hayatıma müdahale etmiyor direkt olarak, dolaylı olarak etki ediyor ve bu etki sürekli artıyor. fakat bahsettigim ideolojiye inananların hayatına olan etkisi. su içerken bile dine göre suyu nasıl içecegini soranlar var. dini karalamak degil ki bu.
konu hakkında da yorumumu yaptım zaten. şapka giymedi diye asılmadılar, şapka bahanesiyle isyan çıkarmak istedikleri için asıldılar. devrim sonrası eski yönetimi hortlatmaya çalışanlara bu tarz müdahaleler her yerde olmuştur ve örnek olarak da islam devrimini verdim ki iyice anlayın empati kurabilin diye.
Yani pes. Atatürkle diktatör diyenleri savunuyorsunuz . bir o kalmıştı savunmadığınız ,onuda yapın.
sonrada çıkıp Atatürkü seviyorum dersiniz.
ben yemem artık bunu ,ama yiyenlere afiyet olsun
önce kelimelerimize dikkat edeceğiz.ve senli benli olmayacağız.yesen ne olur kimsinki seni tanimam etmem umrumda degilsin yanisen kendini önemsiyor olabilirsin ama bi de karsi tarafin görüsüne bak
güya yetkilisin ortaligi sakinlensitercegine alevlere veriyosrun önce yetkili nasil olur onu ögren , bir site yöneticisi tavsiyesi
Ah. o saygı nerede.Hele o saygısızlık bilhassa diktatör diye Atatürke yapılıyorsa. bırak ölmüş olmasını yaptıkları hiçe sayılıyorsa. neyse ya.Lütfen polemiğe girmeyiniz.
Konu bir köşe yazarının yazdıkları mıdır yoksa yazdıkları üzerinden kim diktatör ispatı mıdır?
Ölmüş insanlara saygınız olsun.
Konu ataturk olunca saygi bekliyirsunuz ama hiç bir oluye sayginiz yok sen seviyordun diye baskasinida sevmeye zorlayamazsiniz zorundamiyiz hrrkesi sevmeye birakinda sevmeyi saygi duymayi biz karar verelimAh. o saygı nerede.Hele o saygısızlık bilhassa diktatör diye Atatürke yapılıyorsa. bırak ölmüş olmasını yaptıkları hiçe sayılıyorsa. neyse ya.
bu tartışmalar hep vardı. yeni çıkan tartışmalar degil. islam kaç kola ayrıldı?
ben de namaz yok diyenlerdenim, en azından şu anki anlaşıldıgı haliyle yok. biraz daha farklı bence. ve bu tartışma da yeni bir tartışma degil.
kuran'ı eline alan her insan kuran'da örtü vardır demezyorumdur bu.
başkasına benzemek için diyorsun ama takke, fes, cüppeyi başkalarına benzemek için getirenlere kızmıyorsun. çok garipsin. sana da iyi sabahlar.
çoğul konuşmayın. siz derken beni ne kadar tanıyorsunuzda saygı duymadığımı düşünüyorsunuz 1.Konu ataturk olunca saygi bekliyirsunuz ama hiç bir oluye sayginiz yok sen seviyordun diye baskasinida sevmeye zorlayamazsiniz zorundamiyiz hrrkesi sevmeye birakinda sevmeyi saygi duymayi biz karar verelim
Aytica mervecik merak ettim siz hangi fine mensupsunuz acaba.?
Yani pes. Atatürkle diktatör diyenleri savunuyorsunuz . bir o kalmıştı savunmadığınız ,onuda yapın.
sonrada çıkıp Atatürkü seviyorum dersiniz.
ben yemem artık bunu ,ama yiyenlere afiyet olsun
önce kelimelerimize dikkat edeceğiz.ve senli benli olmayacağız.
sonra ben düşüncemi yazdım. kendimi önemsemiyorum ama Atamı önemsiyorum. ona diktatör diyeni kim onaylarsa,tepkimi an ve an veririm. üstüne kim alınırsa alsın artık. umrumdada değil.ortalığı alevlendirmek istemeyen, Atama diiktatör demesin ve diyeni savunmasın o zaman
. Atatürkün inkilaplarını zerre kadar anlamayan ve bunları yeren kimselerin kalkıpta burada Atatürke saygı duyduğunu çok okudum
bari kendiyle çelişmesin onlar..
alev yaratana suskun kalmak mizacım değil. hele o alev çok sevdiğim Atamıı içinede alıyorsa.
not. sizden tavsiye alacak değilim. kendini önemseyenin şu lafta kim olduğu ortada.yetkim adminlik değil. ve sıradan bir üyeden farkım yok.
