Allah Sizin Üzerinizde Ne Sıkıntı Varsa Alır?

Evet.Anladığım dünyevi bir dilek için belli Sayıda dua etmek sakıncalı.kısmetse zaten olur kısmet değilse de zaten onun üzerinde Israr etmenin bir anlamı yok.
Rabia ablam benim aklima takildi. Mesela bende evlat istiyorum ama ne olursa olsun bi evladim olsun demiyorum hayirli saglikli evlatlar. Oturup beraber sana dua edecegimiz evlatlar nasip et diyorum. Yani bizim Rabbimizden bunu istememiz olmamasi gereken bisi. Ama ayette demiyormu Rabbimiz benden isteyin diye benmi yanlis hatrliorum. Bu konuda aydinlatirsan cok sevinirim. Rabbim herseyin hayirlisini versin.
 
Rabia ablam benim aklima takildi. Mesela bende evlat istiyorum ama ne olursa olsun bi evladim olsun demiyorum hayirli saglikli evlatlar. Oturup beraber sana dua edecegimiz evlatlar nasip et diyorum. Yani bizim Rabbimizden bunu istememiz olmamasi gereken bisi. Ama ayette demiyormu Rabbimiz benden isteyin diye benmi yanlis hatrliorum. Bu konuda aydinlatirsan cok sevinirim. Rabbim herseyin hayirlisini versin.
Biz kimseye dua etmeyin.Allahtan bişey istemeyin demedik ki?
Dua ibadetin özüdür.Allahtan tabi ki isteyeceğiz. Kuranda geçen pek çok ayet var. Nasıl isteyeceğimizi bile orda öğretmişler.Peygamberlerin duaları var. değil mi?
 
Allah ve Resulunun selam ve bereketi üzerinize olsun. Ruyan mubarek olsun ablacım. MaasAllah SubhanAllah. Yasatan Allah'a hamd olsun. Kutsal topraklardan hayirli haberi bekliyorum:)
EsSelam
 
bende dua konusunda yetersizim karma karışığım namazdan sonra rabbim sana iyi bir kul peygamberime iyi ümmet olmak istiyorum kabul et diyorum rabia hanımcığım senin ve diğer tecrübeli kardeşlerimiz nasıl dua ediyorsunuz burdan sordum ki yeni kardeşlerimizde öğrensin ayrı ayrı cevap vermeyesin diye,kilitlendim resmen duada yoksa zikrim namazım düzenli gidiyor rüyan mübarek olsun
 
Biz kimseye dua etmeyin.Allahtan bişey istemeyin demedik ki?
Dua ibadetin özüdür.Allahtan tabi ki isteyeceğiz. Kuranda geçen pek çok ayet var. Nasıl isteyeceğimizi bile orda öğretmişler.Peygamberlerin duaları var. değil mi?
Rabia ablam evet cok dogru simdi Abdulkadir Geylani hazretlerinin futuhal gayb eserini indirdim telefonuma.66. Makalede dua etmeyi cok guzel anlatmis Allah bin kere razi olsun.
 
Rabia ablam benim aklima takildi. Mesela bende evlat istiyorum ama ne olursa olsun bi evladim olsun demiyorum hayirli saglikli evlatlar. Oturup beraber sana dua edecegimiz evlatlar nasip et diyorum. Yani bizim Rabbimizden bunu istememiz olmamasi gereken bisi. Ama ayette demiyormu Rabbimiz benden isteyin diye benmi yanlis hatrliorum. Bu konuda aydinlatirsan cok sevinirim. Rabbim herseyin hayirlisini versin.

Selamun aleyküm kardeşim. Dünyalık istekler için sayılı ayet sayılı esma okumak sakıncalı. Bu başka birşey.
Senin sabah akşam Rabbine evlat isteyerek ettiğin dua başka birşey. Rabbimiz Kuranda buyuruyor, Bana için için yalvarır gibi dua edin diyor. Duanın adapları, dua etmenin kıymetli vakitleri var. Duanın kabul olunacağı kıymetli zamanlar var mesela farz namazdan sonra dua etmek gibi. Duanın kabul olmaması diye birşey yok zaten. Şimdi Allahu Teâlaya dua ettik Ya Rabbi bana bir evlat nasip et.. ama olmadı nasip... Dünyada olmadı, ama ahirette bu duanın karşılığını alacağız. Belki Rabbimiz sesimizi duymayı seviyor da ondan vermiyor, ne büyük lütuf. .

