Psikopatolojik Vakaları Anlatan Film Önerileri (Meraklısına)

Benim uykum gelmişti yarım bıraktım devam etmedim :KK70:
Ya Kubrick abartılıyor biraz ondan filme gıcık oldum. Korku filmi olarak da The Shining'in adı geçer ama korkmaktan ziyade gülmeye başlamıştım :KK70:

Ah evet en korkunç film olarak bir ara üst sıralardaydı ama bence de korkunç film kategorisine giremez. David Lynch filmleri öyle gerçekten hatta bu yönetmen için filmin ortasında ne çektiğini unutup öyle kafasına göre takılıp filmi bitirir derler :KK70:
 
Ah evet en korkunç film olarak bir ara üst sıralardaydı ama bence de korkunç film kategorisine giremez. David Lynch filmleri öyle gerçekten hatta bu yönetmen için filmin ortasında ne çektiğini unutup öyle kafasına göre takılıp filmi bitirir derler :KK70:
Mulholland Drive'a tekrar bakarım ama onda biraz korkmuştum itiraf ediyorum birden adam çıkınca baya ııııhhh bu ne be filan olmuştum :KK70:
 
Ben de demin o filmi sevmeyen var mı diye soruyordum :KK70: Demek ki varmış.
İnanın takip ettiğim tek yönetmen David Lynch ( Mulholland Çıkmaz ının yönetmeni ) Onun dışında oyuncularla daha çok ilgilenirim. Ben de Jack Nicholson ın gerçekten çok şey kattığını düşünüyorum o filme.

Mullhalland Çıkmazı psikolojik filmler araştırırken karşıma çıkmıştı, izledim baktım hiçbirşey anlamadım ben bu filmden. Biraz araştırdım bakiyim dedim millet birşey anlamışmı :KK70: Meğerse David'in olayı buymuş. Bakmış kimse bir şey anlamıyor 10 maddelik filmde dikkat edilmesi gereken noktalar yayınlamıştı. Onlara dikkat edip tekrar izleyecektim anlamak için ama izlemeyedim halaa :KK70:

Mulholland Dr.dan ben de ilk izlediğimde pek bir şey anlamamıştım sonra analizini falan okudum öyle biraz kafamda oturdu.
 
Mulholland Drive'a tekrar bakarım ama onda biraz korkmuştum itiraf ediyorum birden adam çıkınca baya ııııhhh bu ne be filan olmuştum :KK70:

:KK70: O film daha ürkütücü gerçekten. İzlerken dediğim gibi nelere dikkat edilmesi gerektiğine bakarsanız daha iyi anlaşılıyormuş. Ben de o şekilde izleyeceğim tekrar.
 
:KK70: O film daha ürkütücü gerçekten. İzlerken dediğim gibi nelere dikkat edilmesi gerektiğine bakarsanız daha iyi anlaşılıyormuş. Ben de o şekilde izleyeceğim tekrar.
Tamam izlersem yazarım buraya anladım mı anlamadım mı :KK70:

Memento da sağlamdı baya bence :) onu da anlamayanlar olmuş onun anlaşılmama nedeni bence ters yönde ilerlemesi :) yani hani çok karışık değildi o kadar :)

Kelebek Etkisi'nin de dört sonu var mesela dördünü de izlediniz mi? :)
 
Tamam izlersem yazarım buraya anladım mı anlamadım mı :KK70:

Memento da sağlamdı baya bence :) onu da anlamayanlar olmuş onun anlaşılmama nedeni bence ters yönde ilerlemesi :) yani hani çok karışık değildi o kadar :)

Kelebek Etkisi'nin de dört sonu var mesela dördünü de izlediniz mi? :)

2 sonu olduğunu duymuştum, 4müymüş. Ben bir kere izledim ondan tek bir son izledim heralde.:KK70:
 
Evet şimdi geldim.
Otomatik portakalın kitabını d&r da çok görüyordum.merak edip ilk onunla başlamak istedim.
İlk başlarda çok sıkıldım. Hatta uzun bir süre diyeyim :) ama film kendini merak ettiriyor. Bence sıkılıpta kapatılacak bir film değil.
Ama akıcı olması yönünden biraz zayıf geldi bana.
Bence Alex ve arkadaşlarının neden bu durumda olduklarını daha iyi işleyebilirlerdi. Misal bildiğim kadarıyla şiddet yanlısı kişiler çoğunlukla ya şiddete maruz kalmış ve ya şiddet ortamında büyümüş kişiler :eek:
Ama filmde buna dair birşey göremedim.ya da ben göremedim sadece :olamaz: :KK70:
Fimin son sahnesi güzeldi. İnsanları gerçekten tedavi etmek yerine, bundan nemalanmaya çalışan bir devlet...
olan yine insana oldu.
 
