Burası çok ıssız kalmış, guvastanema sen oy kullandın mı, sen belirleyeceksin hangi filmin izleneceğini:)
Soru sorayım, başlık hareketlensin
Karla kaplı ve terk edilmiş bir mekanda geçen, güzel bir Kuzey Avrupa filmi biliyor musun( evet kendim için soruyorum=)) )?
Noi tadında bişi arıyosun sanırım ama malesef aklıma gelen bişi yok
Sanırım Kuzey Avrupa sinemasını çok takip etmiyormuşum bunu farkettim.
Festivalleri takip ediyorsundur sanırım, şimdiye dek festivallerde izlediğin en iyi film hangisiydi
Aslında eskiden daha çok takip ediyordum, giderek asosyalleştiğimden nadiren festivale gidiyorum. Pek tatmin edici bir cevap olmayacak ama ismini, yönetmenini, bulmamı sağlayacak bir ipucunu hatırlamadığım 5 sene öncesinin bir filmi var. İdam mahkumuyla ilgiliydi: (
Bunu ben çekmeliydim dediğin bir film var mı?
Daha önce düşünmemiştim ama nedense aklıma direk Ed Wood geldi: ) Çok güzel bir film, ilk on listesi yapsam girer mi bilmem ama heralde bişiler çekcem hayalleriyle hiçbişi yapamayacak bir insan olduğumu düşündüğümden film yönetmenini (Ed Wood) takdir etmiş, nedense bi özdeşleşlik kurmuştum kendimle: ))) Sinema tarihinin en kötü yönetmenini çekme fikri müthiş, ı love Tim Burton.
Sence film eleştirileri öznel yargıları mı içermeli, bilimsel temeli olan bir disiplin içinde, kuramsal mı olmalı?
Sanırım şöyle düşünüyorum, kuramsal bilgiyi alırken de öznel yargılardan süzdüğümüz için aslında bilimsel temel dediğimiz şey de bir miktar özneldir. En azından sanat gibi, ucu çok açık yargılar için böyle bence. Şahsen, ikisini de dengeleyen eleştirileri keyifle okuyorum. Ve ne kadar bilimsel de yaklaşsa öznellik taşıyacağından, film hakkındaki farklı eleştirileri okumaya çalışıyorum, üzerinde durduğum bi yönetmen bi konu ise.
Şu filmin şurasında devamsızlık hatası var şu var, bu var diyerek hemen b.k atan tiplere sinir olurum. Film hata bulmak amacıyla izlenmemeli yani eleştirmenlik bu değil bence.
Verdiğin yanıta binaen; ehil addedilen kişilerin - hocalarının - yargıları sence mutlak mıdır, sorgulanmamalı mıdır, yoksa sınırlayıcı ve kritik düşünceyi engelleyen bir yönü de var mı?
Aslında az biraz konuşmuştuk bunları: ) Mesela fotoğraf eğitiminde temel kadraj kuralları vardır, tekniği çözüp kurallara uyan biri herhangi bir fotoğrafçı olur. Kuralları sorgulayıp aşmaya başladığında farklılaşmaya başlarsın. Ama farklı olmak, eğik yamuk yumuk kadrajlar kurmak da değil.. Bu biraz içsel işleyen bir süreç ve kendinden bir şey ortaya koyduğunda sen görmesen de bişi oluyorsun, görülüyorrsun. Özetle cevap, tabi ki sorgulanmalı, beğenmediğimiz bir hocayı eleştirmek çok kolay, ideolünü eleştirmeyi başardığında aslında kendin olmaya başlıyorsun.