Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
dovme olayi hos ama ben abdestin gecerli olmadigini duydum bu durumda..ne olacak dogruysa??..kafirler gibi mi gezicez?osmanli padisahlari abdestsiz bir devlet evragi dahi imzalamamislar biz onlarin torunlari degilmiydik nedir bu batiya ozenmeler?..hersey sus saltanat degil..al kina yak eline,ayrica sunnettir.
eksik bir bilgiyi düzeltmek istiyorum yoksa herkesin düşüncesine saygım var. eski ve yaygın inanışa göre dövmeye günah denmesinin sebebi abdest geçirmemesiydi ama kuran ayetlerine ve peygamber efendimizin hadislerine baktığımızda Allah insan vücudunu çok yüce tutup tüm güzelliklerle tüm özeniyle yaratmıştır. Dövme ve estetik gibi vücudu kazır gibi kalıcı değişiklikler yaptırmak haram kılınmıştır. peygamber efendimiz çok merhametli ve sevgi dolu olmasına rağmen böyle kalıcı değişiklik yaptıranlara lanet okumuştur.
bilip de yaptıranın kendi terchidir sonuçta nelerin nelerin günah olduğunu bilip devam ediyoruz bildiğimiz okumaya o yüzden kimse kimseyi yargılayamaz.
eksik bir bilgiyi düzeltmek istiyorum yoksa herkesin düşüncesine saygım var. eski ve yaygın inanışa göre dövmeye günah denmesinin sebebi abdest geçirmemesiydi ama kuran ayetlerine ve peygamber efendimizin hadislerine baktığımızda Allah insan vücudunu çok yüce tutup tüm güzelliklerle tüm özeniyle yaratmıştır. Dövme ve estetik gibi vücudu kazır gibi kalıcı değişiklikler yaptırmak haram kılınmıştır. peygamber efendimiz çok merhametli ve sevgi dolu olmasına rağmen böyle kalıcı değişiklik yaptıranlara lanet okumuştur.
bilip de yaptıranın kendi terchidir sonuçta nelerin nelerin günah olduğunu bilip devam ediyoruz bildiğimiz okumaya o yüzden kimse kimseyi yargılayamaz.
Dövmeyle abdest alınmaz. Dövmeden su geçmiyor, velhasıl geçse zaten çıkardı dövme. Kınanın zamanla geçme sebebi de su geçirmesi zaten.
Ama konu bu degil. Abdest almak isteyen dövme yaptırmaz zaten. Bkz: Ben. Hint kınası yaptırırım olsa olsa.