Sana inşallah bir tavsiye verelim. Duaya salavat ile başlayıp evvelâ Rabbimize övgü dolu sözler söylüyoruz. Duanın ortasında ve sonunda da salavat getiriyoruz. Duanın adabı dediğimiz budur. Peygamber Efendimize başında ortasında ve sonunda mutlaka salavat getireceğizki duamız varsın yerini bulsun.
 
.

Allah'ın Zikriyle Duaya Başlamak
Bu bakımdan duanın başlangıcında hemen isteklerini sıralamaya girişmemelidir. Önce zikretmeli, zikirden sonra isteklerini sıralamalıdır. Seleme b. Ekvâ diyor ki: 'Hz. Peygamber (s.a) bütün dualarının başlangıcında mutlaka Sübhane Rabbiye'l Aliyyi'l-A'le'l-Vehhâb derdi'.87. Nitekim Hz. Peygamber'den şöyle rivayet edilmektedir:
Siz Allah Teâlâ'dan bir ihtiyacınızı istediğiniz zaman, önce salâvat getirmekle başlayınız. Çünkü Allah Teâlâ'nın şânına yakışmaz ki, kendisinden iki türlü ihtiyaç istendiğinde birisini (salâvat-ı şerîfeyi) kabul edip diğerini reddetsin! 88
 
Selamun aleyküm kardeşim. Dünyalık istekler için sayılı ayet sayılı esma okumak sakıncalı. Bu başka birşey.
Senin sabah akşam Rabbine evlat isteyerek ettiğin dua başka birşey. Rabbimiz Kuranda buyuruyor, Bana için için yalvarır gibi dua edin diyor. Duanın adapları, dua etmenin kıymetli vakitleri var. Duanın kabul olunacağı kıymetli zamanlar var mesela farz namazdan sonra dua etmek gibi. Duanın kabul olmaması diye birşey yok zaten. Şimdi Allahu Teâlaya dua ettik Ya Rabbi bana bir evlat nasip et.. ama olmadı nasip... Dünyada olmadı, ama ahirette bu duanın karşılığını alacağız. Belki Rabbimiz sesimizi duymayı seviyor da ondan vermiyor, ne büyük lütuf. .

Sana inşallah bir tavsiye verelim. Duaya salavat ile başlayıp evvelâ Rabbimize övgü dolu sözler söylüyoruz. Duanın ortasında ve sonunda da salavat getiriyoruz. Duanın adabı dediğimiz budur. Peygamber Efendimize başında ortasında ve sonunda mutlaka salavat getireceğizki duamız varsın yerini bulsun.
Agzina saglik .

Dualarin kabulu ile ilgili bende bisey soylemek istiyorum.gecen gun bi sohbette dinledim.
Allah c.c sevdigi kulunun duasini hemen kabul etmezmis sesini biraz daha fazla duyabilmek icin.
cok etkilenmistim bundan. Rabbim beni cok seviyo demekki dedim kendime.
dualariniz kabul olmuyo diye uzulmeyin. Demekki seviliyosumiz Allah tarafindan
 
.

