Duanın gücü
ABDULLAH AYMAZ Zaman 2005-05-09
Muhammed Bozdağ `ıstemenin Esrarı` isimli kitabında diyor ki: 2700 hasta üzerinde yapılan 23 ilmi araştırma, kendilerine haberleri olmadan dua edilen hastaların yüzde 57`sinde, ağrının azalması ve iyileşmenin hızlanması gibi tesirler ortaya çıkarmıştır. (Annals of Internal Medicine 2000; 132: 903- 910)
Dua ettiğinizde, yaratılan iyileştirici enerji hedefine ulaşıyor ve tesirini gösteriyor. Ateist düşünürlerden Dan Barker, bu durumu, plasebo yani hastaları iyileştireceği telkini ile verilen kimyevi tesiri olmayan boş ilaçların tesiri olarak tarif ediyor. Duayı dinleyen ve isteneni yaratan Tanrı olmasa bile, aynı tesirlerin kendini sevdiklerine bağlı hisseden her hastada ortaya çıkacağını savunuyor.
Dr. Franklin Loehr gibi araştırmacılar, bu teze itiraz ettiler. Eğer dua bitkilere ve hatta cansızlara da tesir ediyorsa, ateist Dan Barker`in iddiası doğru olamazdı. Nitekim, bir grup bitki için olumlu, diğer grup bitki için de olumsuz dua yaptılar. Olumlu dua yapılan bitkilerin her defasında daha hızlı filizlendiğini ve daha gür yetiştiğini tespit ettiler. Ardından canlı bitkiler yerine, onları sulamada kullandıkları cansız suya dua edip üflediler. Dua edilen suyla beslenen bitkilerin filizlenmesi dua edilmeyen suyla beslenenlerden daha canlı ve hızlı gerçekleşiyordu. Bu deneyleri defalarca tekrarladılar ve hep aynı neticeyi aldılar. Bu durum, dua ile akan enerjinin, sadece insanların sağlıklarında değil, canlı bitkilerin ve cansız maddelerin üzerinde de tesirli olduğunu ispatlamaktadır. Detay için, (Debra Williams, `Scientific Research of prayer: Can the power of prayer be proven?`, http: /www.plim.org)`a bakılabilir.
`Müminin mümine en iyi duası nasıl olmalıdır?` sorusuna Bediüzzaman Hazretleri 23. Mektup`ta `Kabul sebepleri dairesinde olmalı. Çünkü, bazı şartlar dahilinde dua makbul olur. Kabul şartlarının toplanması nispetinde makbuliyeti ziyadeleşir. Bu cümleden olarak: Dua edileceği vakit, istiğfar ile manevi temizlenmeli; sonra makbul bir dua olan salavat-ı şerifeyi şefaatçi gibi zikretmeli ve sonunda yine salavat getirmeli. Çünkü, iki makbul duanın ortasında bir dua, makbul olur. Hem ona gıyaben yani onun yokluğunda, arkasından dua etmeli. Hem hadiste ve Kur`an`da gelen mesur dualarla dua etmelidir.`
Daha sonra bunlara; dünya ve ahirette sıhhat ve afiyet isteme hem dünya ve ahirette hasene isteyip cehennem azabından korunmayı dileme gibi cami dualarla dua etmeyi, hem hulus, huşu ve hulus-ü kalp ile dua etmeyi, hem namazların sonunda, bilhassa sabah namazından sonra, hem mübarek mevkilerde, bilhassa mescitlerde, bilhassa meşhur mübarek gecelerde, hem Ramazan`da, bilhassa Kadir Gecesi`nde dua etmeyi ilave ederek, bunların kabule yakın olacağının Rahmet-i ılahiye`den kuvvetle ümit edildiğini beyan ediyor. Onun için en azından sevdiklerimizin bir listesini yapıp onların hiç haberi yokken onlar için bol bol dua edelim... Cenab-ı Hak dualarımızı kabul etsin... Amin.