Hollandaca pratik yapmaya var misiniz?

E

EU1

Ziyaretçi
  • Konu Sahibi EU1
Gecen mart ayinda yururluge giren yeni yasalara gora Hollanda`da gecici oturum alabilmeniz icin bile NT2 seviyesinde( bu en az 1 yil dil ogrenimi icin bilgisayar destekli okul demek:) ) yani , gunluk konusma dilini bilecek kadar Hollandaca ve '' vicdan testi'' ni basariyla yapmis olmaniz gerekli .Arkadasimin da soyledigi gibi biraz dil bilmek yetmiyor ve artik dil bilmemek , yurt disi edilmek icin sebep gosterilebilecek .

Hollanda`da yasayan arkadaslar obur tarafta Meltem cok guzel bir uygulama baslatmis hemen taklit ediyorum :)))

Hallo ,
ik ben Lente .
Ik woon al 7 jaar in Nederland .Ik ben op 2000 naar Nederland gekomen , ik woon 7 jaar in Amsterdam .Eigenlijk ik ben gelukkig om hier te zijn .
Maar ... Mijn hele familie toch in Turkiye :çok üzgünüm: Soms heel moeilijk , jullie begrijpen wel ...

Ik ben getrouwd en ik heb twee meisjes. Mijn oudste is bijna 7jaar , mijn jongste is bijna 6 jaar .
Ik had werk maar nu niet meer :)))gelukkig :1yes2: ik wil graag even uitrustie. Straks.... Kijk ik ....

Kom op Vrouwen , ga maar Nederlands scrijven . Gewoon proberen !

Tot straks!

.

• Konu Sahibi EU1
lente sizi desteklemek icin yaziyorum hadi supersinizzzz bu ara benimde motiveye ihtiyacim var bari sizi motiive edim birileride beni eder belki:sm_confused:
ama hollanda da olmadigima sukrediyorum cunki sizin isiniz cok zor ya almanca gene kolay yazimi filan neyse ben almanca ogrenirsem sizin burayida takip ederim bi iki kelime ogrenirim belki zaten bu gidisle yapacak tek seyim evde oturup dil ogrenmek bi gun bi bakiyosunuz meltem asmis ucmus arapca japonca filan ogrenmeye kalkmis sabah sabah kargalrla birlikte kendime guleyim bari napim :1yes2:
size basarilar dilyiorum bu arada hollandanin yabancilar yasalarinida protesto ediyorum hamburg allahtan yabancilara cok yardimci olan bi eyalet

• Konu Sahibi EU1
lentecim almanya hakinda haklisin ama Hamburg eyalet ve almanya icinde yabancilara bakis acisi farkli sanirim o yuzdende burasi yabanci dolu perulusundan gana lisina kadar sokakt ane millet arasan var neyse burdaki okullarda su anda hem turkce egitim hem almanca egitim verilen siniflar kabul edildi turkce ogretmeni turk diger yerler anadili kaldirmaya calisirken hamburg bunu kabul ediyor ve onemsedigi icin yerel gazetelerinde bilgide veriyor sanirim sansliyim almanyanin batisi ve guneyinde cok az yer gordum ama hamburg da yabanci gibi hissetmiyorum kendimi bide almanca konusabilsem :çok üzgünüm:
ne yapalim su sinif isini ya reklammi versek anasayfaya lente neyse kar yagdi herhalde heryere sizden bize geldi dun gece ona yoralim havalar duzelsin duzelirler
ogrenin iste y abelese ders bulmusunuz kizdirmayin:1ninca:

• Konu Sahibi EU1
Hallo dames,

Allereerst wil ik jullie feliciteren voor jullie moed jullie zijn geweldig!! Heel veel
mensen durven dit niet omdat ze denken dat ze fouten zullen maken waardoor ze zich terug getrokken voelen!
Ik woon hier al 24 jaar was dus 4 jaar toen wij naar Nederland kwamen,
ben hier naar school gegaan kort gezegd ben hier opgegroeid! Een paar jaar geleden moest ik een interne opleiding volgen voor het bedrijf waar ik toen werkte. Ik ging toen een aantal avond uren dus naar school en op die school werd ook Nederlands les gegeven en weet je wat voor mensen daar ook kwamen gewoon puur (100%) Hollandse vrouwen omdat ze niet goed in Nederlands waren!! En tussen die leerlingen zaten echt vrouwen van +/- 50 jaar! Uit nieuwsgierigheid ben ik naar een docent gegaan en vroeg waarom die vrouwen die les volgden! Zij vertelden mij ook dat zelfs Hollandse mensen moeite hadden met het Nederlandse taal ook al waren ze hier geboren en getogen!! Voornamelijk schrijven was heel erg moeilijk voor hen! Dus waarom zou het niet moeilijk zijn voor ons??
Als ik wat voor jullie kan doen sta ik er klaar voor!