Gerçekten siz söyleyince baktım youtube da videosunu izledim 4 sonu da göstermişler. Çok ilginçti hele kendini öldürdüğü son :KK57:
Bilinen sahne odur zaten.
Siz hanginizi biliyorsunuz bilmiyorum da ben onunla olanı izlemiş çok üzülmüş nerdeyse ağlayacak gibi olmuştum :) ama en etkileyici olan da odur :) ama en güzeli karşılaşmalarından sonra kadının arkasından geldiğidir en açık son budur benim hayallerimde evlendiler bile :)
 
Bilinen sahne odur zaten.
Siz hanginizi biliyorsunuz bilmiyorum da ben onunla olanı izlemiş çok üzülmüş nerdeyse ağlayacak gibi olmuştum :) ama en etkileyici olan da odur :) ama en güzeli karşılaşmalarından sonra kadının arkasından geldiğidir en açık son budur benim hayallerimde evlendiler bile :)

Bende yolda karşılaştıkları sahneyi izlemiştim. Gerçekten çok üzülürdüm o öldüğü sahneyi izleseydim filmin sonunda. Şuanda bile şaşkınlık içerisindeyim.
 
Evet şimdi geldim.
Otomatik portakalın kitabını d&r da çok görüyordum.merak edip ilk onunla başlamak istedim.
İlk başlarda çok sıkıldım. Hatta uzun bir süre diyeyim :) ama film kendini merak ettiriyor. Bence sıkılıpta kapatılacak bir film değil.
Ama akıcı olması yönünden biraz zayıf geldi bana.
Bence Alex ve arkadaşlarının neden bu durumda olduklarını daha iyi işleyebilirlerdi. Misal bildiğim kadarıyla şiddet yanlısı kişiler çoğunlukla ya şiddete maruz kalmış ve ya şiddet ortamında büyümüş kişiler :eek:
Ama filmde buna dair birşey göremedim.ya da ben göremedim sadece :olamaz: :KK70:
Fimin son sahnesi güzeldi. İnsanları gerçekten tedavi etmek yerine, bundan nemalanmaya çalışan bir devlet...
olan yine insana oldu.

Aslında bence akıcı olamama sebebi kişinin psikolojisi açısından izlemesi zor sahnelerin fazla olması. İnsanı ister istemez rahatsız ettiği için film geçmek bilmiyor, ben de aynı duygular içerisinde izledim filmi. Alex ve arkadaşlarının durumu ailevi açıdan işlenmiyor pek, daha çok bir kişiyi şiddet davranışlarına sürükleyen şey toplumdan mı kaynaklı yoksa her kişinin içinde olan doğal bir süreç mi bunun açıklaması yapılmaya çalışılıyor.

Mesela Freud'un psikoanalitik kuramından bakacak olursak Freud "psyche"yi yani ruhu (zihni) 3 kısma ayırarak inceler: id, ego ve superego olmak üzere. İd insanın içindeki basit dürtü ve ihtiyaçları olarak tanımlanır mesela bebekler hep id'lerine göre yönlenirler. Acıkınca hemen yemeği gelsin, altı pislenince hemen değiştirilsin, dur ya annem acaba yorgun mu meşgul mü diyebilecek yapıda değildir. :) Superego ise bizim ahlak, vicdan dediğimiz şeydir yani sana "Dur bakalım şu an istediğin şey ahlaki mi, toplumsal normlara uygun mu?" diye sizi baskılayan, uymazsanız vicdana getirerek cezalandıran kısımdır. Ego ise bu ikisinin arasını bulmaya çalışan garibandır, hem id'in isteklerini yapmaya çalışır hem de superegonun katı kurallarını çiğnememeye çalışır. Her zaman ego dengeyi sağlayamaz, bazen id bazen superego insana baskın gelebilir böyle durumlarda ise psikopatolojik vakalar ortaya çıkabilir ya da kişi bir savunma mekanizması oluşturarak kendini kurtarmaya çalışabilir.

