- 12 Kasım 2015
- 420
- 1.635
- 49
Allah'ın ve Resulünün selam ve bereketi üzerinize olsun
Rabbim kuluna imtihanlar verir kulunu hayır ile de ser ile de sınar.imtihanlar Rabbimizin nazı cilvesidir.Her şeyi çift yarattım buyuran Rabbim her imtihanın ardından bir lütuf bahseder kuluna.Onun bu yüce ilmini tam olarak görebilmek asla mümkün değildir.Bakmak ve görmek ve idrak edebilmek çok ayrıdır. Rabbim dilediğine ilminin yüceliğini gösterir ve kabı ölçüsünde idrak ettirir.
Bakara suresinde Yüce Rabbim "Onun bildirdiklerinin dışında insanlar ,onun ilminden bildirdiğinden fazlasını bilemezler" buyur muştur.
Hızır a.s, Hz.musa asa bizim ilmimiz kusun gagasındaki su damlası kadardır derken Rabbimizin ilminin yüceliğini bizim ilmimizin onun yüceliği karsısında bir su damlası kadar olduğunu göstermektedir.
Bu ilimle idrak edenler; göremeyip sadece bakan kullar tarafından her daim dışlanmıştır.çünkü onlar sadece bakarlar asla göremezler onların gözleri kördür sadece zahiri görebilirler.Rablerinin ilmindeki yüceliği asla idrak edemezler.çünkü Rabbim onlara o ilmi vermemiştir.
Allah insanı bir hayır ile, bir de şer ile sınar.
Tıpkı İbrahim’ e verilen koyun..
Ve semud kavmine verilen deve gibi..
Bunların ikiside hayvan..
Biri kesilince hayır olur.
Diğeri kesilince şer.
Bir insan Rabbine yaklaştıkça, melekler ona secde eder..
Rabbim kuluna imtihanlar verir kulunu hayır ile de ser ile de sınar. Hayırda şerde bizleri yaratan Allahtan dır. Önemli olan nasıl karşıladığımız. Bura da kulun teslimiyeti çok önemli Teslim olan kul ne gelirse gelsin Rabbinden razı olur. Hz ibrahimin olduğu gibi bir an bile şüphe duymadan.
İnsan sevdiğinden şüphe duyar mı. İmtihan veriyorsa Rabbim kolaylığını da veriyor. Rabbim ne kadar çok sınav veriyorsa o kulunu o kadar çok seviyor.
Rabbim kuluna imtihanlar verir kulunu hayır ile de ser ile de sınar.imtihanlar Rabbimizin nazı cilvesidir.Her şeyi çift yarattım buyuran Rabbim her imtihanın ardından bir lütuf bahseder kuluna.Onun bu yüce ilmini tam olarak görebilmek asla mümkün değildir.Bakmak ve görmek ve idrak edebilmek çok ayrıdır. Rabbim dilediğine ilminin yüceliğini gösterir ve kabı ölçüsünde idrak ettirir.
Bakara suresinde Yüce Rabbim "Onun bildirdiklerinin dışında insanlar ,onun ilminden bildirdiğinden fazlasını bilemezler" buyur muştur.
Hızır a.s, Hz.musa asa bizim ilmimiz kusun gagasındaki su damlası kadardır derken Rabbimizin ilminin yüceliğini bizim ilmimizin onun yüceliği karsısında bir su damlası kadar olduğunu göstermektedir.
Bu ilimle idrak edenler; göremeyip sadece bakan kullar tarafından her daim dışlanmıştır.çünkü onlar sadece bakarlar asla göremezler onların gözleri kördür sadece zahiri görebilirler.Rablerinin ilmindeki yüceliği asla idrak edemezler.çünkü Rabbim onlara o ilmi vermemiştir.
Allah insanı bir hayır ile, bir de şer ile sınar.
Tıpkı İbrahim’ e verilen koyun..
Ve semud kavmine verilen deve gibi..
Bunların ikiside hayvan..
Biri kesilince hayır olur.
Diğeri kesilince şer.
Bir insan Rabbine yaklaştıkça, melekler ona secde eder..
Rabbim kuluna imtihanlar verir kulunu hayır ile de ser ile de sınar. Hayırda şerde bizleri yaratan Allahtan dır. Önemli olan nasıl karşıladığımız. Bura da kulun teslimiyeti çok önemli Teslim olan kul ne gelirse gelsin Rabbinden razı olur. Hz ibrahimin olduğu gibi bir an bile şüphe duymadan.
İnsan sevdiğinden şüphe duyar mı. İmtihan veriyorsa Rabbim kolaylığını da veriyor. Rabbim ne kadar çok sınav veriyorsa o kulunu o kadar çok seviyor.