- 23 Kasım 2010
- 2.020
- 6.589
- 198
- Konu Sahibi NihalTurkan
-
- #301
aptal? pislik?
Bana hakaret etmeden ve özgürlük algıma tükürmeden de yorum yapabilirsiniz değil mi?
Bunları söylediğiniz kimse kimseye tükürmedi.
Sebep?
GENELLİKE sorunlu ailelerden çıktıgı gibi bir gerçek falan yok, uydurma onlar.
Cem Garipoglu örnegini verdim diye beni linçe hedef göstermeye de çalışma. O aile ogullarını şımarık yetiştirdi, iki tokat atsalardı, bu kadar şımarık yetiştirmeselerdi belki kendinde öyle bir hak görmezdi, kim bilir?
Daha sonra ailenin Cem Garipoglu'nu savunması ise başka bir durum, şu anki durumla bir ilgisi yok.
Sence mümkün mü dea'cığım. Hakaret etmeden kendilerini ifade eteyi becerebilseler dünya çiçek bahçesi olurdu.aptal? pislik?
Bana hakaret etmeden ve özgürlük algıma tükürmeden de yorum yapabilirsiniz değil mi?
Bunları söylediğiniz kimse kimseye tükürmedi.
Anlamıyorum ki, inanın anlamıyorum.Boşuna belli bir seviye ile tartışmaya girmemenizi tavsiye ederim.
En az 5 üye ile tartıştım bu başlıkta ancak bu üslup ve niyet ile tartışılamaz.
Yorum kendini haksız çıkarıyor zaten.
Genel olarak da bir şey yazmak istiyorum;
''Hakaret, hakaret, kötü temenni,
Hakaret,
Hakaret,
Dini tavsiye.''
Ya hakaret ederken, ya da dindar olduğunuzu düşünürken yanlış yapıyorsunuz. En azından aynı mesajda yer vermeyin bunlara.
hiç kendini ifade edemediğini düşündüğün oluyor mu?
Niye? Cem Garipoglu'nun ailesi bence çok pıtırcık bir aileydi ogullarına karşı....
kaç tanesi dedim zaten farkındaysan, hepsi demedim. kaldı ki o kızın kafasını kesenin o çocuk olduğu da son derece şaibeli bana göre. neyse bu apayrı bir tartışma.
sen ailesi muhteşem olan birini çıkarırsın ben manyak bir aile çıkarırım sonsuza kadar sürer bu tartışma.
biz burada belli bir örnek üzerinden mi gidiyoruz, yoksa felsefi bir tartışma mı yapacağız? 16 yaşındaki çocuğa tokat atmaktan hapis cezasına varana kadar genişlettin çünkü sınırı. kaldı ki hapis bir şiddet mi? onu da tartışırım.
ama yine de fikrimi değiştirecek bir argüman sunmadın. çünkü ben hala şiddet tehlikelidir ve sonuçları çarpım şeklinde artar fikrindeyim.
şiddet hangi durumda bir çaredir ve başka bir durumda son çare olmadığına nasıl karar vereceksin hala buna bir örnek sunmadın. şiddet ancak orman kanunlarının geçerli olduğu bir yerde son çaredir. eğer mağralarımızdan çıkmış ve sorunlarını birbirinin kafasına vurmadan çözebilen modern insansak şiddet bir çare olmamalı ve bizler de buna uygun bir iktisat, adalet, eğitim, sağlık ve aile sistemi geliştirmek zorundayız. bizim toplum olarak geliştirememiş olmamız bizim sorunumuz. dünyanın başka kaç ülkesinde "evet cicim şiddet kesinlikle bir çözüm" diyen insan çıkar ayrıca düşünüyorum.
örneğin ortadoğuda da kültürel olarak kızlar 9-10 yaşlarında evlendirilebiliyor, üstelik de dini referanslarla (benim için geçerli olmasa da o toplum için gayet geçerli bir referans) tamam o onların kültürleri mi diyeceğiz.
ya da bir köy yeterince gelişmediği için toprak işçiliği ile geçiniyorsa ve bu sebeple erken evlenip erken çocuk sahibi olmak bir gelenekse bize ya da devlete düşen bu köyü geliştirip aradaki farkı kapatmak mıdır, yoksa haa madem gelenekse takılın o zaman siz demek mi?
bu geleneğin ya da kültürün var olması bir şey, doğru ya da yanlış olması başka bir şey.
bir çocuğun şiddet uygulamasının zilyon tane sebebi olabilir, dediğin gibi ama babasından şiddet gören bir çocuğun şiddet uygulamasına şaşırır mısın şaşırmaz mısın asıl sorunumuz bu.
haddimle alakali konuşmayı sizinle lüzumlu görmüyorum. Kim olduğu hiç önemli değil evet benim sert tepkimde bu. Sizde katilmiyorsunuz uslubuma benden de buna amenna..Ne fark eder ki kim olduğu?
Bu hakkı kendinizde görüyor olmanız mesele.
Katılmadığınızı, size ters geldiğini söylersiniz amenna lakin bu haddini aşmak olmuş.
Anlamıyorum ki, inanın anlamıyorum.
Ben kimseye "katılmıyorum bence şöyle" demek dışında karşı çıkmazken bu hakaretler niye?
Oysa o kınadıkları ve korunmak için, anne olmamaları için Allah'a yalvardıkları insanların burada bir kişiye ya da düşüncelerine "aptal, pislik" dediğini görmedim.
