Ölünün evinde Kur'an okumak.. ?

Marjinaly

GünBiterGülüşünKalırBende
Kayıtlı Üye
8 Şubat 2012
1.222
696
Merhaba arkadaşlar, bir sorum olacak. uygun başlığın burası olacağını düşündüm...
Amacım olayı dini tartışma haline getirmek değil. Sadece merak ediyorum.

Ölünün ardından kuran okunmaz mı?

Sorma sebebim de şu..
Bugün bir arkadaşımın annesi vefat etti.
Çok severdim. Çok tatlı bir teyzeydi. Allah rahmet eylesin..
(cenaze henüz defnedilmedi. yarın defnedilecek.) Yani evde..
Cenaze evine giderken yanıma Kuran'ımı aldım..
Bizde ölünün yattığı odada sürekli kuran okunur. Okuyabilen geçer sessizce okur.
Benim okumama müsaade etmediler. Rahmetli teyze inançlı bir teyzeydi.
İnançsız olsa anlayacağım herkese saygım var tabii ki. Ama çok tuhafıma gitti..
Elbette evime geldim yine okudum da..
Durumu kavrayamadım.
:44:
Bu zamana kadar bir çok cenaze evinde bulundum.
Hiç böyle bir durumla karşılaşmadım.
 
OKunur cnm hatta defnedilene kadar basinda en az bir kisi kalir ruhunun rahat etmesi icin
 
Kuranı kerim ölüye değil diriye inmiştir;
Ne doğan çocuğa, ne ölüye, nede askere gidene kuran okunur.
Kuranı bir kere okusanız nedemek istediğimi anlarsınız .
hürafe olan herşeye inanan bir millet olduğumuz için ayet varken şöylede hadis var diyerek ayete tepki gösterebiliyoruz malesef .
Çarşaf giyerek cennete gireceğini sanan insanlarımız var ha tabi açık kadınlarında cehenneme
Çok tepkiliyim kuran okumayanlara ve okumadıkları halde ondan bundan duyduklarıyla laf cambazı yapanlara.
Lütfen arkadaşlar beyninizi sıfırlayalım ve öyle kuran okuyalım anladığımız dilde türkçe meal olarak okuyalım.
Ve çok şükredenlerden olalım tevekkül tefekkürün ne olduklarını bilelim ve uygulayalım inşaAllah.

Şöyle düşünelim ; Yoldan geçerken tanımadığımız biri size 10 milyar para verdi al istediğin gibi harca,
biz ne kadar mutlu oluruz ne kadar minnet duyarız dimi herkese anlatırız
peki ya bize herşeyi veren Allah'a ne kadar şükrediyoruz ?!
ne kadar Elhamdülillah diyebiliyoruz
Şuan etrafına bir bak nelerin var ,herşeyi bırak nefes alıp verebiliyorsun hiç için yanmadan
Allah'ıma binlerce kez şükürler olsun, klavyeye parmaklarımı iliştiren Allah'ım Elhamdülillah.
 
Son düzenleme:
Okunur cnm ...bazı ayetlerde ve hadislerlede sabittir ...ölen insanın arkasından hayır duada bulunabilirsin
 
Bir misal verirmisin hangi ayette ölünün arkasından kuran okuyun diye bir ayet var ,sadece ayet söyle. Çünkü sen ayet var dedin .
 
Son düzenleme:
Zezeg arkadaşım birincisi üslubumuza dikkat edicez ..söyle ...sen şöyle dedin vs ...olmaz ...
Asıl konuya gelince ; Kur'an ölülere inmemiştir demek ne kadar eksikse , Kur'an sadece yaşayanlar içindir demekte okadar eksiktir ...
Hz Allah Kuran'ı Kerim'de Allahım beni anne babamı ve inananları hesap gününde sen ateşten koru İbrahim 14/41diye dua etmemizi bizzat kendisi istemiştir ..
Yapılan dua fayda etmeyecek olsa dü etmenimde bir anlamı olmazdı değilmi??
Onlardan sonra gelenler şöyle derler ;ey Rabb'imiz bizi ve bizden önce imanla geçmiş olan kardeşlerimizi bağışla,kalplerimizde iman
Edenlere karşı bir kin bırakma ayetide delildir ...
Eyer yapılan dua Allah'a ulaşmasa idi peygamberimiz umut şehitlerine Bedir şehitlerine dua edermiydi o halde ??namaz kılarken salı barik dualarını hep okuyoruz
Cenaze namazını düşünelim ,Allah için namaza meyyit için duaya demiyormuyuz?
Eyler bu namazda edilen duaların sevabı ulaşmıyorsa peygamber efendimiz neden kıldırdı ohalde

