• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

eşim ilk defa beni dövdü

Teşekkür ederim cevabınız için. İslam yaşantısını hayatına kabul eden kişiler için dini nikah yeterlidir. Duyurularak yapılan dini nikahtan söz ediyorum) Allah katında evli sayılıyorsunuz ve bunun adına birlikte yaşamak diyemeyiz.
Dini nikaha inanmayan kişiler bu cümleyi kurabilir , o zaman da karşısındakinin inancına saygı duymamış olur.

Fakat kanunlar önünde hak sahibi olmak ve çocuk sahibi olmanın sorumluluğunu taşımak için resmi nikah şarttır.
Bunu hiç bir kadın göz ardı etmemeli, erkeğin bu şekildeki teklifini kabul etmemelidir.
Hayatı buna uygun değilse evlenmemelidir. Bu kısmı benim şahsi fikrimdir.

Hayır, karşıdakinin inancına saygı duymamış olmazlar böyle dediklerinde.

Çünkü benim pasta dinimde aynı pastayı yerlerse evli oluyorlar dediğimde bunu karşıdaki komik bulacak ve elbette evli kabul etmeyecek. Siz de etmeyeceksiniz. Ben de dini nikahı etmiyorum. İnanca saygı duymam için inanmam veya gereklerini kabul etmem gerekmiyor.


Yoksa sizin de her pasta dinine göre evleneni evli saymanız gerekiyordu.
 
Bir de unutmuşum yazmayı, imam nikahı pratikte en çok çok eşlilik için uygulanıyor.

Beraber yaşayan çiftler için bu durum geçerli değil. İmam nikahı bu yüzden çok tepki alıyor. Yani bir adam gel ben seninle beraber yaşayayım, onunla da resmi nikah kıyayım denildiğinde kabul etmiyor kadın. Ama kendisine imam nikahı kıyılınca ediyor.

Beraber yaşayan insanları da başka yerlerde sevgilileri olabilir , bunu bilemeyiz.
İmam nikahının şartlarından biri aleni olmasıdır, duyrulmasıdır.. Paravan olarak kullanıp , kendini kandıranlar var biliyorum. Bu onların hatası.

Elbetteki bunu kötüye kullananlar vardır; bunu islama mal etmemek gerekir.
 
Arkadaşlar bunun resmi veya dini nikahla ne alakası var ALLAH aşkına. Afederisniz bir adamın kanı bozuksa karısına söverde,karısını döverde. Elbette ikisininde olması gerekıyor. Ama burda sorun bu değil bence. Asıl sorun eşine dayak atması her ne olursa olsun... Konu sahibi,Şahsen şiddete çok karsıyım. Ama her zaman için 'Neden dövdü?' diye de sorarım.. Evet neden ? olaylar nasıl gelişti. Nasıl olduda o raddeye geldi ?
 
Beraber yaşayan insanları da başka yerlerde sevgilileri olabilir , bunu bilemeyiz.
İmam nikahının şartlarından biri aleni olmasıdır, duyrulmasıdır.. Paravan olarak kullanıp , kendini kandıranlar var biliyorum. Bu onların hatası.

Elbetteki bunu kötüye kullananlar vardır; bunu islama mal etmemek gerekir.

Konu aldatmak veya sevgili sahibi olmak değil, çok eşlilik, kelime anlamıyla. Yani birden fazla eş, evlilik.

Asıl tehlikeli olan budur. Çünkü bir insan 2 ayrı aile kuramaz, bu ahlak dışıdır.

İslam'a bunu mal eden yok zaten. Ben pratikte olanı söylüyorum, istatistikler de (yalnızca) imam nikahının çoğunlukla birden fazla evlilik? amacı ile kıyıldığını gösteriyor.
 
Resmi nikah olmadan çocuk sahibi olmak sizin kararınızdır, buna laf edecek olan ben değilim.
Lakin dayak yiyip oturmak da sizin kararınızdır. Böyle durumlarda resmi nikah kadının bir yerde güvencesi oluyor. Eğer maddi manevi nikahsız çocuk büyütecek gücünüz yoksa, niye böyle şeylere kalkışırsınız bilmiyorum.

Konu hakkında diyecek bir şey de yok. Ya dayağınızı yiyin, bundan sonraki hayatınızı eşinizin sizi dövmemesi için dikkat ederek geçirin, ya gözünüzü karartın ayrılın. Fazlaca bir seçenek yok gibi.
 
Ey güzel allahım daha neler göreceğiz. Valla emziren bir anneyim bütün gün yorgunluktan ölüyorum ama konuyu okuyunca meraktan bütün yorumları okudum.uykum kaçtı.kadın şimdi
Arkadaşıyla koyun koyuna kaçıncı rüyasını görüyor biz burda kafa patlatıyoruz.bak arkadaşım dayak yediysen sende adama dayak atmışsın.tek üzüldüğüm karnındaki günahsız melek
 
Hayır, karşıdakinin inancına saygı duymamış olmazlar böyle dediklerinde.