Allah'ın Zikriyle Duaya Başlamak
Bu bakımdan duanın başlangıcında hemen isteklerini sıralamaya girişmemelidir. Önce zikretmeli, zikirden sonra isteklerini sıralamalıdır. Seleme b. Ekvâ diyor ki: 'Hz. Peygamber (s.a) bütün dualarının başlangıcında mutlaka Sübhane Rabbiye'l Aliyyi'l-A'le'l-Vehhâb derdi'.87. Nitekim Hz. Peygamber'den şöyle rivayet edilmektedir:
Siz Allah Teâlâ'dan bir ihtiyacınızı istediğiniz zaman, önce salâvat getirmekle başlayınız. Çünkü Allah Teâlâ'nın şânına yakışmaz ki, kendisinden iki türlü ihtiyaç istendiğinde birisini (salâvat-ı şerîfeyi) kabul edip diğerini reddetsin! 88
Masallah ne kadar bilgin var bu konularsa
 
Selamun aleyküm kardeşim. Dünyalık istekler için sayılı ayet sayılı esma okumak sakıncalı. Bu başka birşey.
Senin sabah akşam Rabbine evlat isteyerek ettiğin dua başka birşey. Rabbimiz Kuranda buyuruyor, Bana için için yalvarır gibi dua edin diyor. Duanın adapları, dua etmenin kıymetli vakitleri var. Duanın kabul olunacağı kıymetli zamanlar var mesela farz namazdan sonra dua etmek gibi. Duanın kabul olmaması diye birşey yok zaten. Şimdi Allahu Teâlaya dua ettik Ya Rabbi bana bir evlat nasip et.. ama olmadı nasip... Dünyada olmadı, ama ahirette bu duanın karşılığını alacağız. Belki Rabbimiz sesimizi duymayı seviyor da ondan vermiyor, ne büyük lütuf. .

Sana inşallah bir tavsiye verelim. Duaya salavat ile başlayıp evvelâ Rabbimize övgü dolu sözler söylüyoruz. Duanın ortasında ve sonunda da salavat getiriyoruz. Duanın adabı dediğimiz budur. Peygamber Efendimize başında ortasında ve sonunda mutlaka salavat getireceğizki duamız varsın yerini bulsun.

Dua ederken sesini ne fazla yükseltmeli, ne de iyice kısmalı, ikisi arasında bir tonla dua etmelidir. Araf 55. Elmalılı (sadeleştirilmiş): Rabbinize yalvara yalvara ve için için dua edin! Gerçek şu ki, Allah sınırı aşanları sevmez.

.

Allah'ın Zikriyle Duaya Başlamak
Bu bakımdan duanın başlangıcında hemen isteklerini sıralamaya girişmemelidir. Önce zikretmeli, zikirden sonra isteklerini sıralamalıdır. Seleme b. Ekvâ diyor ki: 'Hz. Peygamber (s.a) bütün dualarının başlangıcında mutlaka Sübhane Rabbiye'l Aliyyi'l-A'le'l-Vehhâb derdi'.87. Nitekim Hz. Peygamber'den şöyle rivayet edilmektedir:
Siz Allah Teâlâ'dan bir ihtiyacınızı istediğiniz zaman, önce salâvat getirmekle başlayınız. Çünkü Allah Teâlâ'nın şânına yakışmaz ki, kendisinden iki türlü ihtiyaç istendiğinde birisini (salâvat-ı şerîfeyi) kabul edip diğerini reddetsin! 88
Canim Allah razi olsunn. Ben namazlardan sonra salavatla baslarim dualarima 3 kez ya erhamerrahimin derim duamin sonundada elhamdullahirabbilalemin derim 4 kez salavat okuyup bitirirm duami Rabbim kabul etsin insaAllah. Ne guzel yazmissin Allah razi olsun.
 
Selamun aleyküm kardeşim. Dünyalık istekler için sayılı ayet sayılı esma okumak sakıncalı. Bu başka birşey.
Senin sabah akşam Rabbine evlat isteyerek ettiğin dua başka birşey. Rabbimiz Kuranda buyuruyor, Bana için için yalvarır gibi dua edin diyor. Duanın adapları, dua etmenin kıymetli vakitleri var. Duanın kabul olunacağı kıymetli zamanlar var mesela farz namazdan sonra dua etmek gibi. Duanın kabul olmaması diye birşey yok zaten. Şimdi Allahu Teâlaya dua ettik Ya Rabbi bana bir evlat nasip et.. ama olmadı nasip... Dünyada olmadı, ama ahirette bu duanın karşılığını alacağız. Belki Rabbimiz sesimizi duymayı seviyor da ondan vermiyor, ne büyük lütuf. .

