- 28 Ocak 2009
- 33.616
- 54.389
Almanya'da her üç kişiden biri bilgisayar oyunu oynuyor ve oyuncuların yarısı ise kadın. Kadınlar ve erkeklerin iyi bir oyunda aradıkları şeyler farklı. Oyun endüstrisi şimdi kadın programcı peşinde.
Kadın oyun tasarımcılarından Caroline Geppert, Berlin'deki şirketinin kapılarını açarken yüzünde kocaman bir gülümseme var. Geppert ve 6 iş arkadaşı daha renkli ve sırlarla dolu bir dünyanın şekillenmesine yardım ediyor.
Bilgisayarda oyun tuzağına dikkat
Bilgisayar oyunları artık her yaş ve sosyal gruba hitap ediyor. Son dönemde kadınların bilgisayar oyunlarına olan ilgisi iyiden iyiye arttı. Kadınların oyunlardan beklentileri erkeklerin beklentilerinden farklı.
Kadınlar rahatlamak istiyor
Kadınlar genellikle; rekabet, belirsizlik ve fazlaca hareket içeren oyunlardan ziyade kendilerini rahatlatacak oyunlara yöneliyor.
Kadınlar çoğunlukla Facebook gibi sosyal platformlarda arkadaşlarıyla beraber oynayabilecekleri oyunları tercih ediyor. Bu oyunlar kadınların yeni kelimeler üretebileceği, sanal tarlalarda bir şeyler ekip biçeceği ya da hayali yerleri kötü hayaletlerden kurabilecekleri türden oyunlar. Bu tür oyunların çok azında şiddet veya ateş ederek rakibi öldürmek gibi unsurlar bulunuyor.
Geppert, küçüklüğünden beri Tetris'den Resident Evil adlı oyuna kadar her türlü bilgisayar oyununu oynamış. Kadınların kendilerini rahat hissedecekleri bir atmosfer oluşturmanın çok önemli olduğunu belirtiyor.
'Egzotik canlılar gibiyiz'
Oyunların büyük kısmının erkekler tarafından geliştiriliyor olması nedeniyle endüstri, kadın tasarımcılara acil ihtiyaç duyuyor. Alman İnteraktif Eğlence Yazılımı Üreticileri Birliği'nin (BUI) verilerine göre, son yıllarda kadın tasarımcıların sayısı artsa da oranları sadece yüzde 20.
Almanya'da bilgisayar oyunu oynayanların yarısını kadınlar oluşturuyor
Bu alanda çalışmak isteyen kadınların daha iyi bir eğitime yönlendirilmesi öneriliyor. Kırktan fazla özel ve kamu kuruluşu konu ile ilgili eğitim ve araştırma fırsatı sunmaya başladı.
The Games Academy Berlin, Caroline Geppert'in 10 yıl önce kariyerine başladığı, bu alandaki en eski kuruluşlardan biri. Geppert, 18 yaşındayken burs için kuruluşa başvuran ve eğitimini başarıyla bitirip oyun tasarımcısı olan iki kadından biri.
Geppert, kuruluşta çok fazla kadın olmadığı için kendilerini egzotik canlılar gibi hissettiklerini dile getiriyor. Ancak kadın erkek sayısındaki eşitsizliği önemsemediğini de ekliyor.
Şu anda Geppert ve ortağı Boris Munser, Jo Mei adındaki firmanın sahipleri. Beraber tasarladıkları ilk oyunun adı Koyotl. Geppert kadınların bilgisayar oyunu endüstrisinde bu kadar az sayıda olmasını anlayamadığını belirtiyor ve ekliyor: "Ekibimle birlikte insanların eğlendiği yeni bir dünya yaratabiliyoruz. Bu, dünyanın en iyi işi!"
Kaynak: Almanyanın Sesi
Kadın oyun tasarımcılarından Caroline Geppert, Berlin'deki şirketinin kapılarını açarken yüzünde kocaman bir gülümseme var. Geppert ve 6 iş arkadaşı daha renkli ve sırlarla dolu bir dünyanın şekillenmesine yardım ediyor.
Bilgisayarda oyun tuzağına dikkat
Bilgisayar oyunları artık her yaş ve sosyal gruba hitap ediyor. Son dönemde kadınların bilgisayar oyunlarına olan ilgisi iyiden iyiye arttı. Kadınların oyunlardan beklentileri erkeklerin beklentilerinden farklı.
Kadınlar rahatlamak istiyor
Kadınlar genellikle; rekabet, belirsizlik ve fazlaca hareket içeren oyunlardan ziyade kendilerini rahatlatacak oyunlara yöneliyor.
Kadınlar çoğunlukla Facebook gibi sosyal platformlarda arkadaşlarıyla beraber oynayabilecekleri oyunları tercih ediyor. Bu oyunlar kadınların yeni kelimeler üretebileceği, sanal tarlalarda bir şeyler ekip biçeceği ya da hayali yerleri kötü hayaletlerden kurabilecekleri türden oyunlar. Bu tür oyunların çok azında şiddet veya ateş ederek rakibi öldürmek gibi unsurlar bulunuyor.
Geppert, küçüklüğünden beri Tetris'den Resident Evil adlı oyuna kadar her türlü bilgisayar oyununu oynamış. Kadınların kendilerini rahat hissedecekleri bir atmosfer oluşturmanın çok önemli olduğunu belirtiyor.
'Egzotik canlılar gibiyiz'
Oyunların büyük kısmının erkekler tarafından geliştiriliyor olması nedeniyle endüstri, kadın tasarımcılara acil ihtiyaç duyuyor. Alman İnteraktif Eğlence Yazılımı Üreticileri Birliği'nin (BUI) verilerine göre, son yıllarda kadın tasarımcıların sayısı artsa da oranları sadece yüzde 20.
Almanya'da bilgisayar oyunu oynayanların yarısını kadınlar oluşturuyor
Bu alanda çalışmak isteyen kadınların daha iyi bir eğitime yönlendirilmesi öneriliyor. Kırktan fazla özel ve kamu kuruluşu konu ile ilgili eğitim ve araştırma fırsatı sunmaya başladı.
The Games Academy Berlin, Caroline Geppert'in 10 yıl önce kariyerine başladığı, bu alandaki en eski kuruluşlardan biri. Geppert, 18 yaşındayken burs için kuruluşa başvuran ve eğitimini başarıyla bitirip oyun tasarımcısı olan iki kadından biri.
Geppert, kuruluşta çok fazla kadın olmadığı için kendilerini egzotik canlılar gibi hissettiklerini dile getiriyor. Ancak kadın erkek sayısındaki eşitsizliği önemsemediğini de ekliyor.
Şu anda Geppert ve ortağı Boris Munser, Jo Mei adındaki firmanın sahipleri. Beraber tasarladıkları ilk oyunun adı Koyotl. Geppert kadınların bilgisayar oyunu endüstrisinde bu kadar az sayıda olmasını anlayamadığını belirtiyor ve ekliyor: "Ekibimle birlikte insanların eğlendiği yeni bir dünya yaratabiliyoruz. Bu, dünyanın en iyi işi!"
Kaynak: Almanyanın Sesi