Çünkü benim pasta dinimde aynı pastayı yerlerse evli oluyorlar dediğimde bunu karşıdaki komik bulacak ve elbette evli kabul etmeyecek. Siz de etmeyeceksiniz. Ben de dini nikahı etmiyorum. İnanca saygı duymam için inanmam veya gereklerini kabul etmem gerekmiyor.


Yoksa sizin de her pasta dinine göre evleneni evli saymanız gerekiyordu.

Benim evli kabul edip etmemem karşındakini çok ilgilendirmez ki.. Kendi inancıma göre evli olarak gormem elbette fakat bunu kendi kabul ediyor ve öyle yaşıyorsa bundan kime ne ?
İslam dinine inandığım için kendi inancım doğrultusunda yaşarım ve bunu inancım doğrultusunda herkesin yaşamasını beklemem.

Yaşadığın yere göre hayat şartları değişir. Eğer islamin emrettiği dini nikah hukuk karşısında kabul edilmiyorsa buna birde resmi nikahı eklerim ki bunu yapmayan kendine en büyük saygısızlığı yapıyor bana göre. Ancak benim için evlilik tarihim dini nikahının olduğu tarihtir.
 
Benim için dayak işin içine girdiğinde tüm denge yerle bir oluyor, o sanatçı da dayak yemiş olsaydı o adamın yanında ne işi var derdim, şimdi dediğim gibi. Özel hayatında dayak yiyenleri kınıyorum yani, aralarındaki ilişkiyi ne şekilde sabitledikleri kendileri söyleyinceye kadar anlaşılmıyor nasıl olsa.

Orası çok ayrı bir konu. Bende oyle düşünüyorum.
Burada şiddet varken resmi nikah, dini nikah üzerinde durulmuş ; takıldığım nokta bu.
Beraber yaşayan bir çiftiz biz deseydi ve birileri kalkıp " bu yaptığınız günah" diye yazsaydı , " özel hayata hiç mi saygın yok" diye yüklenilirdi ona.
 
Benim evli kabul edip etmemem karşındakini çok ilgilendirmez ki.. Kendi inancıma göre evli olarak gormem elbette fakat bunu kendi kabul ediyor ve öyle yaşıyorsa bundan kime ne ?
İslam dinine inandığım için kendi inancım doğrultusunda yaşarım ve bunu inancım doğrultusunda herkesin yaşamasını beklemem.

Yaşadığın yere göre hayat şartları değişir. Eğer islamin emrettiği dini nikah hukuk karşısında kabul edilmiyorsa buna birde resmi nikahı eklerim ki bunu yapmayan kendine en büyük saygısızlığı yapıyor bana göre. Ancak benim için evlilik tarihim dini nikahının olduğu tarihtir.

Siz mesajınızda ''Böyle derse karşısındakinin inancına saygı duymamış olur demişsiniz.'' Halbuki sizin pasta dinine göre evlenenler evli değildir demeniz saygısızlık olmuyor, bakın siz de diyorsunuz.

Beni ilgilendiren kısmını yazdım. Dinlerin insanlık dışı uygulamaları var ise, gerçekte yok ama uygulamasında var ise, her neyse, o beni ilgilendiriyor.

1 adamın 1 resmi nikahlı 3 dini nikahlı eşi olması da beni ilgilendiriyor mesela. Yasalarla belirlenmiş bir konuda, hayır ben evliyim diyemeyeceğini düşünüyorum.

Ekleme: Bu konuya da bu yaptığınız günah diye eleştiri gelirse, onlara da özel hayat derim. Mevcut eleştiriler özel hayat ile ilgili değil, neden evlenmeden seviştikleri ile ilgili değil.
 
Konu sahibi sabah girecek, yazilanlari okuyacak ve diyecek ki;
"Kocam o benim döver de, sever de."

Resmi nikah yok,
Çocuk var,
Dayak var,
Kıskançlık sayılan hastalıklı bi düşünce var,

Reşit misin bari?
Okul falan ya da?
 
Arkadaslar kadin dini nikahla evli.
Yani dinen kocasi.
Ne demek kocasi olmayan bi adam? Ondan cocuk yapmak?
Resmi nikah , haklarini gozetmesi icin, soyadini alabilmesi icin sart evet ama sadece dini nikahli diye konu sahibini bekar ilan etmeyin yahu.
Bu iki insan evli.
İster oyle ister boyle.
Ha evet su anda mahkemeye verse kocasi olduguna dair bi ispati yok amenna ama lutfen dini nikahida bu kadar kucumsemeyin.
Öylesi böylesi yok. Burası dini kurallara göre yönetilen bir ülke değil dolayısıyle dini nikahın geçerliliği değişkenlik gösterir. Asıl olan resmi nikahtır. Resmi nikahı yoksa bekardır, bu kadar basit. Resmiyetten sanki önemli olmayan birşeymiş gibi bahsetmişsiniz ama doğumunuz resmi olarak kayıtlı değilse, yani nüfus cüzdanınız yoksa yaşıyor olarak gözükmezsiniz mesela. Aynı şekilde, vatandaşlıkların falan ne önemi kaldı o halde? Burası Türkiye Cumhuriyeti devleti, bu devletin nikahını önemsemeyen bir insan sigortasından faydalanmaya çalışıyor. Öyle saçma şey mi olur, ona da dini sigorta yaptırsın o zaman yapılıyorsa öyle bişey. Nerde yaşıyor bu millet ben anlamıyorum. Böyle yazılar yazıp gençlere kötü örnek oluyorsunuz.
 