Ayrıca neden sadece ayet istediniz bizim dinimiz peygamber efendimizden ve hadislerden köpük değildir ...madem hadis değilde ayet istiyor ve sünnetleri önemsemiyorsunuz ,nasıl namaz kılıyorsunuz ???çunku biz namazı peygamberimizden öğreniyoruz ...Kuran'da namaz kılın diyor nasıl kılınacağını ise peygamberimiz öğretiyor bize ... Allah'a emanet olun ...cevap istediğiniz için yazdım ...normalde bu konuların tartışılmasına karşıyım ...
 
''Kur’an-ı Kerim bir zikir, fikir, dua ve davet kitabıdır.''

Kur'an SADECE Allah'ın varlığını ve O'na ibadet etmemiz gerektiğini belirten bir uyarıcı kelam değildir. Şifa için, isteğimizi dile getirirken, bu dünya ve ahiret için hayırlısını isterken, af dilerken de ayetlerine, surelerine başvurduğumuz değerli bir kelamdır.. Allah'ın bize bağışladığı en büyük nimettir..

İçinde dua olan ayetleri okumakta ne gibi bir mahsur olsun.. En azından her mezara gittiğimizde yada yakınlarından geçtiğimizde ölülere selam verip 3 ihlas, 1 fatiha okumuyor muyuz? Bu dua sureleri de Kur'anı Kerim'de yer almıyor mu?

Bence hem vefat eden kişiye hem de diğer vefat etmiş tüm kardeşlerimize hayırlı bir şekilde dua edip, Rabb'imin kelamına başvurup O'nun öğrettiği şekilde dua etmekte hiçbir sakınca yoktur..
 
Son düzenleme:

Kur'anı hem arapça hem Türkçe okuyorum. Hatta daha çok Türkçe... Mesela ruhum daraldığında, arapça okuyorum. ya da bir okuyanı dinlediğimde gerçekten kalbimin ferahladığını hissediyorum... Bunu mantıken açıklayabileceğimi sanmıyorum.
Sizin söylediklerinizi de gayet iyi anladım.


OKunur cnm hatta defnedilene kadar basinda en az bir kisi kalir ruhunun rahat etmesi icin

Okunur cnm ...bazı ayetlerde ve hadislerlede sabittir ...ölen insanın arkasından hayır duada bulunabilirsin

bencede okunur bizde okutmustuk hatta peki neden okuma dediklerini sormadınmı ki ??

Sordum tabii.. ölü gömülmeden kuran okunmaz dediler... Ama onlar gömüldükten sonra da okumayacaklarmış sonradan öğrendim. Tabii herkesin kendi görüşü, belki zezeq gibi düşünüyorlardır..






Zaman ayırıp verdiğiniz cevaplardan dolayı her birinize teşekkür ederim.
 
olabilir tabi ama sonuçta Kuran okuyosun ölüye bi faydası olmuyosa bile okuyana olur ne bileym illa bir hayrı dokunur herkesn kendi görüşü tabii ayrıca ben ilk defa zezeqden duydum böyle birşeyi hiç duymamıstm
 
Burda tartışmaya girmek istemediğim için cevap yazmayacağım inşaAllah herkes doğruyu bulur.
 
Son düzenleme:
Burda tartışmaya girmek istemediğim için cevap yazmayacağım inşaAllah herkes doğruyu bulur.

Bencede girme çünkü kuran hakkında fazla bir bilgiye sahip olmadıgını düşünüyorum kk oylamaya sunsak senin düşüncelerin taban kalır canm yorma kendini
Herkes düşüncelerde özgürdür seninkilerede saygı duyarım
 
Bir misal verirmisin hangi ayette ölünün arkasından kuran okuyun diye bir ayet var ,sadece ayet söyle. Çünkü sen ayet var dedin .


al bi misalde benden "İnsanoğlu öldüğü zaman, bütün amellerinin sevabı da sona erer. Şu üç şey bundan müstesnadır: Sadaka-i câriye, istifade edilen ilim, kendisine dua eden hayırlı evlat."


bu bir hadis-i şeriftir
 
Son düzenleme:
Verdiğin hadistir , ben ölünün arkasından dua edilmez demedim ki, yanlızca kuran okunmaz dedim.
Ölünün arkasından ne okunur yasin süresi vs, yasin süresinin mealini bir bakalım;

Rahman ve rahim Allah'ın adıyla
Yasin süresi
69. Biz ona şiir öğretmedik, zaten bu ona yakışmaz da!
O, ancak bir öğüttür ve apaçık bir Kur'an dır.
70. Diri olan kimseleri uyarsın ve küfre sapanlara da hakedeceklerini söylesin.
 
canım belki ölüm ilanı için dr gelecekse onun için içeri almamışlardır. çünkü bizde öyle yaptık. dr nin gelmesine yakın odayı boşaltmıştık. kimseyi de almamıştık. ölüm gerçekleştikten sonra ölünün dışıkısı da çıkabiliyor belki de nedeni budur. yanlışa yormamak gerek.
 

Canım meal meal dıyosun eywallah sunu bilmen gerekir ilk önce meal denilince hemen o ilk yazan anlamıı olcak die bişi yok bi kere bunu tefsiri var bunuda sen ben çözemeyiz islamalemindeki allah dostları evliyalar bile neali tefsir ederken senelerce ugrasmış gercegi anlatmanın caresini aramışlar bu bir
Bu meallere dogru anlam yukleyen herseyin en iyisini bilen bir tek peygamber efendimiz vardır
Peygamber efendimizin hadisleride ayetlere göredir biz ehli sünnet insanlar hadislere rivayet eder aynen uygularız
Neye dayanarak kuran okunmaz dıyosun anlamıyorum hadislere inanmıyosun ama kurandan meal verıyosun kurandakı ayetler kıme geldi kim yorumladı kim insanlara anlattı teeek tek ayetleri
Burada sana dogruyu gosteremeyz ama ahiret gününde seninle bu konu üzerinde yüz yüze gelmeyi diliyorum rabbimden
Hee suda var hani demişsin yha ölüye fayda vermez yani ole demeye calışmıssn dünyada kuranla işi olmayan ehli sünnet olmayan biri öldüğünde hatimde etsen bi fayda etmez haklısın ama geneli böle degıldır
 


Cenazede Kur'an-ı Kerim okuması güzeldir. Sadece cenazede değil her yerde okunmalıdır.Fakat bir ayette der ki; ''Kur'an-ı Kerim'i iyi anlaşılsın diye indirdim'' Ve başka bir ayete de der ki ''Apaçık ayetlerimizden anlamazmısınız?'' Bunu ölüler anlayamaz; diriler anlayacak. Kuran-ı Kerim okunmasındaki amaç alaşılması ve hayata uygulanmasıdır. Cenaze evindeki diriler bu okunan ayetlerden ibret alacaklar.
Teyzeme Allah'tan rahmet yakınlarına ve sevenlerine başsağlığı ve sabır dilerim.
 

Ağzına sağlık, kuranla yaşamak hayatımızın bir parçası olmalıdır.. Düşünüp öğüt almamız için indirildiği birçok ayet çıkarabilirim, arapça okuyan okusun kimse kimseye laf söyleyemez Allah'tan başka hüküm verecek yoktur.
 

Ölünün arkasından Kuran okunur mu?