Sana inşallah bir tavsiye verelim. Duaya salavat ile başlayıp evvelâ Rabbimize övgü dolu sözler söylüyoruz. Duanın ortasında ve sonunda da salavat getiriyoruz. Duanın adabı dediğimiz budur. Peygamber Efendimize başında ortasında ve sonunda mutlaka salavat getireceğizki duamız varsın yerini bulsun.
Dua ya salavatla baslayip Rabbimize ovgu dolu sozler soyledikten sonra duamizin ortasinda salavat ve sonunda salavat degilmi canim dogru anlamisim.
 
İlahi tecelliler önünde yok olmak şöyle olur: Başta hiçbir istek sahibi olmamak gerekir. Bunu yaptığın an, her arzun yavaş yavaş ölmeğe başlar. Dileklerin yok olur. Daha sonra iraden ölmeğe başlar. İşte bundan sonradır ki, ilahi tecelli seni kaplar. Hiçbir meramın olmaz. Hak’kın isteğinden başkası sende hüküm süremez olur. Kalbin sakin, vücudun rahat, gönlün geniş, yüzün nurlu... Her şeyden elini çeker, yalnız yaratanla meşgul olursun. Hak varlığı ile zengin olursun galiba cevabımı bulmaya başlıyorum
 
Ciddi olarak Allah’a (CC) isyan etmekten kaçın. O’nun (CC) rahmet kapısına devam et. Bütün gücünü ve kuvvetini Allah (CC) için harca. Taatında sarfet. Yalvar, ihtiyaçlarını O’na (CC) arz et. Başını önüne eğ, kork, Hakk’ın (CC) gayrına nazar etme. Hevaya koşma, yaptığın işlere karşılık bekleme. Ne dünyayı iste. Ne de ahiretin güzelliklerini taleb et. Hiçbir şeyden hak taleb etme, kendini bir kul gör. Şunu iyi bil ki; kul ve elindeki bütün mal mülk efendisinindir, hiçbirine karşı hak iddiasında bulunamazsın.

Edepli ol… Hakk (CC) katında her şey ölçülüdür. Ne geç olacak erken olur, ne de erken gelecek sonraya kalır. Zamanı gelince nasibin gelir. İstesen de istemesen de hakkını alırsın…

Senin için gelmesi mukadder olan şeylere hırs göstermen yersizdir. Senin için olmayan, başkasının hakkı olan şeylere, hasret çekmen yakışıksızdır.

Halen kimseye mal olmayan şeyler iki kısımdır: Birincisi senin olması ihtimalidir. Eğer böyle ise o şeye neden hasret çekip üzüntü duyarsın. Bugün olmasa dahi, yarın o senindir. Nasıl olsa bir gün ona kavuşursun. İkincisine gelince, senin olmayacak şeylerdir. Bu durum ciddi ise, yine üzüntün ve çektiğin yorgunluk boştur. Nasıl olsa sana gelmez. Onun ardından koşman sana ne fayda sağlar. Sana, ancak boş yere zahmet çekmek kalır.

Allah (CC) yolunda, ne gibi bir terbiye tavrı takınmak gerekse onları bulmağa çalış. Bulunduğun halde Allah’a (CC) kulluk et. Hazır vaktini O’nun (CC) yoluna harca. Başını ondan başkası için eğme. Gözlerini O’ndan (CC) gayrı şeye atma. Allah-ü Teala (CC) şöyle buyurdu:

- “Gözlerini, dünya adamlarına verdiğimiz nimetlere uzatma. Onlar geçici şeylerdir. Dünya süsüdür. Biz onları tecrübe ediyoruz. Rabbın (CC) sana verdiği, hem devamlı, hem de sonsuzdur.”

