onlar sadece Allah için iyi niyetli ve samimidirler cehenneme kendi düşünce ve taşkınlıklarıyla gider giden iyi niyet taşları basamak olmaz bu yoldaevet onlarda iyi amaç uğruna yapıyoruz diyorlar..cehenneme giden yol hep iyi niyet taşalrı ile örülüymüş..
bittabiii hiç şaşırmam bu konudaaynı şeyi alevi ve şiilerde sünniler için düşünüyor.
Dayak yediniz ve oruc yuzunden sifir aldiniz pardon burasi hangi il?
ben sunniyim yedi sülalemde..ben şeriatla yönetilmek istemiyorum..bana dayatma yapılmasını istemiyorum..laik düzen istiyorum..ve din dersinin seçmeli olmasını.............................................................................................................................şiiler zaten sünnilerle aynı fikirde olup onları tasdik etselerdi farklı bir kol olmazdı tabii ki kendi bildiklerini savunup sünniliği kabul etmeyecekler
yani demek istediğim şu ki mezhepler içinde bile kesin ayrılıklar varken bunun dışında ateistler,agnostikler,deistler,gayrimüslimler varken 80 milyon nüfuslu bir ülkeyi bir dinin bir mezhebiyle yönetirseniz o ülkede barış olması imkansız.Bu yüzden dine,dile,ırka göre ayırmayam anayasal sistem kullanılıyor zaten.bittabiii hiç şaşırmam bu konuda
örtü olayını bazı kesimler çıkarlarına ulaşabilmek adına kullandılar..doğru bir politikydı..po..li..ti..ka....politik bir oyun..onlar sadece Allah için iyi niyetli ve samimidirler cehenneme kendi düşünce ve taşkınlıklarıyla gider giden iyi niyet taşları basamak olmaz bu yolda
şeriat sünniliği bazalıyor diyebilir misiniz şeriat Kur'an ı baz alır bir mezhebi değilyani demek istediğim şu ki mezhepler içinde bile kesin ayrılıklar varken bunun dışında ateistler,agnostikler,deistler,gayrimüslimler varken 80 milyon nüfuslu bir ülkeyi bir dinin bir mezhebiyle yönetirseniz o ülkede barış olması imkansız.Bu yüzden dine,dile,ırka göre ayırmayam anayasal sistem kullanılıyor zaten.
dediğiniz 500 lü yıllar insanların gözü para pul diye bu derece dönmemişti..şu an ruhunu koruyabilmek bir mesele..dinde haksızlık gibi bir lüksü yok o yöneticinin herkesin hakkını korumak gözetmek zorunda. bakın islamın . halifesi hz. ömer dağdaki bir çobanın koyuununu kurt yese benden sorulur bilirim diyor işte din ve dinle yönetmek bu
nasıl yani siz şimdi örtü konusunda hakkı yenen insanları o insanların kararan geleceklerini doğru bir politika politijk bir oyun olarak mı görüyorsunuz yanlış mı anladımörtü olayını bazı kesimler çıkarlarına ulaşabilmek adına kullandılar..doğru bir politikydı..po..li..ti..ka....politik bir oyun..
Peki ozaman şu açıdan bakalım şeriat kanununa göre ateist olmak en büyük suçlardan biri..Ateistler ile müslümanlar arasında eşitlik sağlanamaz öncelikle.şeriat sünniliği bazalıyor diyebilir misiniz şeriat Kur'an ı baz alır bir mezhebi değil
ilkokuldayım sene 96.. öğretmen "din dersinden muaf olmak isteyenler dışarı çıkabilir" demişti..
anlamadım ne demek istediğini ama annem müslüman değildi herhalde beni kastediyor diye çıkıvermişim bahçeye :)
bahçede oturdum, 40 dakika sıkıldım.. düşünüyorum "niye çıktım şimdi?" geri de dönemiyorum..
evdekilere söyleyemedim, öğretmenime soramadım çekindim.. öyle haftalarca çıktım dersten şaşkın şaşkın..
sonra babam duymuş sağolsun "salak mısın sen ne muafı gir dersine" dedi de girdim..
