''TARİHİ ESER'' YARIŞMASI FOTOLARI
1. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Sveti Georgi Kilisesi:Kıyık Semtinde bulunan ve 1880 yılında yapılmıştır. Şuan
bulgarca yazılar ve bölgedeki kiliselerden kalan tabloları barındırmaktadır.
2. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Çanakkale Anıtı:Çanakkale Savaşlarında vatan için canını feda eden 253.000 Türk Mehmetçiğin anısına yaptırıldı. Finansal nedenlerden dolayı yapımı birkaç defa durduruldu.Daha sonra bir gazetenin ülke genelinde başlattığı bağış kampanyası neticesinde 21 ağustos 1960 tarihinde resmi açılışı yapıldı.anıtın altında Savaş Eserleri Müzesi, yanında Mehmetçik Anıtı ve Türk Şehitliği bulunmaktadır. Morto Limanı ile Çanakkale Boğazının girişi arasındadır.Üzerinde 25x25 m kaide yer alan 4 ayak üzerine oturtulmuş olan yapının yüksekliği 41,7 metredir. Ayakların genişliği 7,5 metredir. Anıt tümüyle 625 metrekarelik bir alanı kapsamaktadır. 4 ayak olmasının nedeni savaşa 4 kıtadan dahil olunmasıdır.Her bir ayakta savaştan esinlenerek yapılmış gravürler bulunmaktadır.anıtın Boğaza girişte, ilk görülebilecek yerde yapılmasının nedeni, ülke topraklarımızın canımız pahasına savunduğumuz ve hala ayakta güçlü ,dimdik kaldığımız mesajıdır. Çanakkale geçilemedi, geçilemeyecek de..
Şehidlerimizin ruhu şad olsun, vatan minnettardır...
Kitabenin bir tarafında bu şiir yazıyor...
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?
“Gömelim gel seni tarihe!” desem, sığmazsın.
Tüllenen mağribi, akşamları, sarsam yarana…
Yine bir şey yapabildim diyemem hatırana.
Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber,
Sana ağuşunu açmış duruyor Peygamber.
Mehmet Akif Ersoy
3. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Celsus Kitaplığı/Selçuk-Efes İZMİR:Ms.135 yıllarında Asya konsülü Julius Celsus adına ,oğlu Julius Agiula tarafından Romalı mimar Vitruoya'ya yaptırılmıştır.Dıştan iki katlı ,içten 15 m. yüksekliğinde bir salondan oluşup,salonu çevreleyen 3 katlı galerilerden duvara serpiştirilmiş pencerelerden ışık süzülür.Arka duvardaki kapıdan Celsus mezarlığına geçilir.Roma mimarisi'nin özelliklerini yansıtan yapının ön cephe dekorasyonu devrin en güzel örnekleri arasında yer alır.Ön cephe kolonları arasında bulunan 4 kadın heykeli ''Akıl'' ,''Kader'' , ''İlim ve Erdem'' öğelerini sembolize eder.Celsus Kitaplığı döneminde dünyanın sayılı bilim adamı ve düşünürünün yetişmesine aracı olmuştur.
4. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Eskişehir Kurşunlu Camii: Eskişehir'in Odunpazarı semtindedir.Osmanlı Hükümdarı Kanuni Sultan Süleyman devrinde Çoban Mustafa Paşa yaptırmıştır. Camii, Medrese, Kervansaray ve Aşhaneden oluşmaktadır.
5. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Justinianos Köprüsü aha önce 537 yılında Ayasofyayı inşa ettiren Bizans İmparatoru Justinianos,hayatının sonuna yaklaşırken kalıcı bir eser bırakamak amacıyla Sakarya ırmağının üzerine bir köprü ikşa etmek istemiş.
429 m uzunluk ve 10 m genişliğe sahip ortadaki büyük kemerin uzunluğu 23 m olan köprünün diğer kemeri 6,5 m kadar bir aralığa sahip.Yapımı 561 yılında tamamlanan köprü 8 yılda tamamlanmıştır.
Köprü ile ilgili anlatılan efsaneye göre;
Bir gün Sakarya'nın büyük velisi Sakar Baba'nın yolu beş köprüye düşer karşıya geçmesi gerekmektedir.Fakat eşkiya köprüyü zapt etmiştir.Sakar Baba dan geçmesi için ücret talep etmiştir,parayla pulla işi olmayan Sakar Baba geri dönerek köprüden aşağı iner.Nahrin azgın suları üzerinden yürüye yürüye karşıya geçer.Su Sakar Baba'nın peşi sıra giderek başka bir yatak bulur.Eşkiyada ellerinde işlevsiz bir köprüyle düz ovada kala kalır.