Bu Ayet-i Kerime’nin hükmüne göre, Hakk’tan (CC) gayrı şeylere bakman yasaktır. Ne olursa olsun, dünya için sana yetecek kadar rızık verilmiştir. Asıl vazifen ahiret için azık hazırlamaktır, ona çalış. Bilemezsin, belki dünyalık işlerin bol olsa imanın elden gider, helak olursun…

Mesela: Her şeyi iyi ölçülere vurmayı bilerek dünya nimetlerinden sayılan güzel bir kadın alırsın. (Bu mutlaka lazımdır) Buna ihtiyacın vardır. Bu ihtiyacın giderilmesi bir çok güç şartlara bağlıdır. Bu güçlükler elindeki şaşmaz kıstasa göre olursa, kolay olur. Evvela biraz tuhaf görünürse de, sonra kirden temiz, saf, güzel bir mükafat olur. Bu sayede kendini kötü yoldan, kinden, öfkeden, onun bunun namusuna bakmaktan kurtarmış olursun.

Yine elindeki sağlam ölçülerle yürüdüğün takdirde, çoluk çocuk yükleri sana hafif gelir. Elbetteki bu hafiflik, Allah (CC) yolunda olduğun müddet devam eder. Allah-ü Teala (CC) yolunda olan kullarını haber verirken, ev halkını islah ettiğini de haber vererek:
- “Biz, ona zevcini yarar hale getirdik.”

Yine bir kulunun ağzından şöyle hikaye eder:
- “Ya Rabbi (CC)! Bize hanımlarımızdan ve türeyecek sülalemizden gözdeler yap. Bizi iman sahiplerine önder kıl…”

Bir babanın çocuğuna duasını da şöyle haber verir:
- “Ya Rabbi (CC)! Onu halinden hoşnut kıl.”

Bu ayetler birer duadır. Bu duaları okuman lazım. Çocukların ve gelecek zürriyetin için böyle dua et!

Muhakkak ki, ilahi saltanat hükmünü sürer. Senin dua etmen veya etmemen, onda bir şey arttırmaz veya eksiltmez; ama senin için çok önemi vardır. Yapacağın bir dua ile, zararlı şey zararsız şey haline gelebilir, az şeyle çok iş görebilirsin. İşte bu sebepten her zaman dua et ve Allah’a (CC) her zaman yalvar.

Bu dua işi, yalnız aile hayatını korumakla değil, dünyada bütün nimetlerde aynıdır. Elbette ki, hak ölçülere bağlı olarak, tabii ihtiyaçların hepsini tatmin edeceksin. Yemeklerini muntazaman yiyecek ve giyeceğini zamanın ihtiyacına göre temine çalışacaksın. Bunları yaparken ilahî emri takip ettiğin için maddi ve manevi mükafat alırsın. Kıldığın namaz, tuttuğun oruç, yaptığın haç gibi faydalı ibadetlerden daima iyilik bulursun.

İhtiyacından artan şeyleri, ayrıca sarfedersen daha faydalı olur. Bunları sarfederken evvela fakir, ihtiyaçlı dostlarını, yakın komşularını ve diğer fakir din kardeşlerini gözetmelisin. Bunlara verirken elindeki malını ona göre hesaplarsın. Herkese halince verirsin, kendi ihtiyacını da göz önünde tutarsın. Her:

- “ Muhtaçtır…”

Denilene bol keseden verme. Haber, görme gibi değildir. Gör, tahkik et, ondan sonra ver.

Her işlerinde olduğu gibi, bu işlerde de manevi yolu elden bırakma. Şüpheli şeylere karışma. Daima açık kalpli ve doğru ol. Sabırlı ol,sabırlı… Allah’ın (CC) rızasını gözet, rızasını…

Kalbini muhafaza et, kalbini… Huzur içinde yaşa,huzur içinde… Şahsiyetini elde tut, elde… Sessiz olmaya çalış, sessiz… Daima yerinde konuşmaya alış, uygunsuz şeylerden çekin. Kurtuluş yollarını ara… Uçurumlardan sakın. Ruhî ve derunî kuvvetler önünde başını eğ; kalb alemine dal… Utan… Utan… Allah (CC)… Allah (CC)… Allah (CC)… Sonra yine Allah (CC)… Taa, iş sonuna varıncaya kadar böyle…

O zaman ölmeden evvel ölürsün, o devreye kadar çektiğin elemler sona erer. İlahi rahmet, fazilet denizine girersin. Orada temiz olunca çıkarılırsın. Çıkınca, çeşitli nurlar gönlüne dolar. Bilinmeyen sırlara sahip olursun. Hiç kimsenin bilemiyeceği sırları öğrenir, garip diyarlar görürsün.

