Wir lernen deutsch / Almanca

Bence gecersin. Hukuki metin anlamayi da gecip derslere girdikten sonra düsünürsün o zaman da zaten ilerme kaydetmis olacaksin. Ama döneceksen bilmiyorum tabi. Ben de sinava girmiyecegim. Ben de cok bunaldim burdan. Var olussal depresyon mu desem hayati sorgulamak mi desem nedir bu bilmiyorum. Geceleri birden uyaniyorum uyku tutmuyor. Allah in Almanya 'sinda ayni dili konustugum tek insan yok ( kalp dili , akil dili ya da her neyse) Bir de Kürk Mantolu Madonnayi okudum Allahim o nasil bir gam keder. Bogazim dügüm kitap bitti ben cikamadim o ruh halinden. :KK70: :KK70:

Aa ben derste o kitabı anlatmıştım almanca olarak Die madonna im Pelzmantel :KK70:
İnşaallah dediğin gibidir, geçmişimdir.. Aslında sınavı geçersem kalasım var.. geçemezsem haziranda bi daha girebilirim sınava 15 temmuza kadar başvurular.. bilemiyorum haftaya da gidip ales'e gireceğim.. karmakarışığım.. kararsızım.. burada kalsam yalnız hissediyorum, arkadaşlarım var ama uymuyoruz ne olursa olsun.. ev bulamama gibi bi sorunum var, teyzemde kalıyorum.. işsizim.. adaptasyon zor başka bi ülkeye.. seni çok iyi anlıyorum.. heimweh yaşıyorsun almanların deyimiyle.. ben bu ara onu yaşamıyorum, ben nereyi özlediğimi de bilmiyorum çünkü :KK70: kendimi ait hissettiğim bi yer yok.. gitsem mi pişman olurum kalsam mı.. Allah kimseye bu kafa karışıklığını yaşatmasın.. bizi ancak bizim gibiler anlar galiba.. bu konuda kitap yazmayı düşünüyorum :KK70: cidden.. geçen arkadaşıma "burada hiçbi şey yapmıyorum, kendimi kötü hissediyorum" diyorum, "ne güzel keşke ben de bi şey yapmasam" diyor :KK70: "kitap yaz" dedi, "düşünüyorum" dedim :KK70: ay yine bdv'ye çevirdim sayfayı :KK70:

Almanca bi şeyler yazıp kendimi affettiriym :p

Stolpern - tökezlemek

Manidar bi kelime seçtim :KK70:
 
Son düzenleme:
TopraKahveBob TopraKahveBob bu arada sen tr'ye ne son ne zaman gittin.. ne kadar kaldın.. biraz tr'ye gitsen kendi ailenin yanına, iyi gelir belki.. bu arada neden sınava girmekten vazgeçtin ki, benim almancam senden kötüdür kesin ben bile denedim, bir ay çalışıp denesene sen de c1 sınavı..
Aynı dili konuştuğum kimse yok demişsin, eşin yabancı mı özel olmazsa.. merak ettim :KK70:
 
TopraKahveBob TopraKahveBob bu arada sen tr'ye ne son ne zaman gittin.. ne kadar kaldın.. biraz tr'ye gitsen kendi ailenin yanına, iyi gelir belki.. bu arada neden sınava girmekten vazgeçtin ki, benim almancam senden kötüdür kesin ben bile denedim, bir ay çalışıp denesene sen de c1 sınavı..
Aynı dili konuştuğum kimse yok demişsin, eşin yabancı mı özel olmazsa.. merak ettim :KK70:

Uzun bir süre oldu gitmeyeli :KK43: artik heimweh yok ama bir bosluk hissi var. Oraya da gitsem orda da cevrem kalmadi. Ama tatil amacli gitmek istiyorum bu yazin sonlarina dogru. Ders calisamiyorum ondan girmedim sinava. ( yes . But it is a secret :KK70: ):sus:
Bu arada hizina yetisilmiyor :KK70: basarilar alles icin de :KK49::nazar:
su mesaji bile zorla yazdir. Cok israrci bir oyun arkadasim var . Tekrar girip yazacam :KK200:
 
Uzun bir süre oldu gitmeyeli :KK43: artik heimweh yok ama bir bosluk hissi var. Oraya da gitsem orda da cevrem kalmadi. Ama tatil amacli gitmek istiyorum bu yazin sonlarina dogru. Ders calisamiyorum ondan girmedim sinava. ( yes . But it is a secret :KK70: ):sus:
Bu arada hizina yetisilmiyor :KK70: basarilar alles icin de :KK49::nazar:
su mesaji bile zorla yazdir. Cok israrci bir oyun arkadasim var . Tekrar girip yazacam :KK200:
Toprak senin ailen burda mı?
Ben turkiyede saniyordum
 