Bir takım kimseler ölülere Kur’an okunmayacağını, bir faydasının da olmayacağını iddia ediyorlar. Delil olarak aldıkları ayet şu: “Kur’an ölüler için değil, diriler için inmiştir.” (Yasin 70) Bu ayeti okuyup ölülere Kur’an okumanın dinde yerinin olmadığını söylerler. NASIL DELİL AMA! Adamların delil olarak aldığı ayete bakınız! Rabbimiz buyuruyor ki: “Kur’an-ı Kerimi ölülere indirmedim, dirilere indirdim” Onlar da diyor ki: Kuran’ın ölülere okunmaz. İnmek ne demektir? Bakınız diğer ayetler, bu ayet-i kerimeyi nasıl da tefsir ediyor: “Biz onu, akıl erdiresiniz diye Arapça bir Kur’an olarak indirdik.” (Yusuf 2) “O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik.”(Nahl 44) “(Ey Habibim!) Her ümmetin kendi içinden üzerlerine bir şahit göndereceğimiz, seni de onların üzerine bir şahit olarak getireceğimiz günü düşün. Sana bu kitabı; her şey için bir açıklama, doğru yolu gösteren bir rehber, bir rahmet ve müslümanlar için bir müjde olarak indirdik.” (Nahl 89) Bu konuda bir çok ayet-i kerime mevcuttur. Hepsini bir araya toplayı değerlendirdiğiniz zaman anlarsınız ki, “Kur’an dirilere; amel etmeleri, öğüt almaları, ibret almaları, düşünmeleri” için gönderilmiştir. Ölüler Kur’an ile amel edemezler, öğüt alamazlar, hükmünü yerine getiremezler… Bu dirilerin yapması gereken işlerdir. Dolayısıyla Kur’an ölülere değil dirilere indirilmiştir. İşte bu açıdan ölüye bir faydası yoktur. Zaten ayetin tam manası: “(Aklen ve fikren) diri olanları uyarması ve kâfirler hakkındaki o sözün (azabın) gerçekleşmesi için Kur’an’ı indirdik.”tir.ÖLÜYE KURAN OKUNUR MU? Öncelikle şu hususu bir açıklığa kavuşturalım. Bizim ölülere yaptığımız dua, istiğfar onlara ulaşıyor mu, onlar için fayda sağlıyor mu? Rabbimiz buyuruyor ki: “Onlardan sonra gelenler; Rabbimiz! Bizi be bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla….” (Haşr 10) Ayeti kerimede görüldüğü üzere Allahu Teala “bizden önceki iman eden” ölmüşlerimize dua etmemizi öğretiyor… Resulüllah Efendimizin de bu konuda yol gösterici bir hadisi vardır. Ebu Useyd Malik ibni Rebia es-Sâidî (Radıyallahu anh) şöyle dedi: Bir gün biz Resulüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in huzurunda otururken, Selemoğulları kabilesinden bir adam çıkageldi ve:-Ya Resulallah! Anamla babam öldükten sonra onlara yapabileceğim bir iyilik var mı?Diye sordu. Resul-i Ekrem şöyle buyurdu:“Evet! Onlara dua eder, günahlarının bağışlanmasını dilersin, vasiyetlerini yerine getirirsin, akrabasını koruyup gözetirsin, dostlarına da ikramda bulunursun” (Ebu Davud, Edeb, 120; İbni Mace, Edeb, 2) Evet, demek ki ölen bir Müslümanın arkasından dua etmek ona fayda veriyor… Peki, Kur’an okunur mu?Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyuruyor:“Ölülerinize Yasin Suresi’ni okuyunuz” (Ebu Davud Cenaiz, 24; İbni Mace cenaiz, 4; Nesai) Bu hadis-i bir sahabeden geldiği için reddedenler olabilir veya manasını “ölüm esnasında” olarak tevil edenler olabilir ancak bir çok hadis alimi bunu hasen kabul etmiştir ve ölüye Kur’an okunacağına delil olarak almıştır. Ve şu hadis-i şerif de bunu destekleyici mahiyettedir: “İçinizden birisi öldüğü zaman, onu durdurmayınız ve onu kabrine koyma hususunda acele ediniz. (Sizden birisi de) Ölünün başucunda Fatiha suresini, ayakucunda da Bakara suresinin sonunu okusun” (Taberani, el-Mu’cemu’l-Kebir, XII 340, Beyhaki, Şu’abu’l-İman, VII, 16 H. NO: 9294) Yine şu rivayet, bu hadislerin manasını güçlendirmiştir: Sahabeden Leclac (Radıyallahu anh) oğluna vasiyette bulunurken şöyle demiştir:“Oğulcuğum! Ben öldüğüm zaman beni mezara göm! Beni mezarıma koyduğun zaman şöyle söyle: Bismillahi ve alâ milleti Resulüllah. Sonra da üzerime toprak atarak onu düzle. Daha sonra da, başucumda Bakara Suresi’nin baş tarafını ve son kısmını oku. Zira ben Hazreti Peygamber’in böyle dediğini duydum.” (Taberani, XIX, 220, 221; İbn-i Asakir, Tarihu dimeşk, XXXXX, 292; Beyhaki, IV, 56) Ahmed b. Hanbel de şöyle demiştir: “Kabristana girdiğinizde Ayet’l-Kürsi ve üç defa ihlas suresini okuyarak şöyle dua ediniz: “Allahım! Onun ecrini şu kabir halkına ulaştır” (ibn Kudame) Bütün bunlar ölünün ardından Kur’an okunmasına ve sevaplarının hediye edilmesine kafi gelen delillerdendir. Meşhur bir hadis-i şerifte ölünün üç şey ile amelinin kesilmeyeceği bildirilmiştir. 1-İnsanların faydalanacağı bir hayır, 2- Hayırlı bir evlat 3- Faydalanılan ilim… (Dârimi, Mukaddime, 46) Hayırlı bir evlat neden ölüye faydalı olsun ki? Ya da arkada bırakılan bir ilim neden ölünün defterine yazılsın? Demek ki hayırlı bir evladın besmelesi, güzel ameli, hayırlı işinden bir hisse ölü ebeveynin amel defterine de yazılıyor. Böyle olduğu halde o evladın okuduğu ve ruhuna hediye ettiği Kur’an nasıl yazılmasın ki?Haşr 10’da belirtildiği üzere dualarımız onlara ulaşıyorsa, okuduğumuz Kur’an-ı Kerimler neden ulaşmasın? Bunun aksinde Peygamber Efendimizden ve sahabelerinden de bir rivayet yoktur… Ölünün arkasından Kur’an-ı Kerim okunabilir, istiğfar edilebilir, onun adına hayır yapılabilir. Sonuç olarak REDİKAL SAPIKLARA TAKILMAYALIM AMELLERE DEVAM EDELİM
 