Sakarya ırmağı,Beş Köprü'nün yapımından kısa bir sire sonra yatağını terk edip dogudaki kolundan akmaya baslamıştır.Köprünün an doğudaki kemerinin altına raylar döşenmiş.Beşinci Köprü olması sebebiylede adına Beş Köprü demişlerdir...
6. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Balıklı Göl:Urfa’da anlatılan efsanelerin içinde en özel yere sahip olan, kuşkusuz ki Hz. İbrahim’in ateşe atılma öyküsü. Tektanrıcı üç din olan İslamiyet, Musevilik ve Hıristiyanlık tarafından tanınan ve bu dinlerin kutsal kitaplarında adı geçen Hz. İbrahim’in Urfa’da doğduğu rivayet edilir. Öykü bu doğumun olduğu bölgenin Kralı Nemrut ile Hz. İbrahim arasında geçer.
Söylenceye göre Kral Nemrut, yıldızlarda, bir adamın ona ve putperestliğine savaş açacağını haber veren bir işaret görür. Bu adam Hz. İbrahim’dir. Ancak sadece Nemrut’un putperestliğine başkaldırmamış, aynı zamanda kızı Zeliha’ya da gönlünü kaptırmıştır. Kral Nemrut bu durum karşısında Hz. İbrahim’in yakılması emrini verir. Bugün Balıklı Göl’ün bulunduğu yere, kentin her yerinden görülebilecek büyüklükte bir ateş yakılır. Ateşin karşısına denk düşen tepeye yaptırılan iki büyük sütun arasındaki mancınıkla İbrahim ateşe fırlatılır. Ancak ateş göle, odunlar ise balıklara dönüşür. O gün bugündür buradaki göl kutsal sayılır. Tıpkı göl gibi içindeki balıklar da kutsaldır; her kim bu balıklardan yerse onun kör olacağına inanılır.
O günden sonra gölün adı Halil-ür Rahman olur. “Allahın Dostu” anlamına gelen bu isim Hz. İbrahim’in kutsallığını yansıtır. Bugün göl hem Halil-ür Rahman, hem de Balıklı Göl olarak anılıyor.
İbrahim için ağlayan Nemrut’un kızı Zeliha’nın gözyaşlarından ise Balıklı Göl’ün hemen yanında küçük bir göl daha oluşur, bu gölün adı ise “Zeliha’nın Gözü” anlamına gelen “Ayn-Zeliha”dır.
Bugün her iki gölün karşısındaki tepenin üzerinde mancınık olarak kullanıldığına inanılan iki sütun hâlâ ayakta. İnanışa göre bu sütunların birinin altında “bitmeyen su”, diğerinin altında ise “bitmeyen altın” bulunuyor; biri yıkılırsa Urfa altına, diğeri yıkılırsa Urfa için altın kadar değerli olan suya gömülecek kent. Balıklı Göl’ün hemen yanı başında yer alan ve Eyyubiler Devleti’nin kurucusu Salahaddin Eyyubi’nin yeğeni Melik Eşref tarafından 1211 yılında yaptırılan Halil-ür Rahman Cami ise, gölün doğal güzelliğine mimari estetik katıyor.
7. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Tyn Katedrali
8. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Selimiye Camii:Osmanlı padişahı ikinci Selim (1524-1574) adına Türk mimarisinin ölümsüz dehası Mimar Sinan tarafından altı yılda bitirilen ve kendisinin “ustalık eserim” diye iftihar ettiği Selimiye Camii bir çok manevi vasıfları sembolize etmektedir.
Camii’nin, tek bir büyük kubbesi (43.28 m. yüksekliğinde ve 31.28 m. çapında) oluşu Allah’ın birliğini…
Pencerelerinin beş kademeli oluşunun İslam’ın beş şartını..
Bütün pencerelerinin 99 tane oluşunun Cenab-ı Hakk’ın 99 ismini…
Vaaz kürsülerinin 4 tane olması 4 hak mezhebi…
Mabedin bütün külliyesinde 32 kapının oluşunun İslam’ın 32 farzını…
Arka minarelerinde 6 yolun olmasının imanın 6 şartını…
Camii’nin minarelerinde 12 şerefenin olmasının da yaptıran padişahın Osmanlı Devleti’nin 12. padişahı olduğunu göstermektedir.
1. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Sveti Georgi Kilisesi:Kıyık Semtinde bulunan ve 1880 yılında yapılmıştır. Şuan
bulgarca yazılar ve bölgedeki kiliselerden kalan tabloları barındırmaktadır.
2. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Çanakkale Anıtı:Çanakkale Savaşlarında vatan için canını feda eden 253.000 Türk Mehmetçiğin anısına yaptırıldı. Finansal nedenlerden dolayı yapımı birkaç defa durduruldu.Daha sonra bir gazetenin ülke genelinde başlattığı bağış kampanyası neticesinde 21 ağustos 1960 tarihinde resmi açılışı yapıldı.anıtın altında Savaş Eserleri Müzesi, yanında Mehmetçik Anıtı ve Türk Şehitliği bulunmaktadır. Morto Limanı ile Çanakkale Boğazının girişi arasındadır.Üzerinde 25x25 m kaide yer alan 4 ayak üzerine oturtulmuş olan yapının yüksekliği 41,7 metredir. Ayakların genişliği 7,5 metredir. Anıt tümüyle 625 metrekarelik bir alanı kapsamaktadır. 4 ayak olmasının nedeni savaşa 4 kıtadan dahil olunmasıdır.Her bir ayakta savaştan esinlenerek yapılmış gravürler bulunmaktadır.anıtın Boğaza girişte, ilk görülebilecek yerde yapılmasının nedeni, ülke topraklarımızın canımız pahasına savunduğumuz ve hala ayakta güçlü ,dimdik kaldığımız mesajıdır. Çanakkale geçilemedi, geçilemeyecek de..
Şehidlerimizin ruhu şad olsun, vatan minnettardır...
Kitabenin bir tarafında bu şiir yazıyor...
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?
“Gömelim gel seni tarihe!” desem, sığmazsın.
Tüllenen mağribi, akşamları, sarsam yarana…
Yine bir şey yapabildim diyemem hatırana.
Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber,
Sana ağuşunu açmış duruyor Peygamber.
Mehmet Akif Ersoy
3. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Celsus Kitaplığı/Selçuk-Efes İZMİR:Ms.135 yıllarında Asya konsülü Julius Celsus adına ,oğlu Julius Agiula tarafından Romalı mimar Vitruoya'ya yaptırılmıştır.Dıştan iki katlı ,içten 15 m. yüksekliğinde bir salondan oluşup,salonu çevreleyen 3 katlı galerilerden duvara serpiştirilmiş pencerelerden ışık süzülür.Arka duvardaki kapıdan Celsus mezarlığına geçilir.Roma mimarisi'nin özelliklerini yansıtan yapının ön cephe dekorasyonu devrin en güzel örnekleri arasında yer alır.Ön cephe kolonları arasında bulunan 4 kadın heykeli ''Akıl'' ,''Kader'' , ''İlim ve Erdem'' öğelerini sembolize eder.Celsus Kitaplığı döneminde dünyanın sayılı bilim adamı ve düşünürünün yetişmesine aracı olmuştur.
4. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Eskişehir Kurşunlu Camii: Eskişehir'in Odunpazarı semtindedir.Osmanlı Hükümdarı Kanuni Sultan Süleyman devrinde Çoban Mustafa Paşa yaptırmıştır. Camii, Medrese, Kervansaray ve Aşhaneden oluşmaktadır.
5. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Justinianos Köprüsü
429 m uzunluk ve 10 m genişliğe sahip ortadaki büyük kemerin uzunluğu 23 m olan köprünün diğer kemeri 6,5 m kadar bir aralığa sahip.Yapımı 561 yılında tamamlanan köprü 8 yılda tamamlanmıştır.
Köprü ile ilgili anlatılan efsaneye göre;
Bir gün Sakarya'nın büyük velisi Sakar Baba'nın yolu beş köprüye düşer karşıya geçmesi gerekmektedir.Fakat eşkiya köprüyü zapt etmiştir.Sakar Baba dan geçmesi için ücret talep etmiştir,parayla pulla işi olmayan Sakar Baba geri dönerek köprüden aşağı iner.Nahrin azgın suları üzerinden yürüye yürüye karşıya geçer.Su Sakar Baba'nın peşi sıra giderek başka bir yatak bulur.Eşkiyada ellerinde işlevsiz bir köprüyle düz ovada kala kalır.
