ay bu konu da kapanacak yakında
bu konu kapanır ve bizde banlanırız bakın ne dediniz kilisede defterleri vardır. aynı şekilde ve ohh mis
canım dediğim gibi dini nikahın şartları o kadar basit değil burda bunu yazamam yasak öyle evde boş ol deme lüksü yok adamın vede detaylı incelemenizi tavsiye ederimm..Diyen zaten diyor tabii ki. Ama benim demek istediğim dini nikahla resmi nikaha aynı statü verilirse, boşanmalara da aynı statünün verilmesi gerekliliği.
Resmi nikah niye gerekli diyoruz, kimse kafasına göre boşanamasın, mağdur tarafın (genelde kadının) hakları korunabilsin diye. Dini nikahın boşanma koşullarını düzenlemeden, bir tarafın keyfiyetine bırakırsanız (teorik olarak şartlar ağır olabilir ama işleyişte, netice itibariyle sözlü olarak boş ol demek kafi) resmi nikahla aynı işleyişi sağlayamazsınız.
Ki bildiğim kadarıyla dini nikahta kadın boşanamıyor (boşanabiliyorsa bile çok ekstrem durumlarda geçerlidir). Bunu gerçekten istiyor musunuz? Boşanma hakkının sadece erkekte olmasını?
Düşünsenize boşanma davalarında bile ne detaylar çıkıyor; bir tarafın boşanmayı reddetmesi, velayet, mal paylaşımı... Kaç kere hakimin önüne gidilip geliniyor... Dini nikahta bu koşulları sağlayamazsınız. O yüzden de dini nikahla resmi nikah aynı şartları sağlayamadığı için, eşit statüde olamaz yasal bağlamda.
Mesela boşandığınızı nasıl kanıtlayacaksınız bir yere başvururken? Mahkemeye mi gideceksiniz tekrar, bana evde boş ol dedi diye?
Dini nikahın şartları ne kadar ağır olursa olsun kişi "Ben bugünden itibaren müslüman değilim bu şartlar artık beni bağlamıyor" dediği takdirde elini kolunu sallayarak gider, geçmiş olsun, hiçbir şey de yapamazsın. Resmi nikahta "Ben bu ülkenin vatandaşı değilim artık beni bağlamaz" deme şansın yok, haymatlos olamazsın öyle kafana göre, sorumluluklarından sıyrılamazsın. Haliyle dini nikahı bir evlilik akdiymiş gibi görmeyin, zararlı çıkarsınız.
Biri beni mi andı bakim , öpenler deyince kulağım çınladıHay ağzını öpeyim diyeceğim de, dün başka öpenler de olmuştu. Adın çıkacak sonra.
Burada medeni kanun kadınları ve çocukları tam korumaya alsın, haklarını savunsun, hiçbir kadın kandırılıp istismar edilmesin diye kalemini yoranlar aslında kendilerini değil, resmi nikahsız dini nikaha razı olanları korumaya çalışıyor.
Yok canım, kim, nerede? Kız kıza öpüşülür mü öyle.Biri beni mi andı bakim , öpenler deyince kulağım çınladı
Bilmem ki kızlı erkekli olmuyorsa , kızıyorlar çünkü , böylesi olur herhalde ihhihhiYok canım, kim, nerede? Kız kıza öpüşülür mü öyle.
Yok canım, kim, nerede? Kız kıza öpüşülür mü öyle.
var mı başka öpmek isteyenBilmem ki kızlı erkekli olmuyorsa , kızıyorlar çünkü , böylesi olur herhalde ihhihhi
var mı başka öpmek isteyen
Madem çok ısrar ettin.var mı başka öpmek isteyen
Sekülerizmi bende istiyorum da bunu enine boyuna bir ölçtüm olur mu diye , çok zor .Konu Türkler ise , çok yol kat etmeleri gerek.Cumhuriyet bile en az 2 beden büyük gelmişken , sekülerizm dedemin mini etek giymesi kadar absürt bir durumya iyi hoş çifte hukuka gelelim de sınırı nerede çekeceğiz?
yani çifte hukuk dediğimiz şeyin biri Medeni Kanunsa diğeri Şeriat (Şeriat kelime anlamıyla İslam Hukuku demektir.) Şeriat'ı da en temel olarak Kadı uygular.
Kadılık mı kuracağız?
peki mal paylaşımı nasıl yapılacak. bilindiği üzere Medeni Kanun aynı zamanda miras paylaşımını da içerir, ülkedeki bir kısım vatandaşın ölümünden sonra malı mülkü kız ve erkek çocukları arasında eşit dağıtılıyorken bir kısım vatandaşın kızı o vatandaşın oğlundan yarı hisse az mı alacak.
bu karı kocanın arasındaki akitle olacak iş değil. onlar istedikleri kadar akit yapsınlar aralarında o kız eşit mal almak isteyecektir ama o oğlan fazla mal isteyecektir.