Filmde Alex daha çok id'inin doğrultusunda giden biri. Yani bir erkek bir kadınla sevişmek isterse bunu id ister, superego der ki "Dur oğlum daha kız seni tanımıyor, git bir tanış kendini beğendir, ahlaki kurallara uygun bir şekilde anasından babasından iste öyle" der. Ego da "Hemen anasından babasından istemeye gerek yok ya önce bir tanışalım kız da beni beğensin duruma göre bakarız" der ve erkek orada o anda kıza tecavüz etmeye kalkmaz, gider tanışmaya çalışır. Biraz uydurma bir örnek oldu tecavüzcüleri savunuyormuşum gibi ama öyle değil mantığını anlatmaya çalışıyorum. Yani id'inin doğrultusunda giden bir bireyi superegonun (devlet) nasıl baskıladığını, iyileştirme adı altında nasıl yapay bir superego oluşturduğunu anlatıyor film aslında. Dediğiniz doğru, aileden gelen şeyler de var mesela Alex'i reddediyor ailesi. Kubrick buna da odaklanabilirdi ama daha çok toplum eleştirisi yapan bir film olduğundan daha psikanalitik yaklaştığını düşünüyorum. Çok mu uzatmışım? :) Hep böyle izleyin, beraber yorumlayalım olur mu ne güzel oluyor böyle de. :KK68:
 
Aslında bence akıcı olamama sebebi kişinin psikolojisi açısından izlemesi zor sahnelerin fazla olması. İnsanı ister istemez rahatsız ettiği için film geçmek bilmiyor, ben de aynı duygular içerisinde izledim filmi. Alex ve arkadaşlarının durumu ailevi açıdan işlenmiyor pek, daha çok bir kişiyi şiddet davranışlarına sürükleyen şey toplumdan mı kaynaklı yoksa her kişinin içinde olan doğal bir süreç mi bunun açıklaması yapılmaya çalışılıyor.

Mesela Freud'un psikoanalitik kuramından bakacak olursak Freud "psyche"yi yani ruhu (zihni) 3 kısma ayırarak inceler: id, ego ve superego olmak üzere. İd insanın içindeki basit dürtü ve ihtiyaçları olarak tanımlanır mesela bebekler hep id'lerine göre yönlenirler. Acıkınca hemen yemeği gelsin, altı pislenince hemen değiştirilsin, dur ya annem acaba yorgun mu meşgul mü diyebilecek yapıda değildir. :) Superego ise bizim ahlak, vicdan dediğimiz şeydir yani sana "Dur bakalım şu an istediğin şey ahlaki mi, toplumsal normlara uygun mu?" diye sizi baskılayan, uymazsanız vicdana getirerek cezalandıran kısımdır. Ego ise bu ikisinin arasını bulmaya çalışan garibandır, hem id'in isteklerini yapmaya çalışır hem de superegonun katı kurallarını çiğnememeye çalışır. Her zaman ego dengeyi sağlayamaz, bazen id bazen superego insana baskın gelebilir böyle durumlarda ise psikopatolojik vakalar ortaya çıkabilir ya da kişi bir savunma mekanizması oluşturarak kendini kurtarmaya çalışabilir.

Filmde Alex daha çok id'inin doğrultusunda giden biri. Yani bir erkek bir kadınla sevişmek isterse bunu id ister, superego der ki "Dur oğlum daha kız seni tanımıyor, git bir tanış kendini beğendir, ahlaki kurallara uygun bir şekilde anasından babasından iste öyle" der. Ego da "Hemen anasından babasından istemeye gerek yok ya önce bir tanışalım kız da beni beğensin duruma göre bakarız" der ve erkek orada o anda kıza tecavüz etmeye kalkmaz, gider tanışmaya çalışır. Biraz uydurma bir örnek oldu tecavüzcüleri savunuyormuşum gibi ama öyle değil mantığını anlatmaya çalışıyorum. Yani id'inin doğrultusunda giden bir bireyi superegonun (devlet) nasıl baskıladığını, iyileştirme adı altında nasıl yapay bir superego oluşturduğunu anlatıyor film aslında. Dediğiniz doğru, aileden gelen şeyler de var mesela Alex'i reddediyor ailesi. Kubrick buna da odaklanabilirdi ama daha çok toplum eleştirisi yapan bir film olduğundan daha psikanalitik yaklaştığını düşünüyorum. Çok mu uzatmışım? :) Hep böyle izleyin, beraber yorumlayalım olur mu ne güzel oluyor böyle de. :KK68:
kuzum bunu kendim yazdım deme :KK57::KK57:
 
X