Sakarya ırmağı,Beş Köprü'nün yapımından kısa bir sire sonra yatağını terk edip dogudaki kolundan akmaya baslamıştır.Köprünün an doğudaki kemerinin altına raylar döşenmiş.Beşinci Köprü olması sebebiylede adına Beş Köprü demişlerdir...
6. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Balıklı Göl:Urfa’da anlatılan efsanelerin içinde en özel yere sahip olan, kuşkusuz ki Hz. İbrahim’in ateşe atılma öyküsü. Tektanrıcı üç din olan İslamiyet, Musevilik ve Hıristiyanlık tarafından tanınan ve bu dinlerin kutsal kitaplarında adı geçen Hz. İbrahim’in Urfa’da doğduğu rivayet edilir. Öykü bu doğumun olduğu bölgenin Kralı Nemrut ile Hz. İbrahim arasında geçer.
Söylenceye göre Kral Nemrut, yıldızlarda, bir adamın ona ve putperestliğine savaş açacağını haber veren bir işaret görür. Bu adam Hz. İbrahim’dir. Ancak sadece Nemrut’un putperestliğine başkaldırmamış, aynı zamanda kızı Zeliha’ya da gönlünü kaptırmıştır. Kral Nemrut bu durum karşısında Hz. İbrahim’in yakılması emrini verir. Bugün Balıklı Göl’ün bulunduğu yere, kentin her yerinden görülebilecek büyüklükte bir ateş yakılır. Ateşin karşısına denk düşen tepeye yaptırılan iki büyük sütun arasındaki mancınıkla İbrahim ateşe fırlatılır. Ancak ateş göle, odunlar ise balıklara dönüşür. O gün bugündür buradaki göl kutsal sayılır. Tıpkı göl gibi içindeki balıklar da kutsaldır; her kim bu balıklardan yerse onun kör olacağına inanılır.
O günden sonra gölün adı Halil-ür Rahman olur. “Allahın Dostu” anlamına gelen bu isim Hz. İbrahim’in kutsallığını yansıtır. Bugün göl hem Halil-ür Rahman, hem de Balıklı Göl olarak anılıyor.
İbrahim için ağlayan Nemrut’un kızı Zeliha’nın gözyaşlarından ise Balıklı Göl’ün hemen yanında küçük bir göl daha oluşur, bu gölün adı ise “Zeliha’nın Gözü” anlamına gelen “Ayn-Zeliha”dır.
Bugün her iki gölün karşısındaki tepenin üzerinde mancınık olarak kullanıldığına inanılan iki sütun hâlâ ayakta. İnanışa göre bu sütunların birinin altında “bitmeyen su”, diğerinin altında ise “bitmeyen altın” bulunuyor; biri yıkılırsa Urfa altına, diğeri yıkılırsa Urfa için altın kadar değerli olan suya gömülecek kent. Balıklı Göl’ün hemen yanı başında yer alan ve Eyyubiler Devleti’nin kurucusu Salahaddin Eyyubi’nin yeğeni Melik Eşref tarafından 1211 yılında yaptırılan Halil-ür Rahman Cami ise, gölün doğal güzelliğine mimari estetik katıyor.
7. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Tyn Katedrali
8. ''Tarihi Eser'' Fotosu
Selimiye Camii:Osmanlı padişahı ikinci Selim (1524-1574) adına Türk mimarisinin ölümsüz dehası Mimar Sinan tarafından altı yılda bitirilen ve kendisinin “ustalık eserim” diye iftihar ettiği Selimiye Camii bir çok manevi vasıfları sembolize etmektedir.
Camii’nin, tek bir büyük kubbesi (43.28 m. yüksekliğinde ve 31.28 m. çapında) oluşu Allah’ın birliğini…
Pencerelerinin beş kademeli oluşunun İslam’ın beş şartını..
Bütün pencerelerinin 99 tane oluşunun Cenab-ı Hakk’ın 99 ismini…
Vaaz kürsülerinin 4 tane olması 4 hak mezhebi…
Mabedin bütün külliyesinde 32 kapının oluşunun İslam’ın 32 farzını…
Arka minarelerinde 6 yolun olmasının imanın 6 şartını…
Camii’nin minarelerinde 12 şerefenin olmasının da yaptıran padişahın Osmanlı Devleti’nin 12. padişahı olduğunu göstermektedir.
Son düzenleme: