İhsanoğlu'na şaşırtan tepki, 'Kuran-ı Kerim kalkacak mı?"

Oncelikle "ortu tak da n'oldugun belli olsun hatçeee" gibi basit bir mantik yok islamda.
Esasen bu bir kalp isidir.
Ayni imanin da kalbe bagli olmasi gibi.
Dolayisiyla toplum baskisinin ellerinden optugunuz/ bu dini, nefsi falan bir durum degildir diyerek inkarin yanaklarini mincirdiginiz su yazinizin bende gecerli hicbir tarafi yok.
Cunku basortusu emirse, farzsa ve ben muslumanliga gonul vermissem bunu uygulamam gerekir zaten.
Toplum telkini, dayatmasini oldugunu dusunsem musluman degil sosyoman olurdum :p
(bunlar da kucuk kucuk tatli tatli mumine sakaciklari) :p
Ve su ne demektir?
Hayatin her anina mudahale eden bir dinin var ve bu yuzden sana basortuyu yasakliyoruz.
Manda yuva yapmis sogut dalina.
O kadar alakasiz.
Bir de "uff emir veren bir din" diye burun kivirdiginiz seyden ne farki var bu yasagin?
Ortululer de ortusuyle gezsin diyecegim iste orada kalmiyorlar deyip bir nevi yasagi desteklemenin ne farki var ciddi merak ettim.
Ve verdigim ornekleri temsili verdim.
Emir acisindan degil temsil etme acisindan baktim.

* şimdi şayet farz olduguna inanıldıgı için yapıldıgını iddia ediyorsanız, ortadaki örneklere bakabilriz. insanlar daha önemli olan bir çok şey varken neden en önemli şey olarak örtüyü daha dogrusu baş örtüsünü görürler? bir çok farzı yapmaz çogu insan. namaz kılmazlar sorun olmaz, kul hakkı yerler sorun olmaz, dedikodu, iftira yaparlar sorun olmaz... ama başörtülerini bir an olsun çıkarma düşüncesi bile onları bir anda çıldırtabilir. bu konuda haksız mıyım?

* ahlaki sebepten diyorsnaız eger, ahlakla ilgili olmadıgını görüyoruz çünkü ne çalmanın, ne dedikodunun ne iftiranın ne aldatmanın ne zinanın.... örtü ile bir ilgisi yok. örtü takan da yapar takmayan da...

* nefis terbiyesi için oldugu da aslında çok komik. çünkü nefis terbiyesinde aslolan istiyor oldugun ama günah oldugu için feragat ettigin isteklerindir. fakat başörtüsünde böyle bir durum yok. başörtüsü takan insanların içinde aslında mini şort giymek, dekolte giyebilmek gibi istekler mi var? bana göre bu insanların dışarıda mini etek giyme, başörtüsüz gezme, dekolte giyebilme gibi istekleri zaten yok. doalyısıyla bir nefis terbiyesi durumu söz konusu degil. hatta bu insanların nefsi örtünmeyi istiyor, onların hoşlarına giden örtünmek. örtü kullanıp o minvalde bir kıyafet modasına tabi olmak... dolayısıyla nefis terbiyesi deigl tamamen nefislerine uyma söz konusu.

telkinleri zaten insan pek hissetmez. örtü tak diye, ''örtü takarsan ahlaklı, dindar ve üstün takva sahibi kadın olursun, mütevazi ve itaatkar bir eş olursun'' telkini yapılır sürekli ama kimse çıkıp da ''ben örtü takıyorum dolayısıyla ahlaklıyım, takvada üstünüm, çok dindarım, itaatkar eş olurum'' demez ama örtü bunun sinyalini verir zaten çünkü baglı bulundugu ideolojinin bu tarz söylemleri var.. bilinçaltında vardır bu yani. muhafazakar erkeklerin tercihlerinde bile bellidir bu bilinçaltı ''açık insanı idare edemem ailemle tanıştıramam ama örtülü insan itaatkar eş olur ve ailemle tanıştırabilir''.

yasakların, emir veren dinden farkı bir tepki olmasıdır. din bir şeyi emreder, ve yasaklar buna bir tepkidir. yasakalr var oldugu için din emretmez, din zaten hep emreder, yasaklar ise başkalarını rahatsız etmeye başladıgında devereye girer.
 