Orası çok ayrı bir konu. Bende oyle düşünüyorum.
Burada şiddet varken resmi nikah, dini nikah üzerinde durulmuş ; takıldığım nokta bu.
Beraber yaşayan bir çiftiz biz deseydi ve birileri kalkıp " bu yaptığınız günah" diye yazsaydı , " özel hayata hiç mi saygın yok" diye yüklenilirdi ona.

Beraber yaşayan bir çifte kalkıp bu yaptığınız günah demenin durumu farklı biraz ama :/ Sorunun, "beraber yaşıyoruz ama bu günah mı?" olmadığı durumların hepsinde bu yargıyı belirtmek densizlik.

Şiddet varken, baba eviyle bir problem yokken hamile bir kadının ne yapayım da -sözde- kocam beni bir defa dövmesin demesi ise acı, en basitinden :/
 
Konu aldatmak veya sevgili sahibi olmak değil, çok eşlilik, kelime anlamıyla. Yani birden fazla eş, evlilik.

Asıl tehlikeli olan budur. Çünkü bir insan 2 ayrı aile kuramaz, bu ahlak dışıdır.

İslam'a bunu mal eden yok zaten. Ben pratikte olanı söylüyorum, istatistikler de (yalnızca) imam nikahının çoğunlukla birden fazla evlilik? amacı ile kıyıldığını gösteriyor.

Bende diyorum ki ; bir adam iki ayrı evde başka başka insanlarla aynı dönemde yaşayıp, çocuk sahibi oluyor nikahsız bir şekilde. Bu da çok eşlilik olmuyor mu ?
Nikah devreye girdiği zaman değişen ne bu şekilde düşünen kişiler için ?
 
Ilk dayagin hayirli ugurlu olsun. Ki olmus da galiba, bak dayagi yiyince anlamisin adami cileden cikardigini.
Git ozur dile bir daha da adamcagizi cileden cikarma.
 
Beraber yaşayan bir çifte kalkıp bu yaptığınız günah demenin durumu farklı biraz ama :/ Sorunun, "beraber yaşıyoruz ama bu günah mı?" olmadığı durumların hepsinde bu yargıyı belirtmek densizlik.

Şiddet varken, baba eviyle bir problem yokken hamile bir kadının ne yapayım da -sözde- kocam beni bir defa dövmesin demesi ise acı, en basitinden :/

Burada da " dayak yedim , düzeltmek için ne yapabilirim " sorusuna, dini nikahlı olduğun için ona kocam diyemezsin cümleleri kuruldu.
Bu ikisi arasında fark yok bana göre. İkiside özel hayata müdahaledir.
 
Bende diyorum ki ; bir adam iki ayrı evde başka başka insanlarla aynı dönemde yaşayıp, çocuk sahibi oluyor nikahsız bir şekilde. Bu da çok eşlilik olmuyor mu ?
Nikah devreye girdiği zaman değişen ne bu şekilde düşünen kişiler için ?

Ben size istatistiksel olarak bir toplum gerçeğinden bahsediyorum. Siz bana bu örneği verirken dahi birinin diğerinin yüzde 10'u sıklığında olmadığının farkındasınız. Ki sizin için çok iyimser bir olasılık verdim.

Beraber yaşayan insanlar zaten birlikte kalma zorunluluğu hissetmiyor. Gidip başka birine ayrı ev açmıyorlar. Diyelim açtılar, ikisiyle de evliyim demiyor.

Değişen şey çok basit yani, bu insanlar kendilerine evli demiyorlar. Çünkü insan iki kişiyle evli olamaz.
 
Burada da " dayak yedim , düzeltmek için ne yapabilirim " sorusuna, dini nikahlı olduğun için ona kocam diyemezsin cümleleri kuruldu.
Bu ikisi arasında fark yok bana göre. İkiside özel hayata müdahaledir.

Yahu iki insan arasındaki cinselliğe müdahale etmek ile, yasalarca belirlenmiş bir şeyin aksini savunmak nasıl aynı tutulabiliyor?

Siz ben öğretmenim diyebiliyor musunuz mesela diploma almadan? Hayır diyemezsiniz denildiğinde özel hayata karışmak mı oluyor bu?
 
Back