Meryem Sûresi ("2019 Bekle Bizi" Son Liste)

Şimdi O na sadece arınmış olanlar dokunabilir ayeti tek başına değil öncesini de okumak gerekir, orda kastedilen temiz olmak, ruhen de temiz olmak. Kur anı kerim içersinde hiç bir ayette okumadan önce abdest alınması gerektiğini ima eden bir ayet yok. Ama biz peygamber efendimizin sünneti olarak ve saygımızdan namaz abdesti alıyoruz. Kur anı Kerim okumadan önce “kovulmuş şeytanın şerrinden Allaha sığının “ bu var yani Besmele ile başlamak. Bu ayette açık olarak belirtiliyor. Her hocanın tefsiri farklıdır ancak kelime kelime çevirileri okuyorum ben . Tabi konu tartışılır
 
Abdestsiz ezberdeki ayetler okunabilir canım yüzüne okunmaz ya da dokunulmaz kesinlikle
 
Dilim döndüğünce açıklamaya çalışıyım bildiklerimden Canlar abdest necasetten taharet bölümüne giriyo ve biz necis olan şeylerden temizlenmek için abdest alıyoruz ya o yüzden kur’an-ı Kerim okurken yüzüne dokunarak abdest almamız gerekiyor.. ki namazda Allah’ın ayetlerinden oluşuyor ve okuduğumuzda Allah’ın ayeti o yüzden abdest gerek :)
 
Iyi de sen abdestten besmeleye nasıl geçtin arkadaşım:)
Ayrıca ruhu temiz olmayan Kur 'an okuyamaz mı? Kimin ruhu temiz ki ? Hiçbirimiz okumayalım o zaman.
2. olarak abdest almak farzdır, Kur'anda bariz ayet var.
Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. ( Maide 6)

Abdestsiz de Kur 'an okunamaz bu kadar net.

Osmanlı Devleti abdestsiz yere ayak basmıyorlardı, yataklarının altında tuğla bulundurur sabah onunla teyemmüm eder, abdest almaya abdestli giderlerdi.

Ecdad yere bile abdestsiz ayak basmıyorken siz Kur'an abdestsiz okunur tezini savunuyorsunuz .

Kur'anda illa ayetleri abdestsiz okumayın hükmünün geçmesi mi gerekiyor, bahsettiğim ayet ( Vakıa) apaçık anlatıyor herşeyi zaten.

Ben bu konularda çok hassasım kusura bakmayın.
Allah kelamı bu, el bile süremezsin abdestsiz.
Yapmayın Allah aşkına yaa.
 
başım çatladı kızlar, hadi bitirelim lütfen el birliğiyle
 
Çünkü
Kur an okumanın farzları arasında açık ve net ayet olarak geçen bir tane ayet var. O da Kur an okumadan önce şeytanın şerrinden Allaha sığının( Eüzübesmele yani). Nahl 98. De Bu Farzdır. Burdan geçtim arkadaşım :)

Namaz kılmadan önce abdest almak Farzdır. Sizin orada yazdığınız ayet namaz kılmadan önce abdest almayı emreder.
Bir ikincisi ayetler konusuna gelince herkesin anlayacağı dilde açık bir şekildedir. Bunun için herkesin yaptığı yada çoğunluğun yaptığı doğru diye bir şey yok. Ecdat dediğinizOsmanlı nın da bile çok büyük günahları var. Kuran ı Kerim insan öldürmeyi yasaklarken, kardeş katlini yasalaştırması gibi.. Doğru mu? Zina yı yasaklayan dinimiz iken çok eşli ve nikah olmadan kadınlarla birlikte olmaları.. Oğlancılık, zevke sefaya düşkünlük vs yani yapılan her davranışa çoğunluğun uyması, onun doğru olduğu anlamına gelmiyor. Atalarımız da yanlış biliyor olamazlar mı? ( ..)