* şimdi şayet farz olduguna inanıldıgı için yapıldıgını iddia ediyorsanız, ortadaki örneklere bakabilriz. insanlar daha önemli olan bir çok şey varken neden en önemli şey olarak örtüyü daha dogrusu baş örtüsünü görürler? bir çok farzı yapmaz çogu insan. namaz kılmazlar sorun olmaz, kul hakkı yerler sorun olmaz, dedikodu, iftira yaparlar sorun olmaz... ama başörtülerini bir an olsun çıkarma düşüncesi bile onları bir anda çıldırtabilir. bu konuda haksız mıyım?

* ahlaki sebepten diyorsnaız eger, ahlakla ilgili olmadıgını görüyoruz çünkü ne çalmanın, ne dedikodunun ne iftiranın ne aldatmanın ne zinanın.... örtü ile bir ilgisi yok. örtü takan da yapar takmayan da...

* nefis terbiyesi için oldugu da aslında çok komik. çünkü nefis terbiyesinde aslolan istiyor oldugun ama günah oldugu için feragat ettigin isteklerindir. fakat başörtüsünde böyle bir durum yok. başörtüsü takan insanların içinde aslında mini şort giymek, dekolte giyebilmek gibi istekler mi var? bana göre bu insanların dışarıda mini etek giyme, başörtüsüz gezme, dekolte giyebilme gibi istekleri zaten yok. doalyısıyla bir nefis terbiyesi durumu söz konusu degil. hatta bu insanların nefsi örtünmeyi istiyor, onların hoşlarına giden örtünmek. örtü kullanıp o minvalde bir kıyafet modasına tabi olmak... dolayısıyla nefis terbiyesi deigl tamamen nefislerine uyma söz konusu.

telkinleri zaten insan pek hissetmez. örtü tak diye, ''örtü takarsan ahlaklı, dindar ve üstün takva sahibi kadın olursun, mütevazi ve itaatkar bir eş olursun'' telkini yapılır sürekli ama kimse çıkıp da ''ben örtü takıyorum dolayısıyla ahlaklıyım, takvada üstünüm, çok dindarım, itaatkar eş olurum'' demez ama örtü bunun sinyalini verir zaten çünkü baglı bulundugu ideolojinin bu tarz söylemleri var.. bilinçaltında vardır bu yani. muhafazakar erkeklerin tercihlerinde bile bellidir bu bilinçaltı ''açık insanı idare edemem ailemle tanıştıramam ama örtülü insan itaatkar eş olur ve ailemle tanıştırabilir''.

yasakların, emir veren dinden farkı bir tepki olmasıdır. din bir şeyi emreder, ve yasaklar buna bir tepkidir. yasakalr var oldugu için din emretmez, din zaten hep emreder, yasaklar ise başkalarını rahatsız etmeye başladıgında devereye girer.

*Nasıl yani ya?
Derecelendirmek sana mı düştü?
İstersen en günahkar kimse olsun bu demek oluyor mu ki örtünme özgürlüğü elinden alınsın? Sana ne veya bana ne?
 
* şimdi şayet farz olduguna inanıldıgı için yapıldıgını iddia ediyorsanız, ortadaki örneklere bakabilriz. insanlar daha önemli olan bir çok şey varken neden en önemli şey olarak örtüyü daha dogrusu baş örtüsünü görürler? bir çok farzı yapmaz çogu insan. namaz kılmazlar sorun olmaz, kul hakkı yerler sorun olmaz, dedikodu, iftira yaparlar sorun olmaz... ama başörtülerini bir an olsun çıkarma düşüncesi bile onları bir anda çıldırtabilir. bu konuda haksız mıyım?



yasakların, emir veren dinden farkı bir tepki olmasıdır. din bir şeyi emreder, ve yasaklar buna bir tepkidir. yasakalr var oldugu için din emretmez, din zaten hep emreder, yasaklar ise başkalarını rahatsız etmeye başladıgında devereye girer.


haksizsin söyle düsün okadar günahim var birde FARZ olan basörtüsünden günaha girmiyim gibi,bunun gibi bir cok örnekler
mesela bende orucumu tutarim ama basimi kapatmiyorum bunun günahini cekecegimmi cekecgim

yasaklar dedigin ALLAHIN EMIRleri,kimse kimsenin yasantisina karismasa rahatsiz olmasa sorun yok
baskalarinin yasantisina karisan düsünsün yesin bitirsin kendini
 