çıkabilecek sorunları düşünebiliyor musunuz?
Şeriatte kız aybaşı gördüğü andan itibaren gerdeğe girebilir, dikkat edin evlendirilebilir demedim çünkü bu konu tartışmalı, gerdeğe girmemek koşuluyla aybaşı görmemiş kız çocukları evlendirilebilir.
Medeni Hukuk zaruri haller dışında 17 yaş üzerinden hesap yapar. oysa adet görme yaşı 9 ila 12 arasında değişir.
Medeni Kanunda boşanma taraflar arasında eşittir, Şeriatta kadının boşanması istisnaidir.
Medeni Kanun kadının iffetsiz bir yaşam sürmesi dışında çocuğu anneye vermeye meyillidir, Şeriat babaya.
Hukuk Birliği, Hukuk Devletinin esaslarından biridir.
Sünnilere Şeriat yolu açılırsa, Katoliklere de dini hukuk yolu, Ortadokslara da dini hukuk yolu açmak icap eder, nereye kadar gideceğini düşünebiliyor musunuz?
üstelik bu çift hukukluluk Medeni Kanunla sınırlı kalmayacak mesela Ceza Hukuku ne olacak, yarın öbür gün adamın biri kalkıp bu benim malımı çaldı, elini kesmenizi istiyorum derse ne diyeceksiniz? sınırı nerede çekeceğiz.
Tek hukuk sistemine geçilmesinin bir sebebi var.
ama illa bir yol derseniz benim çözüm önerim belli:
SEKÜLERİZM
Devletin laik değil, Agnostik olması, bütün dinleri görmezden gelmesi, toplum içindeki her dinin kendi yağında kavrulması, devletin hiç bir dini grubu desteklememesi, o gruba para aktarmaması. cami mi yapacaklar, din eğitimi mi verecekler, cem evi mi yapacaklar kendi cemaatlerinden para toplayıp yapacaklar.
devlet ne ibadetler hakkında bir karar alacak ne de bir yaptırım getirecek. Devlet için din görünmez olacak. Devlet vatandaşına dinine ya da ibadet gereklerine göre değil, vatandaşlık haklarına göre hizmet verecek.
yani devlet bir kadın gördüğünde başında türban var mı diye bakmayacak, vatandaşımın okuma hakkı var diye bakacak ama aynı zamanda ben devletin ibadethane yapmak benim işim değil diyecek.
kısaca yorgan gidecek kavga bitecek
ya iyi hoş çifte hukuka gelelim de sınırı nerede çekeceğiz?
yani çifte hukuk dediğimiz şeyin biri Medeni Kanunsa diğeri Şeriat (Şeriat kelime anlamıyla İslam Hukuku demektir.) Şeriat'ı da en temel olarak Kadı uygular.
Kadılık mı kuracağız?
peki mal paylaşımı nasıl yapılacak. bilindiği üzere Medeni Kanun aynı zamanda miras paylaşımını da içerir, ülkedeki bir kısım vatandaşın ölümünden sonra malı mülkü kız ve erkek çocukları arasında eşit dağıtılıyorken bir kısım vatandaşın kızı o vatandaşın oğlundan yarı hisse az mı alacak.
bu karı kocanın arasındaki akitle olacak iş değil. onlar istedikleri kadar akit yapsınlar aralarında o kız eşit mal almak isteyecektir ama o oğlan fazla mal isteyecektir.
çıkabilecek sorunları düşünebiliyor musunuz?
Şeriatte kız aybaşı gördüğü andan itibaren gerdeğe girebilir, dikkat edin evlendirilebilir demedim çünkü bu konu tartışmalı, gerdeğe girmemek koşuluyla aybaşı görmemiş kız çocukları evlendirilebilir.
Medeni Hukuk zaruri haller dışında 17 yaş üzerinden hesap yapar. oysa adet görme yaşı 9 ila 12 arasında değişir.
Medeni Kanunda boşanma taraflar arasında eşittir, Şeriatta kadının boşanması istisnaidir.
Medeni Kanun kadının iffetsiz bir yaşam sürmesi dışında çocuğu anneye vermeye meyillidir, Şeriat babaya.
Hukuk Birliği, Hukuk Devletinin esaslarından biridir.