Mesela kütübü sitte de Hanefi mezhebine göre Namaz kılmayanı öldürün diyor. Ama Kuran yasaklıyor. Demekki yanlış olabilir. Kur an Mezheplere guruplara bölünmeyin diye emrederken ayetinde , biz insanları alevi sünni diye tartıyoruz.. demekki yanlış olabilir.. Atalarımız da yanlış biliyor olabilir.
Rabbim tüm yasakları , açık ve net bir şekilde bize emretmişken, miras paylaşımından , ticaret usulüne kadar yazarken ,tm ibadetlerin farzlarını belirtirken Kur an okumadan önce abdest alınması gerektiği kısmı mı kaldı.. Ki Kuranda ezberden okumak veya yüzünden okumak diye de ayrım yok.

Ben Eskiden sizinle aynı fikirdeydim o yapılması yasak , bu olmaz yasak , ama Kendim okumaya başladıktan sonra kimseye ve kimsenin yorumuna bakmıyorum. Açıp okuyorum. Kur an bize yeter. ( Sünnetlerimizde) Bir de bir ayeti sadece tek başına okumak değil , öncesi ve sonrasınını da okumak daha anlamlı oluyor. O na temiz olanlar dokunabilir ayeti( kalben ) . Bu konuda da internette çok tefsir var okuyabilirsiniz. Peygamber efendimiz öldükten sonra hadisler yazıldığı için ( ki Peygamber efendimiz yasaklamıştır hadis yazılmasını yaşarken) Kuran a aykırı hiç bir hadisi şerifi de onaylamıyorum. Bunlar alışkanlıklarınıza aykırı gelebilir kızlar , ama ben okuyarak daha çok öğrendim ve daha çok dikkat ediyorum..

Abdestli okumak yada okumamak, herkes okuduğunu anladığı şekilde uygular.
 
Herhalde Kur'ana besmele ile başlanacak, benim kastettiğim konuyla alâkalı birşey olmaması. Biz burda besmeleden bahsetmedik :))


Siz şimdi Osmanlı 'nin günahlarını da göz önüne alarak 5 parmağın 5i bir mi diyorsunuz =))

Konuyu taa derinlere derinlere indirerek hiçbir şeye varmış olmuyorsun arkadaşım, sen saptirdikca saptırdın mevzuyu, abdestten taa mezheplere ,mirasa geldin

Biz bu yaşımıza kadar annemizden ailemizden,hocalarımızdan böyle gördük, abdestsiz Kur 'ana dokunulmaz

Bahsettiğim ayet namaz için olabilir, sonuçta sen namazda hâşâ şarkı türkü çığırmıyorsun, AYET okuyorsun .

Zira Kur 'an Rabbimizin biricik emaneti. Saygı göstermek de boynumuzun borcu.

Ha abdestsiz okunması GÜNAH demiyorum, saygıdan dolayı abdestli okunması daha makuldur.
Yalnız abdestsiz dokunulamaz konusunda altını çizerek söylüyorum Kesinlikle abdestsiz dokunulamaz..!

iyi akşamlar.
 
İlk soran arkadaş abdestsiz okunur mu dedi. Abdest almak Kur an okumak için farz değil, besmele çrkmek farz dedim. Bunda konuda anlaşılmayacak yada dağılan bir şey yok. Bununla ilgili ayeti söyledim , fikrimi değil , siz Nerden besmeleye geldin dediniz.. açık değil mi



Osmanlı yada a toplumu yada b örnek gösteren sendin, bende orda onlarında yanlışları büyük , çoğunluk yada eskiden öyle yapılıyor olması bunun bir ispatı olamaz manasında açıkladım. Kurallar ve hükümler Kur an Kerim de değil mi? Tabiki doğrular kadar yanlışlarda vardır insanlarda, ama eskilern yaptıklarını kaynak örnek göstermek ne kadar doğru?




Ve Kur anda da pek çok kısımda eskilern bildikleri, yaptıkları , atalarımızdan gördüklerimiz doğru olmayabilir. İndirilene uymamız gerektiğini anlatan kıssalar da varken..


Ben açık olan hiç bir ayet ile kimseyle tartışmaya girmem. Kur an dışındaki hiç bir toplumun yaptığını, ananelerimizi , alışkanlıklarımızı, kural olarak görmem. Hüküm de koymam. Yazdığım tüm cümleler ayetlerden Di.
Okuyorum ve öğrendiklerimi pylaştım..

Herkesin neyi nasıl yaptığı beni ilgilendirmez.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…