* şimdi şayet farz olduguna inanıldıgı için yapıldıgını iddia ediyorsanız, ortadaki örneklere bakabilriz. insanlar daha önemli olan bir çok şey varken neden en önemli şey olarak örtüyü daha dogrusu baş örtüsünü görürler? bir çok farzı yapmaz çogu insan. namaz kılmazlar sorun olmaz, kul hakkı yerler sorun olmaz, dedikodu, iftira yaparlar sorun olmaz... ama başörtülerini bir an olsun çıkarma düşüncesi bile onları bir anda çıldırtabilir. bu konuda haksız mıyım?

* ahlaki sebepten diyorsnaız eger, ahlakla ilgili olmadıgını görüyoruz çünkü ne çalmanın, ne dedikodunun ne iftiranın ne aldatmanın ne zinanın.... örtü ile bir ilgisi yok. örtü takan da yapar takmayan da...

* nefis terbiyesi için oldugu da aslında çok komik. çünkü nefis terbiyesinde aslolan istiyor oldugun ama günah oldugu için feragat ettigin isteklerindir. fakat başörtüsünde böyle bir durum yok. başörtüsü takan insanların içinde aslında mini şort giymek, dekolte giyebilmek gibi istekler mi var? bana göre bu insanların dışarıda mini etek giyme, başörtüsüz gezme, dekolte giyebilme gibi istekleri zaten yok. doalyısıyla bir nefis terbiyesi durumu söz konusu degil. hatta bu insanların nefsi örtünmeyi istiyor, onların hoşlarına giden örtünmek. örtü kullanıp o minvalde bir kıyafet modasına tabi olmak... dolayısıyla nefis terbiyesi deigl tamamen nefislerine uyma söz konusu.

telkinleri zaten insan pek hissetmez. örtü tak diye, ''örtü takarsan ahlaklı, dindar ve üstün takva sahibi kadın olursun, mütevazi ve itaatkar bir eş olursun'' telkini yapılır sürekli ama kimse çıkıp da ''ben örtü takıyorum dolayısıyla ahlaklıyım, takvada üstünüm, çok dindarım, itaatkar eş olurum'' demez ama örtü bunun sinyalini verir zaten çünkü baglı bulundugu ideolojinin bu tarz söylemleri var.. bilinçaltında vardır bu yani. muhafazakar erkeklerin tercihlerinde bile bellidir bu bilinçaltı ''açık insanı idare edemem ailemle tanıştıramam ama örtülü insan itaatkar eş olur ve ailemle tanıştırabilir''.

yasakların, emir veren dinden farkı bir tepki olmasıdır. din bir şeyi emreder, ve yasaklar buna bir tepkidir. yasakalr var oldugu için din emretmez, din zaten hep emreder, yasaklar ise başkalarını rahatsız etmeye başladıgında devereye girer.

Hayir, bu kabul edebilir bir sey degil.
Marka adi vermeyeyim namazi yasakladigi icin is yerinde, protesto edildi.
Protesto ettik.
Olay ay bak basortume laf etti dur biraz agzinin payini vereyim olayi degil.
Dinin herhangi bir yasaginda yahut emrinde uygulamada sikinti cekebilecegimiz hale getiriliyorsa hepsine tepki gosteririz.
Arti gunahlar saydiginiz gibi cesit cesittir.
Hepsinin cezasi ayridir.
Giybet de ediyom o zaman basortusu de takmayayim gibi bir mantik kabul edilemez.
Arti farz edelim ki bu saydiklarinizin hicbiri icin ortu emredilmemis olsun.
Bu yine de emir oldugu gercegini degistirmez biz muslumanlarca, degil mi?
Cunku bu biraz suna benziyor: bana gore ortu su su su sebeplerle emredilmedi e o zaman yasaklansa da olur.
Bir de basortusu kimi rahatsiz etmis de yasaklanma hakkina sahip olunuyor ki?
 