5.sınıfın sonunda anadolu lisesi sınavına girdim.. yine sordular muaf olan var mı?
atladım hemen -babama kızgınım ya aptal dedi bana-
ailemden dini eğitim almadım.. kuran kursuna da gitmedim.. okuldaki din dersim hep 5 idi.. ama hiçbirşey öğrenmedim.. sureyi yanlış okuyunca dayak yedim.. oruç tutmuyorum diye sözlüme sıfır verildi.. hep bi şanssızdım sanki.. hep bir "muaf" durumu kaldı ben de..
din öyle kişisel öyle içsel bir durum ki.. ekilen biçilmiyor.. çok ruhani..
ders olarak hiç verilmese de çok iyi öğrenmek uygulamak isteyeni de istemeyeni de kimse engelleyemez..
seçmeli olabilir.. ama türkiyede seçmeli dersler bi süre sonra "zorunlu seçmeliye" döner zaten..
lisede 2 tane seçmeli ders var dediler.. trafik ve bilgisayar.. herkes bilgisayarı seçince "yarınız trafik dersine hadi bakalım o hoca boş mu oturacak" dendi.. aldık trafiği "seçerek"..
zor işler..
istanbul kadıköy idi canım.. sureleri ezberleyin gelin derdi.. ezberlemeyene 2 kez tam ezberlemeyene 1 kez cetvelle vururdu.. kimler oruç tutuyor derdi çoğu kişi öylesine parmak kaldırırdı.. daha dürüst davrananların adını alırdı size sıfır derdi.. sonra ortalamaya katmazdı ama.. sene 95-96 idi.. tabi her hoca asla böyle denemez.. lisedeki din hocam baldan tatlı bir adamcağızdı.. ama ortaokulda 3 sene maalesef hocamız bu kişiydi
şu zaman nasıl para ve para kadar değerli şeyler varsa o zamnda bu derece değerlrli şeyler vardı buna şüpheniz olmasın... her dönem insanların değerleri değişiyor o zamanda ticaret vardı yine para aslındadediğiniz 500 lü yıllar insanların gözü para pul diye bu derece dönmemişti..şu an ruhunu koruyabilmek bir mesele..
onlar kazandı ama bazılarıda kazandı..anladınız zaten..nasıl yani siz şimdi örtü konusunda hakkı yenen insanları o insanların kararan geleceklerini doğru bir politika politijk bir oyun olarak mı görüyorsunuz yanlış mı anladım
dindar olduğunu söyleyen insanlar lüx içinde yaşayabilirmi sizce..şu zaman nasıl para ve para kadar değerli şeyler varsa o zamnda bu derece değerlrli şeyler vardı buna şüpheniz olmasın... her dönem insanların değerleri değişiyor o zamanda ticaret vardı yine para aslında
en büyük suçlardan biri değil en büyük suçtur ateistlik allaha şirk koşma hatta tanımama... bu konuda ALLAH onu tanımayanı neden kendine itaat eden biriyle eş tutsun.ama şöyle bir durum var iyi bir ateist mükafaatını dünyada alır misal para mutluluk vs ama iahirette mükafaat yoktur. iyi bir müslüman mükafaatını ahirette alırPeki ozaman şu açıdan bakalım şeriat kanununa göre ateist olmak en büyük suçlardan biri..Ateistler ile müslümanlar arasında eşitlik sağlanamaz öncelikle.
ya şeriat düzeninde onları öldürmeye kalkarlarsa?en büyük suçlardan biri değil en büyük suçtur ateistlik allaha şirk koşma hatta tanımama... bu konuda ALLAH onu tanımayanı neden kendine itaat eden biriyle eş tutsun.ama şöyle bir durum var iyi bir ateist mükafaatını dünyada alır misal para mutluluk vs ama iahirette mükafaat yoktur. iyi bir müslüman mükafaatını ahirette alır
diğer insanların açlığını ve ihtiyacını giderdiği sürece yaşayabilir zaten zekatta bunun için var zengin olan fakire versin onunda ihtiyacı giderilsin diyedindar olduğunu söyleyen insanlar lüx içinde yaşayabilirmi sizce..
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?