Akraba evlilikleri ve aşk


Canım evet bunların olacagını bend ebiliyorum ilerde evlense eşi bana düşman olurki duymaması imkansız duymayan kalmadı bu durumu..

evet ailesi beni deli gibi severken şimdi suçluyorlar.. neyi varmışta istememişim çocuk bilgisayar mühendisi işi varmış güzelmiş... neler nelerr evet güzel huyu güzel ama kuzenimdi o benimmm içim nasıl yandı olaylar zamanında günlerim zehir oldu.. hala ondan bundan akrabalarımdan duyuyorum bu Yara bende kapanmaz diyormuş kuzenim.. başkasını sevemem diyormuş.. ilaçla ayakta duruyormuş onlarda onu ancak sakinleştiriyormuşş ağır depresyon geçiriyor şuan.

okdar isterimki onunla düzgünce karşıklık konuşup anlatayım ama imkansız artık.. Artık bir ömür karşı kalrıya gelmememiz lazımm
 

Bilimsel olarakta ensest hakinda farkli düsünceler var...yerimseniben


ENSEST




Prof.Dr. Oğuz POLAT

© www.kriminoloji.com 2002







Kelimenin Latince aslı incestus olup sıfat olarak pis, kirlenmiş, temiz olmayan anlamına gelmektedir. Ayrıca tanrılar karşısında da ahlaksız, uygunsuz, iffetsiz, suçlu karşılığında da kullanılmaktadır. İsim olarak ta kirlilik, iffetsizlik, uygunsuzluk demektir.
Fransızca inceste, İngilizce incest, almanca blutschande kelimeleri kullanılmaktadır. Dilimizde karşılığı olmayan bu kelime arapçada fücurla karşılanmaktadır. Mustafa Nihat Ozoncun Osmanlı-Türkçe sözlüğünde fücur için günah, zina denilmektedir. Türk Dil Kurumu sözlüğünde ise günahın her çeşidi olarak ifade edilmektedir.
Bugün bu terim toplumumuzda evlenmeleri, ahlakça, hukukça, dince yasaklanmış (nikah düşmeyen) yakın akraba olan kadın ile erkeğin cinsel ilişkide bulunmaları anlamında kullanılmaktadır. Psikiyatri kitaplarında ise cinsel sapmalar bölümünde"yakın akrabalar arasında cinsel ilişkide bulunmalar ya da akraba aşkı anlamında kullanılmaktadır. Amerikan Journal of Pscyhiatry'nin 1991 ocak sayısında konu ile ilgili bir yazıda ensest çocuk ile ana-baba ya da çocuk ile büyükanne-büyükbaba arasındaki uygunsuz cinsel ilişki tanımı yapılmaktadır. Ayrıca hem vaginal hem anal yönü bulunan, oral ya da genital ilişki, zorlama ile karşılıklı mastürbasyon biçiminde gerçekleşen cinsel ilişkinin ensest kapsamına girdiği vurgulanmaktadır.
Ensest geleneksel olarak biyolojik olarak akrabalığı olan aile bireyleri arasındaki ilişki olarak değerlendirilmektedir. Bu ilişkide tarihte hep yasaklı bir tabu olarak görülmüştür. Klasik ensest ilişki sadece kan bağına dayanmaktadır. Yakın ilişkilerin kurulmuş olduğu, ebeveyn bağının ve güvenin oluşmuş olduğu veya ebeveynlerle olan ensest ilişki kavramı uzun yıllar boyunca görmezlikten gelinmiştir.
Ensestte dikkati çeken en önemli noktalardan birisi ana-babaların ya da ebeveynlerin davranışlarındaki travmaya neden olan farklı yaklaşımdan ziyade olguda cinsel ilişkinin gerçekleşip gerçeklemediğinin araştırılmasıdır.
Bagley (1984) de ensest tanımını ' Antropolojik veya sosyobiyolojik anlamda yakın ilişkisi bulunan kişiler arasında kural ve tabulara aykırı olarak gerçekleşen hamileliğin ve alternatif ailenin oluştuğu ilişkidir. ' şeklinde yapmıştır.
O yüzden son yıllarda ensestin daha genel bir yaklaşımla çocukta cinsel istismar olarak değerlendirilmesi ve sadece cinsel ilişkinin gerçekleştiği durumları değil çok daha geniş bir spektrumda tüm cinsel içerikli davranışları içermesi gerektiği görüşü ağırlık kazanmaktadır.
Bugüne kadar ensest , özellikle fertilizasyonun oluştuğu durumlarda hamilelikte çok önemli bir problem olarak algılanıyordu. Doğacak çocuğun handikaplı olması durumu, özürlü çocuk doğması olasılığının yüksekliği ile çocuğun sosyalleşme döneminde aile içi ilişkilerden kaynaklanacak kaos en önemli problemler olarak görülmektedir.
Ensest için çeşitli tanımlar yapılmıştır. İki temel faktör tanımlarda önemli rol oynamaktadır. Bunların ilki ensest kapsamına kimlerin girdiğidir. Bazı araştırıcılar sadece çekirdek aile bireylerini bu kapsamda değerlendirmekte bir grup ise bakmakla yükümlü olan tüm kişileri biyolojik bağa bakmadan bu kapsama alınmaktadırlar. Kişisel görüşüm ikinci yaklaşımın doğru olduğudur. İkinci faktör ise hangi davranışların bu grupta değerlendirilmesine ilişkin yaklaşımlardır. Sadece koitusu kabul eden araştırıcıların görüşü son yıllarda anlamını yitirmiş artık geniş spektrumda cinsel eylemlerin değerlendirilmesi görüşü ağır basmaktadır.