Daha sonraları, rahmet kapıları önünde perde perde açılır. Sen orada, aldığın ilhamlarla açık açık konuşmaya başlarsın. Benliğin ölmüştür. Bu durumda ilahi varlık seni tamamen kapamıştır.

Bu halde, sana verilen artık alınmaz.

Yokluğu olmayan bir zenginliğe erişirsin. Kuvvetini kimse yenemez. Yüksekliğine kimse erişemez.

Eriştiğin bu makam, Hz. Yusuf (AS) makamıdır. O’na (AS) söylenen şu hitap sana da söylenir:
- “Sen bizim yanımızda yerli ve eminsin.”

Hz. Yusuf’a (AS) gelen bu hitap, zahirde Mısır sultanının ağzından çıkmıştır. Aslında o sultan, Hak lisanına bir perde sayılırdı. Esas söz; Allah’ındı (CC)… O, zahirde bir padişah sayılır, ama onun temsil ettiği makam, nefis, marifet, ilim, yakınlık, hususiyet yüksek derecede idi. Arif olanlar bu hali daha iyi anlarlar.

Dünyalık nimetlerin çoğalmasına ne hacet var? Elinde az da olsa seni geçindirecek kadar dünyalığın mevcuttur. Bu arada sana gereken en önemli iş kanaat sahibi olmaktır.

Haline razı ol, fazlasını isteme, gelirse al. Her şeyi Hakk’tan (CC) bil. Helalinden almaya gayret et. Yolun böyle olsun. Bütün gayretini Hakk (CC) yolunda sarf et. Her istediğin ve her arzun Allah (CC) yolunda devam etsin. Ancak bu şekilde hareket edersen doğruyu bulman mümkündür. İyiliğe bu yoldan varılır. Gerek dünya gerekse ahiret güzelliklerini, Allah (CC) rızasını kazandıktan sonra bulabilirsin. Bir Ayet-i Kerime de mealen şöyle buyurulur:

- “Onların yaptıklarına mükafat olarak, öbür alemde verilecek nimetlere kimsenin aklı ermez. O göz kamaştırıcı nimetleri hiçbir nefis bilemez.”

Beş vakit namazı, vaktinde eda etmekten daha güzel bir şey olamaz. Günahları bırakıp, Hakk (CC) yoluna girmekten daha hayırlı bir şey tasavvur edilemez. Bizim anlattıklarımızdan daha yararlı bir söz söylenemez. Allah (CC), bunları yapmayı bizlere nasip etsin. Cümlemizi, sevdiği yolda muvaffak buyursun.
 
Biz kimseye dua etmeyin.Allahtan bişey istemeyin demedik ki?
Dua ibadetin özüdür.Allahtan tabi ki isteyeceğiz. Kuranda geçen pek çok ayet var. Nasıl isteyeceğimizi bile orda öğretmişler.Peygamberlerin duaları var. değil mi?
Selamun aleyküm kardeşim. Dünyalık istekler için sayılı ayet sayılı esma okumak sakıncalı. Bu başka birşey.
Senin sabah akşam Rabbine evlat isteyerek ettiğin dua başka birşey. Rabbimiz Kuranda buyuruyor, Bana için için yalvarır gibi dua edin diyor. Duanın adapları, dua etmenin kıymetli vakitleri var. Duanın kabul olunacağı kıymetli zamanlar var mesela farz namazdan sonra dua etmek gibi. Duanın kabul olmaması diye birşey yok zaten. Şimdi Allahu Teâlaya dua ettik Ya Rabbi bana bir evlat nasip et.. ama olmadı nasip... Dünyada olmadı, ama ahirette bu duanın karşılığını alacağız. Belki Rabbimiz sesimizi duymayı seviyor da ondan vermiyor, ne büyük lütuf. .