Screenshot_2017-04-28-19-00-14.png
 
Iyı sayılırım be toprak uğraş didin başka bise yok... Sen nasılsın neden hiç uğramıyorsun

Benim kiz cok acayip bir sey oldu yaştan dolayi sanirim. Ingilizce de calisiyorum biraz. Ehliyet sinavina girecem yoksa sil bastan yapmam lazim herseyi. Bir sene olacak vaktim daraldi. Öyle iste soru cözüyorum ehliyet icin türkce. Ingilizce ve almanca calisiyorum. Kiz da hangi dili konusacagini sasirdi. Cok az konusuyor. Almanca sinava girmiyecem. :KK70:
Sen napiyorsun ? Dizilere devam mi ?
 
Benim kiz cok acayip bir sey oldu yaştan dolayi sanirim. Ingilizce de calisiyorum biraz. Ehliyet sinavina girecem yoksa sil bastan yapmam lazim herseyi. Bir sene olacak vaktim daraldi. Öyle iste soru cözüyorum ehliyet icin türkce. Ingilizce ve almanca calisiyorum. Kiz da hangi dili konusacagini sasirdi. Cok az konusuyor. Almanca sinava girmiyecem. :KK70:
Sen napiyorsun ? Dizilere devam mi ?
Kolay gelsin ne diyim sen iyice coşmuşun:KK70:
Ben dizilere devam ama eskisi kadar zaman ayıramıyorum.. kendime bile zamanım yok, aynada görsem tanışmak için el uzatacam o kadar yabancılastım kendime yeminle:KK70:
Bak simdi de ise gidecem gör halimi... biktim valla
 
Kolay gelsin ne diyim sen iyice coşmuşun:KK70:
Ben dizilere devam ama eskisi kadar zaman ayıramıyorum.. kendime bile zamanım yok, aynada görsem tanışmak için el uzatacam o kadar yabancılastım kendime yeminle:KK70:
Bak simdi de ise gidecem gör halimi... biktim valla

Haftasonu cok zor oluyor. Herkes gezerken calismak. :p
 
dw_deutschlernenWas man leicht verwechselt: ANWENDEN vs. VERWENDEN vs. BENUTZEN vs. EINSETZEN

Es gibt unglaublich viele Zusammenhänge, in denen man diese vier Verben benutzt, die sich in ihrer Bedeutung ziemlich ähnlich sind. Wir haben versucht, Beispielsätze zu finden, die ganz typisch für die Verwendung der einzelnen Verben sind.

anwenden ➡
Kannst du mir erklären, wie man diese Regel anwendet?
Ich habe das Medikament nicht richtig angewendet und bekam einen Ausschlag.
Rechtsanwälte wissen, wie man die Paragraphen des deutschen Rechts anwendet.
In meinem neuen Job kann ich meine Sprachkenntnisse gut anwenden.

verwenden ➡
Ich verwende zum Braten immer nur Butter.
Wenn du weniger Fremdworte verwenden würdest, könnte ich dich besser verstehen.
Wieso hast du die Plastiktüte weggeworfen? Die kann man doch mehrmals verwenden!

benutzen ➡
Ich benutze nie Deo. – Das merkt man.
Den Teller habe ich nicht benutzt, den kannst du wieder wegstellen.
Du willst mir dein benutztes Taschentuch leihen? Pfui!
Wieso benutzt du immer so schreckliche Ausdrücke?

einsetzen ➡
Morgen werden die neuen Fenster eingesetzt. Dann können wir einziehen.
Setzen Sie die passenden Artikel ein.
Wegen des Festivals hat die Bahn Sonderzüge eingesetzt.
Gegen die Demonstranten wurden Wasserwerfer eingesetzt.
Beim Glücksspiel setze ich nie mehr als einen Euro pro Spiel ein.


lingen lingen Elisya Elisya eisvogel eisvogel mavimli mavimli
kuzum nikini unuttum. Konsoloslukta calisan arabistanda ki :KK70: ( nasil unuturum yahu)
 
dw_deutschlernenWas man leicht verwechselt: ANWENDEN vs. VERWENDEN vs. BENUTZEN vs. EINSETZEN