Bazı yazarların ensest tanımları aşağıda verilmiştir.
Gianeretto (1976) da ensesti "Ana-baba ile çocuklar veya kardeşler arasında çekirdek ailede meydana gelen cinsel ilişki " olarak tanımlamıştır.
Cohen (1981) de Ensestin sadece bir cinsel sapma ve istismar olarak ele alınamayacağını söylemiştir. Sadece psikoanalitik açıklama ile de fenomeni anlamanın mümkün olmadığını vurgulayan Cohen şu teoriyi ortaya atmıştır. "Ailedeki tüm üyeler duygusal olarak bir boşluk içinde olduklarından bu tabu ilişkinin onlara aslında cinsel ilişki değil insan ilişkisinin sıcaklığını, konforunu ve güvenini vermesi için bu tip bir ilişkiye girdiklerini söylemektedir"
Gianeretto ve Cohen'in tanımlamaları ensestin aile dinamikleri açısından incelenmesi ortaya çıkan tanımlardır.
Feminist bakış açısıyla olaya yaklaşan Amstrong (1978) de çocuğun sürekli tekrarlayan şekilde ebeveyn veya üvey ebeveynleri tarafından cinsel olarak istismar edilmesi tam bir istismardır. Düşünce olarak tasarlanmış ve planlanmış bir eylem olarak ensestin değerlendirilmesi gerektiği, kontrol edilemeyen öfke veya fiziksel bağımlılık gibi kavramların bunun açıklanmasıyla bir ilgisi olmadığı görüşündedir. Tam tersi toplumun yapılanmasından kaynaklanan olaya maruz kalan kişinin korkular, utanç, güçsüzlüğü kullanılarak sürdürülen ve hep saklı kalmaya mahkum , geleneklerle korunan bir eylemdir şeklinde ensesti yorumlamaktadır.
Finkelhor (1979) da tanımına bilinçaltından kaynaklanan cinsel davranışlar, rastlantısal içerikli temaslar ve ana-babaların çocuklarının bedenine olan aşırı ilgilerini de dahil ederek olaya çok geniş bir spektrumda yaklaşmıştır.
Gottlieb (1979 ) sosyal içerikli bir yaklaşımla ensesti aile üyeleri arasında kanunlar veya sosyal normlar ile yasaklanan cinsel ilişki olarak tanımlamaktadır.
Herman (1981) de kızlarını istismar eden babaların durumunun aile içindeki babanın mutlak hakimiyetine bağımlı evin dişilerinin evin hakimini mutlu etmeye yönelik sevmek, hizmet etmek eylemlerine bağlı geliştiğini ve bu eylemin bu noktasını istendiğinde seks yapmak oluşturduğunu söylemektedir.
Mayer'e(1983) göre ensest tanımında ahlaki ve hukuki bir kısıtlama bulunmamaktadır. Ensest birbirleriyle evli olmayan aile üyeleri arasındaki cinsel temas ve ilişkidir. Bu geniş kapsamlı tanıma her türlü uyarıcı cinsel aktivasyon dahil edilmiştir. Bunların arasında pornografik fotoğraflar, cinsellik içeren fizik davranışlar; okşama, oral seks, cinsel ilişki ve her türlü cinsel davranış bulunur.
Teerney ve Corwin (1983) ise ensest için kan bağının gerekmediğini savunmaktadırlar. Buna göre üveylik ilişkisi, evlatlık alınma, bakımından sorumlu olmak, ailenin güvendiği bir kişi (ana-baba, amca, dayı, kuzen, hala, teyze, yakın aile dostlarının) baştan çıkarıcı konuşma ve temas, teşhircilik, öpme, okşama gibi cinsel içerikli davranışlarının tüm ensest kapsamında değerlendirilmektedir.
Kempe (1984)'in tanımlamasında aile üyeleri arasındaki her çeşit cinsel içerikli fiziksel aktivite ensesttir.
Ward (1984) de ensestiyöz ailelerdeki baba, kız ve annelerin rolünü daha geniş anlamda toplumdaki rolleriyle özdeşleştirmektedir. Elizabeth Ward ensestiyöz aileyi toplumun kadına yönelik cinsel taciz ideolojisinin makro kozmik durumunun mikro kozmik paradigmasını oluşturduğunu söylemektedir.
Babalar güçlerini özelde ve genelde dilediğince kullanmakta, kızlar pasif olarak başlarına gelenin utancını taşımakta, bu arada annelerde yardımcı olamamanın çaresizliğinde kızlarıyla birlikte sessizliği paylaşmaktadır. Kızlar ve anneler patriarşik sosyal yapılanmadaki durumlarını koruyabilmek için böyle davranmak zorunluluğundadır.
Rodriguez (1987) de annenin olayda büyük suçu ve payı olduğunu ileri sürmüştür. Pasif, bağımlı bir yapıdaki annelerin en büyük suçlu olduğunu iddia etmiştir. Bu tip annelerin rollerini inkar ettiklerini, çocuklarını korumadıklarını söylemiştir. Olaydan haberdar olduğunda da çocuğuna destek vermek yerine ona inanmamayı tercih etmektedir."
Bu tip görüşler başka yazarlar tarafından da olayın ilk incelenmesinde ileri sürülmüş ve oldukça prim toplamıştır. Justice & Justice (1979) da annelerin kocalarını bu olaya kendilerinin ittiklerini, Bender & Blau (1937) kız çocukların baştan çıkarmaya çalıştıklarını ve bu yüzden de suçlu olduklarını ileri sürmüştür. Bugün bu görüşler geçerliliğini yitirmiş olup yanlışlığı gösterilmiştir.
Bagley & Naspini (1987) de yaptıkları bir çalışmada ailede cinsel ilişki yaşanmış olgularda annelerin durumunu araştıran bir çalışma yapmıştır. 44 anneden sadece 4ü olaydan haberdardır. Bu anneler de direnemeyecek kadar güçsüz anneler olarak saptanmalarına rağmen iddia edildiği gibi bunlarda herhangi bir psikotik ya da organik hastalığa rastlanmamıştır. Kocalarıyla ilişkileri sürerken ensest ilişkinin gerçeklemiş olması annenin artık partner görevini sürdüremediği görüşüne karşıt bir görüş olarak karşımıza çıkmaktadır. 40 anneden 38 i olayı duyduğunda büyük tepki vermiş ve bir şeyler yapmaya çalışmıştır. Bu da annelerin sessiz kaldığı görüşünü örten bir görüş olarak karşımıza çıkmaktadır.
De Young (1982) de ensestin oluşturduğu travmanın tabuyu yıkmanın getirdiği utançla olayın tek başına yarattığı etkiye eklendiğini söylemektedir. Başka bir deyişle sosyal açıdan tabu olmasa bunun yarattığı suçluluk ve utanç olmayacak sadece fizik ve kişisel travma oluşacaktır.
 