Sana inşallah bir tavsiye verelim. Duaya salavat ile başlayıp evvelâ Rabbimize övgü dolu sözler söylüyoruz. Duanın ortasında ve sonunda da salavat getiriyoruz. Duanın adabı dediğimiz budur. Peygamber Efendimize başında ortasında ve sonunda mutlaka salavat getireceğizki duamız varsın yerini bulsun.
O zaman dünyalık Şeyler de isteyebiliriz sayısına takılmadan bunun için dua edebiliriz ayetlerden okuyabiliriz.önemli olan kabul olmuyor duam diye isyana girmemek ve âdâba uygun dua etmek istemeyi bilmek.

Zaten bol bol Tevhid çeken bir insan zamanla dünyalık şeylere takılmayacak halinden Razı olmaya başlayacak Allah rızasını aramaktan başka gayesi olmayacak
Doğru mu anlamışım????
 
“ Beyazid-i Bestami’den (Rh.) bir rivayet vardır. Beyazid mana aleminde tecelli-i ilahiye nail olur ve sorar:
- “Yarabbi, sana nasıl gelinir?
Şu cevabı alır.... Nefsini bırak da gel...
Beyazid der ki:
Nefsimi bıraktım, yılan soyunduğu gibi ben de nefsimden soyundum... Her hayrın ve her güzelliğin onu bırakmakta olduğunu gördüm...”
 
Evet çok güzel Rabbim kabul etsin.anladığım zikir ve tesbih çekmede hiçbir sakınca yok sadece Anladığım dünyevi bir dilek için belli Sayıda dua etmek sakıncalı.kısmetse zaten olur kısmet değilse de zaten onun üzerinde Israr etmenin bir anlamı yok.saydıkların Arasında tek rabli Hebli minessalihin Kafamı karıştırdı.ben de çekiyorum biliyorsun.hayırlı evlat istiyoruz ama sonuçta bu da dünyevi

Doğru mu anlamışım Rabia2015 Rabia2015
Yok canım ben asla vazgeçmem
Rabbi hebli mines salihin duasından.
Hz. İbrahim Peygamberimiz hz. Zekeriya Peygamberimiz
Rabbimizden çocuk istemedimi.
Bende istiyorum hz. İbrahim Peygamberimizin ettiği gibi dua ediyorum.

Hz. Musa kıssa sı vardı hatırlıyormusun



Hz. Musa peygamberin zamanında bir aile varmış çocukları olmuyormuş ve Hz. MUsaya gelerek rabbime bizim adımıza yalvarıp sorarmısın demişler Hz. Musa Yüce Allaha sormuş ve Mevlam çocuklarının olmayacağını bildirmiş ve bunu gelip aileye söylemiş aradan uzun zaman geçmiş ve bu aileyi tekrar görmüş Hz. Musa ve yanlarında küçük bir çocukda varmış gitmiş sormuş o ailenin çocukları olmuş Hz. Musa çok şaşırmış ve Mevlaya sormuş: çocukları olmıcak diyordun Allahım diye, Mevlamızdan cevap olarak şu yanıt gelmiş; onlardan benden ne dualarını ne de ümitlerini eksik etmediler bende çok istedikleri evlatlarını onlara verdim demiş

Tabiki dua da ısrarcı olacaz
Bir, iki dua edip aman olmuyo hayırlısı buymuş diyip
Allah tan ümit kesilir mi dua terkedilirmi.

Rabbim den hayırlı imanlı sağlıklı salih saliha takva sahibi evlatlar istiyorum isteyecemde.

Rabbime layık kul Peygamberimize layık ümmet olarak yetiştirebileceğimiz evlatlar nasip etsin Rabbim bizlere Aminnnnnn
 
X