Ne güzel yazmışsın........sokaktaki insanlar kadınlar kulübü kadınları gibi düşünen tartışılabilen insanlar değil mesleğimden biliyorum........sivas olaylarını hatırlarsınız değil mi bir saat içinde otel yakmak için binlerce kişi toplanmıştı
çok doğru yazmışsıon. hangi ateist yada deist kalkıp katli vaciptir demiştir.asla. kendi adıma her inanca hoşgörüyle bakmışımdır.canım yanlış anlama seni eleştirmek için yazmıyorum, ama bir tespitim var, ateizm bile demişsin ya, bence aslında tüm dinlere ve bu dinlerin mensuplarına en saygılı olanlar, ateistler, deistler, agnostikler
"genelde" herhangi bir dine mensup olanlar, diğer dinlere mensup olanlara düşmanlık besler, hepsi değil tabii
hatta geçmişte dünyada yapılan "çoğu" savaşın bile temelinde bu yatıyor bence
canım yanlış anlama seni eleştirmek için yazmıyorum, ama bir tespitim var, ateizm bile demişsin ya, bence aslında tüm dinlere ve bu dinlerin mensuplarına en saygılı olanlar, ateistler, deistler, agnostikler
"genelde" herhangi bir dine mensup olanlar, diğer dinlere mensup olanlara düşmanlık besler, hepsi değil tabii
hatta geçmişte dünyada yapılan "çoğu" savaşın bile temelinde bu yatıyor bence
ben mezheplere itikad etmiyorum demisim okumadiniz mi google yazin ögrenin fikih iki cümle özetlenecek bisey degil niye beni zahmete sokuyorsunuz.
Mürtedin cezası, eğer tevbe etmezse öldürülmektir: "Dinini değiştireni öldürün" (Buhârî, Cihâd, 149). Ulemanın çoğunluğu kadın için de aynı hükmün uygulanacağı görüşündedirler. Ancak Hanefiler bu konuda farklı görüştedirler. Kadınların öldürülmesini nehyeden hadisin (Ebu Davud, Cihad, 121) hükmünün geneli kapsadığını iddia ederek irtidad eden kadının öldürülmeyeceği görüşünü ileri sürmüşlerdir (İbn Kudâme, el-Muğnî, Mısır (t.y.), VIII, 125; Seyyid Sâbık, Fıkhu's-Sünne, Kahire, (t.y.), II, 385 v.d.).
İmam Mâlik, Leys, İshak ve Ebu Hanîfe; zındıkın ve irtidat edip tevbe ettikten sonra tekrar dinden dönenin tevbesinin dikkate alınmayacağını ve haddin uygulanacağını kabul etmişlerdir. Çünkü zındıkın mürted sayılmasını gerektiren önceki görüşlerinden
kabul etmişlerdir. Çünkü zındıkın mürted sayılmasını gerektiren önceki görüşlerinden döndüğü hiç bir zaman açık olarak tesbit edilemez. Allah Teâlâ; "Ancak, tevbe edip kendilerini düzelten ve Allah'ın indirdiğini açıklayanlar müstesna" (el-Bakara, 2/160) buyurmaktadır. Dinden dönmeyi birkaç defa tekrarlayanların tevbelerinin kabul edilmeyeceğine delil olarak da şu âyeti kerîme gösterilmektedir: "İman edip sonra inkâr eden, sonra imân edip tekrar inkâr eden, sonra da inkârlarında ileri gidenleri Allah ne bağışlayacak ne de doğru yola eriştirecektir" (en-Nisa, 4/137).
O olayı hiç hatırlatma tüylerim diken diken oluyor.Birde bağırıyorlardı bu Allahın ateşi diye inançsız caniler.Ne güzel yazmışsın........sokaktaki insanlar kadınlar kulübü kadınları gibi düşünen tartışılabilen insanlar değil mesleğimden biliyorum........sivas olaylarını hatırlarsınız değil mi bir saat içinde otel yakmak için binlerce kişi toplanmıştı
inanamıyorum. bu nasıl bir acımasızlıktır.Sivas'a kadar gitmeyin. Şunu hatırlayın yeter:
Eki Görüntüle 950526
17 Ağustos için "7.4 yetmedi mi" pankartı açabilen bir zihniyet neticede.
ben mezheplere itikad etmiyorum demisim okumadiniz mi google yazin ögrenin fikih iki cümle özetlenecek bisey degil niye beni zahmete sokuyorsunuz.
Mürtedin cezası, eğer tevbe etmezse öldürülmektir: "Dinini değiştireni öldürün" (Buhârî, Cihâd, 149). Ulemanın çoğunluğu kadın için de aynı hükmün uygulanacağı görüşündedirler. Ancak Hanefiler bu konuda farklı görüştedirler. Kadınların öldürülmesini nehyeden hadisin (Ebu Davud, Cihad, 121) hükmünün geneli kapsadığını iddia ederek irtidad eden kadının öldürülmeyeceği görüşünü ileri sürmüşlerdir (İbn Kudâme, el-Muğnî, Mısır (t.y.), VIII, 125; Seyyid Sâbık, Fıkhu's-Sünne, Kahire, (t.y.), II, 385 v.d.).