brontebronteciğim , sen olaylara kendi bakış açınla, birde bazı kaynaklara bakarak cevap veriyorsun .Ama VUSLAT06 gibi akraba evliliği yapanlar olduğunu ,ayrıca başka örneklerde böyle aşkların yaşandığını biliyoruz .Şimdi sen bunlara Ensest diyorsun bu çok yanlış yasakkelime.O zaman işin dini boyutu gündeme gelir ve bizim dinimizde kuzen evlilikleri ensest değildir .Dini boyutunuda bir yana bırakıyorum bana göre asla ensest sayılmaz .Gerçekten lütfen bazı şeylere dikkat edelim canım .Amacım asla seni kırmak değil ama ensest dediğim gibi anne ,baba ,kardeşler ,hala ,dayı,teyze ,amca ,büyükanneler gibi akrabalar arası sapık ilşkidir .Kuzen evliliklerini kesinlikle aynı teraziye koyamayız .Bizde de akraba evliliği yok ,Eğer olsaydı bunu asla sapık bir ilişki olarak görmem mümkün değil CADIARZU.O takdirde akraba evliliği yapan ,kuzeniyle evli olan kişilere ensest mi dememiz gerekiyor .Bu bakış açısınla bakarsan geçenlerde öz kızıyla aşk yaşayan babayı , oğlunla cinsel ilşkiye giren anneyi yani bu çarpık ve iğrenç ilişkileri ,kuzen evliliklerinle aynı katagoride göstermiş olursun .Bu çok vahim bir hata ve de düşünce :1no2:sevgiler canım Şeniz
 