Fark etmişsindir çok severim tartışmayı. Hatta faydalı bulduğumu daha demin söyledim.Sence mümkün mü dea'cığım. Hakaret etmeden kendilerini ifade eteyi becerebilseler dünya çiçek bahçesi olurdu.
Bu üslup değil hanımefendi, hakaret üslup değildir.haddimle alakali konuşmayı sizinle lüzumlu görmüyorum. Kim olduğu hiç önemli değil evet benim sert tepkimde bu. Sizde katilmiyorsunuz uslubuma benden de buna amenna..
Hanfendi siz hangi gezegende yaşiyorsunuz? İşinize gelmeyeni psikolog uydurmasi, yanliş genelleme diye kestirip atabiliyorsunuz? Ben bu GENELLEMEYİ kaidemden uydurmuyorum. Çocuk ve eğitim psikolojisi eğitimi aldim ve yapilan BİLİMSEL araştirmalara dayanarak konuşuyorum. Ama katil olan birini çocukluğunda tokat atarak eğitebileceğini düşünen birine zaten laf anlatmaya çalişmak nafile bir çaba. Siz çocuğunuzu bol bol tokatlayin, sonucu bize haber verin ama ona göre şeyapalim^.^
Ayrica sizi linç ettirme gibi bir çabam yok, onu da bi geçin. Ben tek başima size fazlasiyka yeterim.
Ben de göz gezdirirken daha hakaret eden çıkmamış ne güzel diyordum ki o hadisz yorumu gördüm.Fark etmişsindir çok severim tartışmayı. Hatta faydalı bulduğumu daha demin söyledim.
Ama bu nedir? Dualar beddualar hakaretler havada...
Ayıptır yahu.
Hem de nasıl.Ben de göz gezdirirken daha hakaret eden çıkmamış ne güzel diyordum ki o hadisz yorumu gördüm.
Dinden ahlaktan bahsederken araya hakaret beddua ve çamur gibi bir dil karıştırmak da oldukça ironik değil mi?
Peki....Bu üslup değil hanımefendi, hakaret üslup değildir.
İstediğinize istediğinizi söyleyemezsiniz. Karşı çıktığım hakaret.
Peki....Bu üslup değil hanımefendi, hakaret üslup değildir.
İstediğinize istediğinizi söyleyemezsiniz. Karşı çıktığım hakaret.
GENELLİKE sorunlu ailelerden çıktıgı gibi bir gerçek falan yok, uydurma onlar.
Cem Garipoglu örnegini verdim diye beni linçe hedef göstermeye de çalışma. O aile ogullarını şımarık yetiştirdi, iki tokat atsalardı, bu kadar şımarık yetiştirmeselerdi belki kendinde öyle bir hak görmezdi, kim bilir?
Daha sonra ailenin Cem Garipoglu'nu savunması ise başka bir durum, şu anki durumla bir ilgisi yok.
Ama katil olan birini çocukluğunda tokat atarak eğitebileceğini düşünen birine zaten laf anlatmaya çalişmak nafile bir çaba.
Böyle bir düşüncem yok.
Psikolojiyi falan da ciddiye alacak degilim bilimsel anlamda. Bilimsel araştırmaymışmış... güleyim bari
Sanirim Cem Garipoglu üzerine pek bilgin yok. Garipoglu simarik büyümedi, sevgisiz büyüdü. Cok küçük yasta baska ülkelerde, tek basina yasamak zorunda kaldi, sirf çoçuk dil ögrensin diye. 8,9 yaslarinda annenlerden ayri olmak bir çoçugun psikolojisine ne kadar zarar verir farkindamisin?
Cocuklar elbette sinirsiz büyümesin, simartilmasin fakat bu sinirlari çizmek asla siddet ile olmaz. Bunun üzerine birçok arastirma yapildi zaten. Neden bunlarin "yalan" oldugunu düsünüyorsun? Bir çoçuga çok güzel bir sekilde konusarak, bazen sesini yükseltip, kizarak, baze seyleri anlatip, çizgi çekebilirsin.
Siddet ile birsey basirilmiyor. Sadece fiziksel aci veriliyor. O cocuk ne yalnis yapti, neyi yalnis yapti anlamaz. Sadece dayak yedigini, korktugunu anlar. Bu sekilde zaman ile ailenin içinde birçok tabu çikar. Cocuk artik dayaktan kaçmak için gizli isler çevirir, yalan söyler. Yada zaman ile artik hirçinlasir, kendiside siddet uygulamaya çalisir.
Daha önce baska bir üyeye demistin, siddet uygulayan ve uygulamayan ailelerden, hem normal, hem siddet egilimli çoçuklar çikabilir diye. Dogru, çoçugunu sevkat ile, siddetsiz büyütmek ile çoçugun 100% uysal, normal çoçuk olacagi garantisini vermez, fakat siddet ile büyüyen çoçugun, siddeti normal karsilama orani daha yüksektir. Sorunlu çoçuk olma ihtimali daha yüksektir.
Bu sey gibidir, sigara gibi. Yani sigara içmeyen insanda kansere yakalanabilir fakat sigara içen insanin kanser olma ihtimali daha yüksek degil mi? Iste siddet ile bu aynen öyledir.
Ama katil olan birini çocukluğunda tokat atarak eğitebileceğini düşünen birine zaten laf anlatmaya çalişmak nafile bir çaba.
Böyle bir düşüncem yok.
Psikolojiyi falan da ciddiye alacak degilim bilimsel anlamda. Bilimsel araştırmaymışmış... güleyim bari
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?