çoğul konuşmayın. siz derken beni ne kadar tanıyorsunuzda saygı duymadığımı düşünüyorsunuz 1.
minnet ,vefa nedir bilmeyen insana söyleyecek zaten kelimem olmaz benim..2
Atamı sevmiyorum, saygıda duymuyorum diyenden korkarım ben. çünkü o saydığım 2 erdem maalesef yoktur onda. o yüzdende uzak durmakta yarar vardır böylelerinden.3
çoğul konuşmayın. siz derken beni ne kadar tanıyorsunuzda saygı duymadığımı düşünüyorsunuz 1.
minnet ,vefa nedir bilmeyen insana söyleyecek zaten kelimem olmaz benim..2
Atamı sevmiyorum, saygıda duymuyorum diyenden korkarım ben. çünkü o saydığım 2 erdem maalesef yoktur onda. o yüzdende uzak durmakta yarar vardır böylelerinden.3
ya sana göre var işte, kesin bir şey yok.
eskisinden daha iyi oldugu da tartışılır. teknoloji son 15 yılda çok aşırı bi hızla gelişti. size öyle geliyor da olabilir yani, anlatabildim mi? hayat daha kolaylaştı çünkü bazı açılardan, hepimizin bireysel interneti var hem de hızlı, ve akıllı telefonlarımız var çünkü teknoloji gelişti.. belki bu yüzden güzel geliyor olabilir.
Konu ataturk olunca saygi bekliyirsunuz ama hiç bir oluye sayginiz yok sen seviyordun diye baskasinida sevmeye zorlayamazsiniz zorundamiyiz hrrkesi sevmeye birakinda sevmeyi saygi duymayi biz karar verelim
Aytica mervecik merak ettim siz hangi fine mensupsunuz acaba.?
Evinizde oturdunuz cumartesi sabah ohh mis gibim evinizde keyif yaparken nasıl devrim yapılacağı konusunda ahkam kesmeye hiçbirinizin bilgisi birikimi yetmez. Mustafa Kemal'in yaptıklarını eleştirin. Ben eleştiririm. Kemalist falan değilim. Burda Atatürk savunması da yapmak istemiyorum. Tarihsel olayları nasıl değerlendirmeniz gerektiğini öğrenin öncelikle. Ondan sonra yorum yapın.
Bundan 1 asır önce gerçekleşmiş bazı karanlık olaylarla bugünün Türkiye'sini karşılaştırdığınızın farkında mısınız? Ama Erdoğan'dan böyle öğrenmiştiniz dimi. Şurda 1800 bilmem kaç İngiliteresinde de bir sürü kişi madende ölmüştü olur yani. Her neyse ayrıntıya girmicem, anlayacak ve yorum tarihsel yorum getirebilecek pek insan olduğunu düşünmüyorum burda. Kısaca Atatürk bir devrim yaptı. Yönetim biçimini değiştirdi. Devrime karşı ayaklananlar, halkı kışkırtanlar veya yanlışlıkla veya gereksiz yere bir sürü insan idam edildi istiklal mahkemeleri aracılığıyla. İstiklal mahkemelerinde hukuk işlemez. Boşuna insan hakkı hukuğu aramayın. 1921'den bahsediyoruz. İdamlar halka bir şeyi dayatmak, korkutmak, sindirmek için en keskin yöntemdi. İsyanlar arttıkça idamlar da arttı. O dönemde dünyada bundan doğal bir şey var mıydı?