haklısın canım katılıyorum sana düşüncülerin için saol
 

Canim benimnde asla seni kirmak veya actigin topici baltalamak gibi bir niyetim yok ...yanliz bana göre olay öyle aman ne var bunda denilemiyecek kadar cidi ... bende bu yüzden yazi ekledim...israrci olmamda bundan kaynaklaniyor...bir cok insan bazi seyleri bilmiyor...onun icin madem burda cok hasas bir konu tartisiliyor o zaman olayin bilimsel boyutunu göstermek istedim...niyetim belki bir cok insan bilmiyordur akraba evliliklerinin baska ülkelerde yasak oldugunu ...veya aslinda ensest etomolojik sözlüge göre kan bagi olan cinsel iliskilerin anlamina geldigini (ne derece yakin veya uzakligi anlatilmiyor)

bu konu bu forumda bir kac kez yazildi ...bir cok kisi bir sey olmaz yaziyordu... yani insanlar rus ruletti gibi cocuk doguruyor ...olursa olur... aman ne var bunda...gibilerinden...bende senin sansina (bu sefer vaktim vardi )biraz maydonoz oldum :)

senin dedigin gibi bu simdi sapiklik'mi degilmi ...sonuncta dünyaya gelen cocukta en ufak bir risk olma ihtimali varsa bu bana göre sapiklik ...sen daha genis bir acidan bakabilirsin...veya vuslat06 arkadasimiz bunu hic umursamaz...burda sadece farkli bakis acilarini sunuyoruz...(bildgim kadariyla forumlar farkli baksi acilarinla yürüyor)...yukarda ekledigim yazidada bu ortaya cikiyor...bir cok insan olaya farkli bakmis...farkli arastirmalar yapmis...onun icin burda asil sorun üremenin ne pahasina olursa olsun sürdürlmesimi ??
dini boyutuna gelince ...bu ayri bir mesele...dinimizin bir cok emri var...

ben burda (belki biraz) bazilarini rahatsiz eden bakis acimin arkasinda durmak istiyorum...bu benim bakis acim...bana cok ters ve cok sorumsuzca geliyor ...cesaretleride beni hayrete düsürüyor...acikcasi...mesele bu ...ve lütfen kimse kirilmasin...madem evlenip cocuk yapabilecek cesaretiniz var...ben elestirirsem degisen veya böyle bilimsel yazilari eklesem ne olacak...
 
ya arkadaşlar ben anlamıyorum bu aşk denilen şey insanın kendi elindeolan bişeymidir:uhm:eğer öyleyse isteyen istediğine aşık olur acıçekmeyeceğini bildiği dört dörtlük biaşk yaşayabileceği birini seçer :bbo:varmı böle şey ya aşk bu kördür gözü hiç belli olmaz büyük konuşmayalım tatlicadiarzubenim annemle babamda teyze çocukları ve severek evlenmişler 4 kardeşiz çok şükür hepimizde sağlıklıyız lülülülülülü
 

Brontebronteciğim , her ne kadar bazı konularda aynı fikirde olmasak bile ,senin seviyeli insanları kırmayan ,yumuşak uslubun için minettarım canım .Keşke her tartışma ortamı böyle olsa SEVGİLER
 
benim de iki ablam amcamın oğluyla evli ama 30 -35 sene önceki evlilik bana da doğru gelmiyor akraba evliliği olanlara da sözümüz yok allah mesut etsin hepsini
 