Bayanlar biraz uzun oldu ama umarim anlamisinizdir!!

• Konu Sahibi EU1
kızlar selam ben hatiş bu adı bana20 yıl önce hollandalı arkadaşlarım taktı bende birzamanlar nederland da yaşadım ama şimdi evlilik nedeni ile türkiyedeyim şikayetçi değilim sadece ailemi özlüyorum.ben kadınlar kulübünde çok yeniyim sizinle arada hollandaca yazışmak isterim tabi becere bilirsem sıcak antalyadan selam .daaag meises (kızlar)

• Konu Sahibi EU1
lente

ik = ben (turkce)=ich(almanca)
gaan=gitmek=gehen
gegaan=gitti=gegangen
mi demek diger kelimeleride benzettim ama uyduruk olmasin karistirmiyim almanca ya benziyomu bu dil?
Ne cok j var konusurken nasil soyleniyor almancada j diil yod deniyor.
Cok enteresan ya neyse ben almanca ogrenemeye devam edim ama dil ogrenmek gercekten zevkli bari ise yaricak bi kac cumle ogrette geldigimde lazim olursa diye ezberliyim bi dil bi insan dimi
Kolay gelsin

• Konu Sahibi EU1
Hollands is niet zo moeilijk.ik denk dat iedereen het kan leren.daaaaaaaaaaaaaaaaag damen

• Konu Sahibi EU1
voor mij niet zo moeilijk omdat mijn man uit Nederland komt en mij daar bij helpt.Ik spreek Engels,Russish,Duits en Grieks.Daarom voor mij Nederlands ook niet zo moeilijk.

• Konu Sahibi EU1
hallo ik heet safiye ik ben al 3jaar in nederland wonen en ik ben getrouwd maar ik heb geen kinderen en ik heb geen werk dus ik vind niet leuk hier maar moet ik hier leven omdat mijn man hier wonen en hij wilt niet turkije gaan maar ikben beetje nederlands begrijpen en praten gelukkig ik wil een beetje ondersteun van jullie

hoi safiye
iemand die pas 3 jaar in nederland is kan je heel goed schrijven ik vind het echt knap goed zo, ik heb het ook snel geleerd als je hulp nodig hebt kan je altijd vragen ik help je graag. groetjes en tot horens els

HALOO HET IS NIET LEUK SOMS DAT JE NL MOET LEREN IK VINDT DIT ECHT BELACHELIJK GEDOE MAAR SOMS BRGRIJPEN MESEN ONDER ELKAAR NIET WAT LIEFDE IS OF LIFDES VERDIRT IS IK BEN VOOR DE TWEEDE KEER GETROUWD EN BEN AL 1 JAAR BEZIG HIJ GAAT NU NAAR DE NL CURSUS EN BINNEN KORT HEEFT HIJ EXAMEN EN MAAR HOPEN DAT HET GOED KOMT GROETJES TEKIN BANA YAZIN TURKCEM PEK IYI DEGILDIR AMA IDARE EDER

wat heeft taal leren met liefde te maken, ik heb het niet begrepen wil je dat uitleggen, groetjes

Hi Dames,
Ik wil ook proberen om iets te schrijven.Ik ben op 3 jaar in Nederland maar kan nog niet goed praten.Mischien ben ik oud om nieuwe dingen te leren.Ik was docent in Turkije maar nu kan ik niets doen door taal probleem.dat vind ik heel erg jammer.
groetjes...

Hoi, je bent nooit te oud om wat te leren! Dat moet jij als ex-lerares wel weten, toch?!yerimseniben
Ik vind het heel goed van je dat je tenminste probeert om Nederlands te praten. Super! Als je vragen hebt over het taalgebruik kan je alles aan mij vragen:asigim:

Doei!

hi,
jij hebt gelijk.ik ben nog stees bezig om nederlands te leren. Ik lees kinderboken om nieuwe worden te leren.maar ik ben zat. soms vraag ik me af op welk niveau ik zit.leeftijd is heel belangrijk.anders heb je het moeilijk.
kafamçokkarıştı

Boeken lezen is inderdaad een goede vorm van leren. Het is misschien ook handig als je wat vriendinnen hebt die Nederlands kunnen. Die kunnen je dan misschien helpen met Nederlandsa.s
Ik vind trouwens wel dat je al best goed kunt schrijven voor iemand die hier nog maar 3 jaar is !:teytey:

dank je voor complementen:)
Helaas heb ik geen vriendinnen die nederlands kunnen.mijn echgenoot praat heel goed maar we praten bijna nooit nederland thuis.we willen maar lukt niet.
:mymeka:

tamam canim insallah ben de tam bilmiyorum ama calisirim:enbuyukkk:

Hallo meisjes:)
ik ben al 4 jaar in Belgie.'k heb nog geen kinderen zo is het beter.:icecream:
Want ik werk als administratief bediende al 5 maanden.

groetjes

Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…