Cumhuriyetin en uygun yönetim biçimi olduğu konusunda hem fikir kabul ediyorum hepimizi. Bunun aksini düşünüyorsanız zaten tartışmaya lüzum yok. Sorun Atatürk'te olmuyor zaten bu durumda. Atatürk olmasa da Osmanlı'nın gidişatının bu yönde olacağını düşünüyorum ben.
Bazı şeyleri şapkayla etekle örtüyle sınırlandırmadan daha geniş çerçevede bakmaya çalışın. İskilipli Atıf Hoca'yı da iyi araştırın derim ben.
Bir de işin şu boyutu var ki 100 yıl önceki uygulamaların insan haklarına aykırı olduğunu düşünenlerin bugün aynılarını istemeleri tuhaf değil mi? 100 yıl önce zorla cumhuriyet rejimine geçirildik diye bugün aynı zorluklarla şeriata geçmeyi isteyen sizler değil misiniz? Bugün isteyen sarığını da takıyor, şalvarını da çarşafını da giyiyor. Nedir bu öfkeniz, kininiz bizlere karşı?
Evinizde oturdunuz cumartesi sabah ohh mis gibim evinizde keyif yaparken nasıl devrim yapılacağı konusunda ahkam kesmeye hiçbirinizin bilgisi birikimi yetmez. Mustafa Kemal'in yaptıklarını eleştirin. Ben eleştiririm. Kemalist falan değilim. Burda Atatürk savunması da yapmak istemiyorum. Tarihsel olayları nasıl değerlendirmeniz gerektiğini öğrenin öncelikle. Ondan sonra yorum yapın.
Bundan 1 asır önce gerçekleşmiş bazı karanlık olaylarla bugünün Türkiye'sini karşılaştırdığınızın farkında mısınız? Ama Erdoğan'dan böyle öğrenmiştiniz dimi. Şurda 1800 bilmem kaç İngiliteresinde de bir sürü kişi madende ölmüştü olur yani. Her neyse ayrıntıya girmicem, anlayacak ve yorum tarihsel yorum getirebilecek pek insan olduğunu düşünmüyorum burda. Kısaca Atatürk bir devrim yaptı. Yönetim biçimini değiştirdi. Devrime karşı ayaklananlar, halkı kışkırtanlar veya yanlışlıkla veya gereksiz yere bir sürü insan idam edildi istiklal mahkemeleri aracılığıyla. İstiklal mahkemelerinde hukuk işlemez. Boşuna insan hakkı hukuğu aramayın. 1921'den bahsediyoruz. İdamlar halka bir şeyi dayatmak, korkutmak, sindirmek için en keskin yöntemdi. İsyanlar arttıkça idamlar da arttı. O dönemde dünyada bundan doğal bir şey var mıydı?
Cumhuriyetin en uygun yönetim biçimi olduğu konusunda hem fikir kabul ediyorum hepimizi. Bunun aksini düşünüyorsanız zaten tartışmaya lüzum yok. Sorun Atatürk'te olmuyor zaten bu durumda. Atatürk olmasa da Osmanlı'nın gidişatının bu yönde olacağını düşünüyorum ben.
Bazı şeyleri şapkayla etekle örtüyle sınırlandırmadan daha geniş çerçevede bakmaya çalışın. İskilipli Atıf Hoca'yı da iyi araştırın derim ben.
Bir de işin şu boyutu var ki 100 yıl önceki uygulamaların insan haklarına aykırı olduğunu düşünenlerin bugün aynılarını istemeleri tuhaf değil mi? 100 yıl önce zorla cumhuriyet rejimine geçirildik diye bugün aynı zorluklarla şeriata geçmeyi isteyen sizler değil misiniz? Bugün isteyen sarığını da takıyor, şalvarını da çarşafını da giyiyor. Nedir bu öfkeniz, kininiz bizlere karşı?
Çok ilginç.
Şeriat kavramından ne anlıyorsunuz merak ettim.
Çünkü ''aynı zorlukla bizi şeriate geçirmek istiyorsunuz'' gibi bir cümleyi hiçbir yere koyamadım.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?