Hayir, bu kabul edebilir bir sey degil.
Marka adi vermeyeyim namazi yasakladigi icin is yerinde, protesto edildi.
Protesto ettik.
Olay ay bak basortume laf etti dur biraz agzinin payini vereyim olayi degil.
Dinin herhangi bir yasaginda yahut emrinde uygulamada sikinti cekebilecegimiz hale getiriliyorsa hepsine tepki gosteririz.
Arti gunahlar saydiginiz gibi cesit cesittir.
Hepsinin cezasi ayridir.
Giybet de ediyom o zaman basortusu de takmayayim gibi bir mantik kabul edilemez.
Arti farz edelim ki bu saydiklarinizin hicbiri icin ortu emredilmemis olsun.
Bu yine de emir oldugu gercegini degistirmez biz muslumanlarca, degil mi?
Cunku bu biraz suna benziyor: bana gore ortu su su su sebeplerle emredilmedi e o zaman yasaklansa da olur.
Bir de basortusu kimi rahatsiz etmis de yasaklanma hakkina sahip olunuyor ki?

dedikodu önemli degil, gıybet önemli degil, kul hakkı önemli degil, namaz da pek önemli degil... ama belli başlı şeyler olmazsa olmazlardır. mesela sünnet olmak, örtü takmak, ramazanda oruç tutup teravihe gitmek. onu yapmıyorsan bunu da yapma meselesi degil, örtü takınca otomatik olarak ideolojiye ait olmuşsundur çünkü en mukaddes olanı yapıp örtü takmışsındır. göstermelik yani ve bir kalkan gibi de kullanılır. otomatik dindarsındır, ahlaklısındır, saygı degersindir çünkü dedigim gibi en mukaddes olanı yapmışsındır... bunun sebebi de örtünün bir ideolojik simge oluşu...

başörtüsünün rahatsızlık vermesi esasen görüntü itibariyle degil yansıtılandır. örtülü oldugu için ''ay ben örtülüyüm erkek hastaya bakmam, otobüste bana kimse dokunmasın en örtülüyüm'' falan filan gibi tavırlar. çünkü örtü takınca artık onu taşıman da gerekiyordur. bu da insanları rahatsız eder.
 
$Br2Q4r6IYAACVyZ.jpg

korkmasınlar(!)hafız ihsanoğlu:ssz:
 
Dedem de böyle. Başbakan dindar nesil yetiştiricez dedi ya. Oyyy dedem havalara uçtu. Sırf bu yüzden oy veriyor. Engel olamıyoruz. Belli yaşın üstündekilerin algı kapasiteleri azalıyor. Dedem Atatürk'e hayran bir adam. Başbakan Atatürk'ü sevmiyor diyoruz inanmıyor. O bütün gün evde trt izler. Orda ne verildiyse onu alır. Şimdi bence dedemin oy verme ehliyeti yok yani. Oy kullanma yaşını 70 'le sınırlasak bence bayağı şey değişir. :1:

Uyyy ne ettin sen; )
Siyasette 70 yaş sınırında cok adam var be ya...
 
dedikodu önemli degil, gıybet önemli degil, kul hakkı önemli degil, namaz da pek önemli degil... ama belli başlı şeyler olmazsa olmazlardır. mesela sünnet olmak, örtü takmak, ramazanda oruç tutup teravihe gitmek. onu yapmıyorsan bunu da yapma meselesi degil, örtü takınca otomatik olarak ideolojiye ait olmuşsundur çünkü en mukaddes olanı yapıp örtü takmışsındır. göstermelik yani ve bir kalkan gibi de kullanılır. otomatik dindarsındır, ahlaklısındır, saygı degersindir çünkü dedigim gibi en mukaddes olanı yapmışsındır... bunun sebebi de örtünün bir ideolojik simge oluşu...

başörtüsünün rahatsızlık vermesi esasen görüntü itibariyle degil yansıtılandır. örtülü oldugu için ''ay ben örtülüyüm erkek hastaya bakmam, otobüste bana kimse dokunmasın en örtülüyüm'' falan filan gibi tavırlar. çünkü örtü takınca artık onu taşıman da gerekiyordur. bu da insanları rahatsız eder.

Kime ve neye gore en mukaddes sorabilir miyim?
 
Kimse evinde yasin okumasın, meslegi erbabina bırakalım :) ) ) ) ) ) ) )
 
Back