Es gibt unglaublich viele Zusammenhänge, in denen man diese vier Verben benutzt, die sich in ihrer Bedeutung ziemlich ähnlich sind. Wir haben versucht, Beispielsätze zu finden, die ganz typisch für die Verwendung der einzelnen Verben sind.

anwenden ➡
Kannst du mir erklären, wie man diese Regel anwendet?
Ich habe das Medikament nicht richtig angewendet und bekam einen Ausschlag.
Rechtsanwälte wissen, wie man die Paragraphen des deutschen Rechts anwendet.
In meinem neuen Job kann ich meine Sprachkenntnisse gut anwenden.

verwenden ➡
Ich verwende zum Braten immer nur Butter.
Wenn du weniger Fremdworte verwenden würdest, könnte ich dich besser verstehen.
Wieso hast du die Plastiktüte weggeworfen? Die kann man doch mehrmals verwenden!

benutzen ➡
Ich benutze nie Deo. – Das merkt man.
Den Teller habe ich nicht benutzt, den kannst du wieder wegstellen.
Du willst mir dein benutztes Taschentuch leihen? Pfui!
Wieso benutzt du immer so schreckliche Ausdrücke?

einsetzen ➡
Morgen werden die neuen Fenster eingesetzt. Dann können wir einziehen.
Setzen Sie die passenden Artikel ein.
Wegen des Festivals hat die Bahn Sonderzüge eingesetzt.
Gegen die Demonstranten wurden Wasserwerfer eingesetzt.
Beim Glücksspiel setze ich nie mehr als einen Euro pro Spiel ein.


lingen lingen Elisya Elisya eisvogel eisvogel mavimli mavimli
kuzum nikini unuttum. Konsoloslukta calisan arabistanda ki :KK70: ( nasil unuturum yahu)
Güzel bilgiler:) sağol toprakcim...
Buarada o unuttuğum arkadaşım nicki @marion sanıyordum ben ama kaybolmus
 
dw_deutschlernenWas man leicht verwechselt: ANWENDEN vs. VERWENDEN vs. BENUTZEN vs. EINSETZEN

Es gibt unglaublich viele Zusammenhänge, in denen man diese vier Verben benutzt, die sich in ihrer Bedeutung ziemlich ähnlich sind. Wir haben versucht, Beispielsätze zu finden, die ganz typisch für die Verwendung der einzelnen Verben sind.

anwenden ➡
Kannst du mir erklären, wie man diese Regel anwendet?
Ich habe das Medikament nicht richtig angewendet und bekam einen Ausschlag.
Rechtsanwälte wissen, wie man die Paragraphen des deutschen Rechts anwendet.
In meinem neuen Job kann ich meine Sprachkenntnisse gut anwenden.

verwenden ➡
Ich verwende zum Braten immer nur Butter.
Wenn du weniger Fremdworte verwenden würdest, könnte ich dich besser verstehen.
Wieso hast du die Plastiktüte weggeworfen? Die kann man doch mehrmals verwenden!

benutzen ➡
Ich benutze nie Deo. – Das merkt man.
Den Teller habe ich nicht benutzt, den kannst du wieder wegstellen.
Du willst mir dein benutztes Taschentuch leihen? Pfui!
Wieso benutzt du immer so schreckliche Ausdrücke?

einsetzen ➡
Morgen werden die neuen Fenster eingesetzt. Dann können wir einziehen.
Setzen Sie die passenden Artikel ein.
Wegen des Festivals hat die Bahn Sonderzüge eingesetzt.
Gegen die Demonstranten wurden Wasserwerfer eingesetzt.
Beim Glücksspiel setze ich nie mehr als einen Euro pro Spiel ein.


lingen lingen Elisya Elisya eisvogel eisvogel mavimli mavimli
kuzum nikini unuttum. Konsoloslukta calisan arabistanda ki :KK70: ( nasil unuturum yahu)

Adimi duydum hemen geldim.Evet vicdanim sizliyor uzun zamandir konuyaa girmedigim icin.herkese sevgiler selamlar.söz artik her gün bakicam konuya:)
 
Kolay gelsin ne diyim sen iyice coşmuşun:KK70:
Ben dizilere devam ama eskisi kadar zaman ayıramıyorum.. kendime bile zamanım yok, aynada görsem tanışmak için el uzatacam o kadar yabancılastım kendime yeminle:KK70:
Bak simdi de ise gidecem gör halimi... biktim valla

Canim benim sen bir tatilini yap gel her sey cok güzel olacak:)cok da güldürdün beni:)))))
 
X