Ölünün arkasından Kuran okunur mu?

Bir takım kimseler ölülere Kur’an okunmayacağını, bir faydasının da olmayacağını iddia ediyorlar. Delil olarak aldıkları ayet şu: “Kur’an ölüler için değil, diriler için inmiştir.” (Yasin 70) Bu ayeti okuyup ölülere Kur’an okumanın dinde yerinin olmadığını söylerler. NASIL DELİL AMA! Adamların delil olarak aldığı ayete bakınız! Rabbimiz buyuruyor ki: “Kur’an-ı Kerimi ölülere indirmedim, dirilere indirdim” Onlar da diyor ki: Kuran’ın ölülere okunmaz. İnmek ne demektir? Bakınız diğer ayetler, bu ayet-i kerimeyi nasıl da tefsir ediyor: “Biz onu, akıl erdiresiniz diye Arapça bir Kur’an olarak indirdik.” (Yusuf 2) “O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik.”(Nahl 44) “(Ey Habibim!) Her ümmetin kendi içinden üzerlerine bir şahit göndereceğimiz, seni de onların üzerine bir şahit olarak getireceğimiz günü düşün. Sana bu kitabı; her şey için bir açıklama, doğru yolu gösteren bir rehber, bir rahmet ve müslümanlar için bir müjde olarak indirdik.” (Nahl 89) Bu konuda bir çok ayet-i kerime mevcuttur. Hepsini bir araya toplayı değerlendirdiğiniz zaman anlarsınız ki, “Kur’an dirilere; amel etmeleri, öğüt almaları, ibret almaları, düşünmeleri” için gönderilmiştir. Ölüler Kur’an ile amel edemezler, öğüt alamazlar, hükmünü yerine getiremezler… Bu dirilerin yapması gereken işlerdir. Dolayısıyla Kur’an ölülere değil dirilere indirilmiştir. İşte bu açıdan ölüye bir faydası yoktur. Zaten ayetin tam manası: “(Aklen ve fikren) diri olanları uyarması ve kâfirler hakkındaki o sözün (azabın) gerçekleşmesi için Kur’an’ı indirdik.”tir.ÖLÜYE KURAN OKUNUR MU? Öncelikle şu hususu bir açıklığa kavuşturalım. Bizim ölülere yaptığımız dua, istiğfar onlara ulaşıyor mu, onlar için fayda sağlıyor mu? Rabbimiz buyuruyor ki: “Onlardan sonra gelenler; Rabbimiz! Bizi be bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla….” (Haşr 10) Ayeti kerimede görüldüğü üzere Allahu Teala “bizden önceki iman eden” ölmüşlerimize dua etmemizi öğretiyor… Resulüllah Efendimizin de bu konuda yol gösterici bir hadisi vardır. Ebu Useyd Malik ibni Rebia es-Sâidî (Radıyallahu anh) şöyle dedi: Bir gün biz Resulüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in huzurunda otururken, Selemoğulları kabilesinden bir adam çıkageldi ve:-Ya Resulallah! Anamla babam öldükten sonra onlara yapabileceğim bir iyilik var mı?Diye sordu. Resul-i Ekrem şöyle buyurdu:“Evet! Onlara dua eder, günahlarının bağışlanmasını dilersin, vasiyetlerini yerine getirirsin, akrabasını koruyup gözetirsin, dostlarına da ikramda bulunursun” (Ebu Davud, Edeb, 120; İbni Mace, Edeb, 2) Evet, demek ki ölen bir Müslümanın arkasından dua etmek ona fayda veriyor… Peki, Kur’an okunur mu?Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyuruyor:“Ölülerinize Yasin Suresi’ni okuyunuz” (Ebu Davud Cenaiz, 24; İbni Mace cenaiz, 4; Nesai) Bu hadis-i bir sahabeden geldiği için reddedenler olabilir veya manasını “ölüm esnasında” olarak tevil edenler olabilir ancak bir çok hadis alimi bunu hasen kabul etmiştir ve ölüye Kur’an okunacağına delil olarak almıştır. Ve şu hadis-i şerif de bunu destekleyici mahiyettedir: “İçinizden birisi öldüğü zaman, onu durdurmayınız ve onu kabrine koyma hususunda acele ediniz. (Sizden birisi de) Ölünün başucunda Fatiha suresini, ayakucunda da Bakara suresinin sonunu okusun” (Taberani, el-Mu’cemu’l-Kebir, XII 340, Beyhaki, Şu’abu’l-İman, VII, 16 H. NO: 9294) Yine şu rivayet, bu hadislerin manasını güçlendirmiştir: Sahabeden Leclac (Radıyallahu anh) oğluna vasiyette bulunurken şöyle demiştir:“Oğulcuğum! Ben öldüğüm zaman beni mezara göm! Beni mezarıma koyduğun zaman şöyle söyle: Bismillahi ve alâ milleti Resulüllah. Sonra da üzerime toprak atarak onu düzle. Daha sonra da, başucumda Bakara Suresi’nin baş tarafını ve son kısmını oku. Zira ben Hazreti Peygamber’in böyle dediğini duydum.” (Taberani, XIX, 220, 221; İbn-i Asakir, Tarihu dimeşk, XXXXX, 292; Beyhaki, IV, 56) Ahmed b. Hanbel de şöyle demiştir: “Kabristana girdiğinizde Ayet’l-Kürsi ve üç defa ihlas suresini okuyarak şöyle dua ediniz: “Allahım! Onun ecrini şu kabir halkına ulaştır” (ibn Kudame) Bütün bunlar ölünün ardından Kur’an okunmasına ve sevaplarının hediye edilmesine kafi gelen delillerdendir. Meşhur bir hadis-i şerifte ölünün üç şey ile amelinin kesilmeyeceği bildirilmiştir. 1-İnsanların faydalanacağı bir hayır, 2- Hayırlı bir evlat 3- Faydalanılan ilim… (Dârimi, Mukaddime, 46) Hayırlı bir evlat neden ölüye faydalı olsun ki? Ya da arkada bırakılan bir ilim neden ölünün defterine yazılsın? Demek ki hayırlı bir evladın besmelesi, güzel ameli, hayırlı işinden bir hisse ölü ebeveynin amel defterine de yazılıyor. Böyle olduğu halde o evladın okuduğu ve ruhuna hediye ettiği Kur’an nasıl yazılmasın ki?Haşr 10’da belirtildiği üzere dualarımız onlara ulaşıyorsa, okuduğumuz Kur’an-ı Kerimler neden ulaşmasın? Bunun aksinde Peygamber Efendimizden ve sahabelerinden de bir rivayet yoktur… Ölünün arkasından Kur’an-ı Kerim okunabilir, istiğfar edilebilir, onun adına hayır yapılabilir.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…