Sünnilere Şeriat yolu açılırsa, Katoliklere de dini hukuk yolu, Ortadokslara da dini hukuk yolu açmak icap eder, nereye kadar gideceğini düşünebiliyor musunuz?
üstelik bu çift hukukluluk Medeni Kanunla sınırlı kalmayacak mesela Ceza Hukuku ne olacak, yarın öbür gün adamın biri kalkıp bu benim malımı çaldı, elini kesmenizi istiyorum derse ne diyeceksiniz? sınırı nerede çekeceğiz.
Tek hukuk sistemine geçilmesinin bir sebebi var.
ama illa bir yol derseniz benim çözüm önerim belli:
SEKÜLERİZM
Devletin laik değil, Agnostik olması, bütün dinleri görmezden gelmesi, toplum içindeki her dinin kendi yağında kavrulması, devletin hiç bir dini grubu desteklememesi, o gruba para aktarmaması. cami mi yapacaklar, din eğitimi mi verecekler, cem evi mi yapacaklar kendi cemaatlerinden para toplayıp yapacaklar.
devlet ne ibadetler hakkında bir karar alacak ne de bir yaptırım getirecek. Devlet için din görünmez olacak. Devlet vatandaşına dinine ya da ibadet gereklerine göre değil, vatandaşlık haklarına göre hizmet verecek.
yani devlet bir kadın gördüğünde başında türban var mı diye bakmayacak, vatandaşımın okuma hakkı var diye bakacak ama aynı zamanda ben devletin ibadethane yapmak benim işim değil diyecek.
kısaca yorgan gidecek kavga bitecek
Medeni hukuka göre evlenecekler belli; çalışan kadınlar ve çalışan kadın arayan erkekler.
Medeni hukukta kadın çalışmak zorunda ?Ekstradan evlilik yaşında oynamalar yapılabilir, ki bu hiç de zor degildir. Kadının çalışma zorunlulugu yoktur. Kadının boşanma hakkı çok zor olur, ama nafakaya hak kazanır (4ay flaan). Ayrıca evlenirken de belli bi mehir istenir (iyi bi miktar), erkek ya evlendiginde verir kadına ya da kadına borçlanır evlilik süresince öder.
offfff yapma mervecik ya.Bu yorumu ciddi ciddi yazdın yani?
Öncelikle bunun sınırı ne olacak diye sorman abestle iştigal. Ben çifte hukukun yalnızca evlilikte geçerli olmasından bahsediyorum. Daha basit ifadeyle evlilik sırasında 2 ayrı anlaşma sunulacak, hepsi bu. Sen tutmuş ceza hukukuna falan gitmişsin. Maksat muhabbet olsun diye mi yapıyorsun nedir? Miras hukukunda da aileler istedigini yapar. Kim, kime ne istiyorsa o kadar mal bırakır.
Medeni hukuka göre evlenecekler belli; çalışan kadınlar ve çalışan kadın arayan erkekler. Tabi medeni hukukun da epey degişmesi lazım çünkü şu an çelişkilerle dolu. İki taraf da mecburen çalışacaktır, para kazanmayan kusrulu konuma düşer. Nafaka, tazminat, çocuk parası falan filan toptan kalkması lazım zira eşitlik bunu gerektirir. Sadece agır kusurlu hallerde kusurlu olan taraf öder, ya da eften püften boşanma hallerinde... Bundan fazlası hukuk yoluyla hırsızlıktır. Çocugun velayeti de %50 şansa kalmalı. Dügünde elde edilenler de ortaktır. Mal paylaşımı da katılıma göre dagılır.
Diger hukuka göre evlenecekler de bellidir; o tarafın kadınları ve erkekleri. Onların hukukunda degişecek bir şey zaten yok. Kendi içinde zaten çelişkisizdir. Ekstradan evlilik yaşında oynamalar yapılabilir, ki bu hiç de zor degildir. Kadının çalışma zorunlulugu yoktur. Kadının boşanma hakkı çok zor olur, ama nafakaya hak kazanır (4ay flaan). Ayrıca evlenirken de belli bi mehir istenir (iyi bi miktar), erkek ya evlendiginde verir kadına ya da kadına borçlanır evlilik süresince öder. Kadının boşanmada başka mal talebi olamaz. Sonuçta ikisi de resmi nikah olacagından suistimal edilemez ne evlilik yaşı ne de parasal konular. Velayet babaya aittir.
Bak ne güzel. Bitti gitti. Herkesin ne istedigi, neyi kabul ettigi anlaşılır oldu. En azından taleplerin hukuktaki karşılıkları belli.