Eşinle bir ömür boyu mutlu ol canım , sizinki gibi aşklar çok var .Aynı şehirde olupta teyze kızlarına aşık olan vb...gibi örnekler elbette var .Karşılığı oldu mu neden olmasın Şeniz
 
bende akraba evliligi yaptim, severek evlendik ayri yerlerde büyüdük, ben fransada o türkiyede, yazdan yaza görüsüyorduk ve asik olduk evlendik, Allahima sükürler olsun bir kizimiz var saglikli vede çok mutluyuz.

ablalarimlan ayni sehirde oturuyoruz, devamli görüsüyoruz çocuklarimiz bir büyüyor kardes gibiler, onlar birbirlerine asik olamaz kardes gibiler çünki, anlatabildim mi
 
Ensest ilşkiye girmiyor bence. Anası babası farklı insan benim öz be öz kardeşimle aynı mı yani?
Kardeş gibi büyüyorsan zaten başka gözle bakamazsın.
Akraba evliğinin getirdiği riskleri düşününce, yapılmasa daha uygun olur diye düşünüyorum.
 
doğacak çocukları da düşünmek gerekiyor...
ben kendi adıma akraba evliliğine sıcak bakmıyorum...evlenenlere saygı duyuyorum ama bunu kendi çocuğum için onaylamam...
 
Valla kusura bakmayın ama_ akrabalık ve aşk_..Bu iki kelime yan yana hiç iyi durmuyor bence. Bir de oğacak çocukların riski göze alınır mı?Türkiye de SABANCI örneği var...Onlar bile pişman ki,engellilerle ilgili ne yardımlar,ne çalışmalar yapıyorlar. Sonuç olarak benim onaylamadığım bir durum.sengözlerimebaksanab
 
bilimsel olarak açıklandı gerçekten sağlıklı çocuklar nadir doğuyor..birde adı üstünde akraba diyoruz..akraba arasında evliliğe sıcak bakmıyorum...bazıları mecburen evlendiriliyor mal mülk fazla olunca dışarı çıkmasın diye,,bazılarıda gönül işte seviyorlar herhalde...ama ne olursa olsun karşıyım ben arkadaşım...
 
Bende karsiyim, hic hosuma gitmeyen bir konu bu.. Herkesin kendi tercihidir ama anlayamam o tercihi o ayri
 
ebosh canım doğru ama sen zaten sen sevmiyorsunki sen istemiyorsunkii o seni buluyorr.. ben anlattım başıma gelen olayı kuzenime ben kuzen gibi davrandım ama sevgisinden intihar ettiii.. benmi istedim böyle olsun.. sen istemedende olluyo sen istedigin kadar abi de.. (((
 
aşkınnn ne akrabası var nede yaşıı ele anne baba diyorsakkk akrabayada denmesinde anomallik yok benim ailemdee teyze çocuklarıı bizdedee sakatlık falan yok şükürr
aşırı derecde aşık olsammm nayırr nolamazz sen benim akrabamsınn bizim senle izdivacımızz mümkün deell diyecekk kadardaa delüü değilimmm aşıksamm önemli değil kim oldupğuuu
 
Ailemde de akrabalarımda da böyle bir evlilik yok.
Ve onaylamayacağım bir durumdur. İstemem asla ailemizde böyle bir evlilik olmasını...
Doğacak çocuğun sağlığı açısından riskli evet...
Ancak lütfen bunu ensest ilişki yerine koyarak kişilere hakaret etmeyelim.
Bu hakarettir kesinlikle...
Bilimsel açıklama doğabilecek çocukların sağlığı açısından değerlidir.

Burada ensest yakıştırması yapan arkadaşlara soruyorum abinizle kuzeniniz
sizin için aynı mı ?
Kuzeninizin size aşık olması muhtemelen abinizin size aşık olması kadar sarsmaz sizi...
Ne kadar ters bir yaklaşım...Ensest...
Yani amca çocuklarıyla evlenenler sapık öyle mi ? Ensest ilişki yaşıyorlar...

Ve evet istediğiniz söyleme hakkınız var...
Ancak bu cidden hakaret bence...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…