İmam Mâlik, Leys, İshak ve Ebu Hanîfe; zındıkın ve irtidat edip tevbe ettikten sonra tekrar dinden dönenin tevbesinin dikkate alınmayacağını ve haddin uygulanacağını kabul etmişlerdir. Çünkü zındıkın mürted sayılmasını gerektiren önceki görüşlerinden
kabul etmişlerdir. Çünkü zındıkın mürted sayılmasını gerektiren önceki görüşlerinden döndüğü hiç bir zaman açık olarak tesbit edilemez. Allah Teâlâ; "Ancak, tevbe edip kendilerini düzelten ve Allah'ın indirdiğini açıklayanlar müstesna" (el-Bakara, 2/160) buyurmaktadır. Dinden dönmeyi birkaç defa tekrarlayanların tevbelerinin kabul edilmeyeceğine delil olarak da şu âyeti kerîme gösterilmektedir: "İman edip sonra inkâr eden, sonra imân edip tekrar inkâr eden, sonra da inkârlarında ileri gidenleri Allah ne bağışlayacak ne de doğru yola eriştirecektir" (en-Nisa, 4/137).
ben mezheplere itikad etmiyorum demisim okumadiniz mi google yazin ögrenin fikih iki cümle özetlenecek bisey degil niye beni zahmete sokuyorsunuz.
Mürtedin cezası, eğer tevbe etmezse öldürülmektir: "Dinini değiştireni öldürün" (Buhârî, Cihâd, 149). Ulemanın çoğunluğu kadın için de aynı hükmün uygulanacağı görüşündedirler. Ancak Hanefiler bu konuda farklı görüştedirler. Kadınların öldürülmesini nehyeden hadisin (Ebu Davud, Cihad, 121) hükmünün geneli kapsadığını iddia ederek irtidad eden kadının öldürülmeyeceği görüşünü ileri sürmüşlerdir (İbn Kudâme, el-Muğnî, Mısır (t.y.), VIII, 125; Seyyid Sâbık, Fıkhu's-Sünne, Kahire, (t.y.), II, 385 v.d.).
İmam Mâlik, Leys, İshak ve Ebu Hanîfe; zındıkın ve irtidat edip tevbe ettikten sonra tekrar dinden dönenin tevbesinin dikkate alınmayacağını ve haddin uygulanacağını kabul etmişlerdir. Çünkü zındıkın mürted sayılmasını gerektiren önceki görüşlerinden
kabul etmişlerdir. Çünkü zındıkın mürted sayılmasını gerektiren önceki görüşlerinden döndüğü hiç bir zaman açık olarak tesbit edilemez. Allah Teâlâ; "Ancak, tevbe edip kendilerini düzelten ve Allah'ın indirdiğini açıklayanlar müstesna" (el-Bakara, 2/160) buyurmaktadır. Dinden dönmeyi birkaç defa tekrarlayanların tevbelerinin kabul edilmeyeceğine delil olarak da şu âyeti kerîme gösterilmektedir: "İman edip sonra inkâr eden, sonra imân edip tekrar inkâr eden, sonra da inkârlarında ileri gidenleri Allah ne bağışlayacak ne de doğru yola eriştirecektir" (en-Nisa, 4/137).
O olayı hiç hatırlatma tüylerim diken diken oluyor.Birde bağırıyorlardı bu Allahın ateşi diye inançsız caniler.
Ayrıca konu taaa nereye gelmiş hanefi sünni alevi ayrımına gelmiş.Hayırdır?Ben Hanefileri öğrenirken derste hiç böyle kanunları olduğunu duymamıştım.Ayrıca hanefilik sünniliğin bi kolu.
çok doğru yazmışsıon. hangi ateist yada deist kalkıp katli vaciptir demiştir.asla. kendi adıma her inanca hoşgörüyle bakmışımdır.
saygı duymuşumdur. yalnız verilen örnekler beni dehşete düşürdü. demekki bu tarz inananlar var. örneği veren kişi gibi. eline geçmeyim. kelle gitti gidecek demek
Kime göre dinden çıkmak ?
Ne güzel de uyduruyorlar hadis diye saçma sapan şeyler yazıyorlar.
Kim bunları hoca diye yüksek mevkilere getiriyor ki ?
O da Allah'ın kulu dikkat etsin öbür tarafta işler hadisle yürümüyor.
Sahabelerden Ebu Hureyre'ye bir gün bir kadın gelir.Kadın evlilik dışı ilişki yaşamış ve bu beraberlikten doğan çocuğunu boğarak öldürmüştür.
Gelir sahabeye sorar,bana tövbe etsem kabul olur mu diye...Sahaba sinirlenir insan neticede,kadın üzgün bir şekilde çeker gider.
Haber Peygambere ulaşmıştır ve söylediği şudur : Sen tövbe kapısını nasıl kapatırsın o kadına ya Ebu Hureyre ? Allah tövbe edenlerin tövbesini kabul eder der.
Hz.Ömer de der ki : O kadın öyle bir tövbe etmişti ki,tüm Mekke Medine'nin tövbe edenleri toplansa onun kadar olamaz demişti.
Bu kadın da hata yapmış.Masum bir yavrunun canına kıymış ve Allah tövbe kapısını kapatmamış.
Lütfen Kuran mealinden ziyade tefsir okuyunuz.Çünkü mealleri herkes bir yere çekiyor.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?