Sekülarriarariazm e gelirsek... çok komiksin ya. Ezberden konuşuyorsun, azıcık mantık yürütmen lazım. Sekülarizm her toplumda olmaz. Bizim toplumda olmaz örnegin, muhafazakar kesim aşırı huzursuz olur. Ayrıca sekülarizm gelirse önümüzde cuma şeriat bile gelirAzıcık mantık yürüt yahu, ezberden konuşuyorsun.
Medeni hukukta kadın çalışmak zorunda ?
Medeni hukukta yok ama diğerinde nafakaya hak kazanır ?
İyi miktarda mehir isteniyor ki sonradan ortada kalmasın tabi , işi sağlama alıyorlar en başta?
Sekülerizmi bende yorumlamıştım , bu topluma uymaz haklısınız ; atalarımızın dediği gibi eşek ne anlar hoşaftan
offfff yapma mervecik ya.
resmen sırf popüler diye her şeye karşı çıkanlara benziyorsun.
evet sınırı nerede çekeceksin? yani sence şu dediğin mantıklı mı? bir kere İslam Hukukunu İslam'ın yapısı gereği şu kısmını alalım, bu kısmını almayalım diyemezsin. İslam Hukukuna göre evlenen adam İslam Hukukuna göre yaşamak, cezanın o şekilde kesilmesini ister. o adama göre İslam Hukuku Allah'ın kelamı, bunun nesi saçma?
eğer sen bir konuda çift hukuka geçersen kapıyı açarsın ve gerisi gelir.
o yüzden inan senin dediğinin olması önümüzde cuma Sekülerizm gelmesinden bile imkansız, ha belki sen bir gün sırf eleştirmek için eleştiren bir yorum yapmazsan o zaman endişeleniriz.
işte ekstradan evlilik yaşında oynama yapamazsın. bir de bilmiş bilmiş onda oynama yaparsın bunda oynama yaparsın diye yazmışsın. yav Şeriatta hiç oynama yapamazsın. adet gören kız evlenebilir. bu kadar, kesin, net. ötesi yok bunun.
maddi imkanı olan erkek 4 karı alır, bitti. maddi imkanı yoksa cariye alır, bitti. bu kadar. bunun ötesi berisi yok.
Şeriat isteyen adam kelime hoşuna gittiği için istemiyor, Allah kelamı olduğunu düşündüğü için istiyor.
sen inanmıyorsun, ben inanmıyorum ama o inanıyor.
Şeriatı, Modern Hukukla birlikte uygulamak senin bir fantezin sadece, reel bir dünyada hiç bir oluru yok.
evet, sırf buraya yazabilmek için açtım Vikipediden Sekülerizmin tanımına baktım, ezberden bile konuşmuyorum yani.
muhafazakar kesimin isteklerini ya da duygularını umursadığımı nerden çıkardın?
sen çift hukuk kurarken iyi de ben Sekülerizm isterken mi kötü, en azından benimkinin reel bir temeli var.
her neyse seninle konuşmak iyi hoş da mervecik bu konu dine fazla sardı,Mune 'nin cımbızından yeni çıktım, tekrar giresim yok, en azından bu konu için.
başka konuşmalarda görüşmek üzere, k.i.b bye mucks
ohhh içim şişti mervecik.Hala sınır diyorsun yahu. Sınır orası işte. İki evlilik akti olacak ortada, biri medeni hukuk dersin, digerine başka bir isim takarsın geçersin. Mesele yalnızca evlilikle alakalı. Senin dedigin gibi sınırları nerede çizecek meselesine gelirsek, ülkede cami de var, ama kimse ee camiye zin verilirse yarın başka şey de isterler,i sınırı noolack demiyor, orada kalıyor sınır.
Senin o anlatmaya çalışıp da anlatamadıgın şey ise totaliter ideoloji meselesi. Neyi nereye baglayacagını bilmiyorsun kusura bakma. İşte ona set laiklikle olur ancak. Ama sen gelmiş sekülarizm diyorsunSekülarizm set met çekmez. Bu toplumda da o iş olmaz çünkü set çekme mecburiyeti var. Neyse bu kadarından anla artık, yazamıyoruz açık açık burada kalsın muhabbet.
ohhh içim şişti mervecik.
anladım sen ciddi ciddi bunun uygulanabileceğini sanıyorsun, onu geçtim, bayağı bayağı ideal sistem falan olduğunu düşünüyorsun. seni kendi fantazyanda bırakıyorum. neyse ki ne Medeni Hukuk'u sen yazıyorsun ne de birileri yazarken senin fikrini soruyor, yoksa kendimizi basbaya İran-İsviçre kırması bir ülkenin içinde bulacağız.
iyi geceler, Çift Hukuklu günler.