Duka tesl recm olayı çok derin baya girizgahı olan bir konudur ve zorlaştırılma esasına dayalı olarak 4 şahid getirilmesi kesin ve ayan beyan sarttır..Yani şeri hükümlerde zina eden birisinin gunah işleyebilme özgürlügüne sunnettullah ilkesiyle karşılayış mevzu bahis yani bu öyle hadi bir kadın ya da erkek zina etti bunu recm edelim demekle olmuyor o ana şahitlik etmiş ve hatta cinsel organın bile girdigini görme aşaması teyid edilmek zorundadır burada işi yokuşa sürme degil tamamiyle kolaylaştırıcı ve keyfi uygulamalar için sakındırmak için ön şartlar getirilmiştir.Modern hukukun tabii ki yetersiz bulduğum kısımları var bahsettiğin iyi hal indirimi, tecavüzcülerin tutuksuz yargılanması, çocuk istismarcılarının "psikolojisinde bozulma yoktur" gibi saçma salak bir raporla salıverilmesi, hayvanların mal kapsamında ele alınması ve sahipsiz hayvanlara işkencenin komik bir meblağa denk düşmesi...Yani saysak o kadar çok şey var ki. Ama memnuniyetsizliklerimin çözümü şeri hükümlere geçmek midir dersen, bence hayır.
Işid fazlasıyla sert ve keyfi davranıyor olabilir ancak uyguladığı cezaların şeriatta yeri yok mudur? En basitinden kıssasa kıssas. İran'da kendisine tecavüz etmeye kalkan birisini öldürdüğü için idam edildi Reyhaneh Jabbari. Recm Kuran'da geçmez ama Hz Muhammed döneminde uygulanmıştır, şeriat buna da direkt karşı çıkmıyor. Hırsızlık yapanın suçu sabitlendiği takdirde elinin kesilmesi de vardır. Cihat halinde iseniz kafirleri öldürmek de mübahtır, onların eşleri cariye olarak mümin erkeklere helal de kılınmıştır. Mürtedlerle ilgili Hz Muhammed'in uyarın, tekrar davet edin hala dine dönmüyorsa öldürün dediği şeklinde sağlam rivayetler vardır. Kadınların şahitliği -duygusal olmaları gerekçe gösterilerek- yarım sayılır, kadınlar mirastan erkeğin yarısı kadar hak alabilir, eşi izin vermezse çalışamazlar. Kadınlara tanınan ayrıcalıklar da vardır elbette kadının eve bakma yükümlülüğü olmaması, eşinin kendisine bakmak zorunda olması gibi ama yalnız yaşayan, evlenmeyen, annesi babası vefat eden kadınlar için pek bir avantajı yok bunun da.
Şu an ülkemizde adalet diye bir şeyin kalmayışı şeriat ile yönetilmiyor olmamızdan kaynaklanmıyor, yöneticilerin kendi çıkarlarını halktan üstün tutmasından, paranın açamayacağı kapının olmamasından kaynaklanıyor bana kalırsa.
Bir de gerçekten hangi şeriat ülkesinde genel anlamda huzur ve mutluluk var? Diyorsun ki onlar olayın özünden uzaklaşmış, sapıtmış. Peki biz şeriatla yönetilsek olayın özünden uzaklaşıp sapıtmayacağımızın garantisi mi var hiçbir ülke bunu başaramamışken? Gerçekten bahsettiğim ülkelere oranla Türkiye'de kendinizi mevcut düzende daha rahat hissetmiyor musunuz?
Duka tesl recm olayı çok derin baya girizgahı olan bir konudur ve zorlaştırılma esasına dayalı olarak 4 şahid getirilmesi kesin ve ayan beyan sarttır..Yani şeri hükümlerde zina eden birisinin gunah işleyebilme özgürlügüne sunnettullah ilkesiyle karşılayış mevzu bahis yani bu öyle hadi bir kadın ya da erkek zina etti bunu recm edelim demekle olmuyor o ana şahitlik etmiş ve hatta cinsel organın bile girdigini görme aşaması teyid edilmek zorundadır burada işi yokuşa sürme degil tamamiyle kolaylaştırıcı ve keyfi uygulamalar için sakındırmak için ön şartlar getirilmiştir.
Diger konu hırsızlık edenin el kesilmesi dedin buradaki detayı da kaçırmamak lazım birilerinin malını gaps ettiginde önce sebeblerine bakılır bunu yapan kişinin hangi sebebe dair yaptıgı tespit edilir,hasta olabilir akli melekeleri yerinde degilse elini kesmek kesinlikle yasaktır ya da aç ise ciddi anlamda bu çalmış oldugu şey onun hayatta kalması için şartsa yine yasaktır..Detaylarda gizlidir bir çok sorunun cevabı o sebeble direk hükmün uygulanması zaten bu durumda mümkün degildir..
Ayrıca kadının yarısı kadar miras alma meselesi yine mal paylaşımı yapıldıgında adaleti şeri hükümlere dayalı isteyenler için geçerlidir sen kadına bir pay verdiginde onun eşi de kendi tarafından 2 pay aldıgında erkekler ve kadınlar arasındaki mirasın eşit oldugu zaten görülebilir bunun hesabını yapmak zor degildir..Ayrıca bunda kesin bir emir yoktur dileyen uygulayabilir dileyen ise eşit miktarda paylaştırır..
Ayrıca saglam rivayetler dedigin şeylerin ravilerinin kim oldugunu bilmedigimiz müddetçe bu kesin dogrudur diyemeyiz çünkü zaten ravi konusunda bile derin hezeyanlar içindeyken ben bunu böyle önüme getirmen açıkçası benim nazarımda yapılan yanlış eylemlerin şeriatte var olduguna dair ikna etmiyor çünkü zaten bir çogunun sahih olamayacagı konusunda salihinlerle hem fikirim..
Diger bir husus cihat halinde size karşı taraftan bir atak olmadıgı müddetçe onlarla savaşmanız reva görülmemiştir.Karşı taraftan ister yazılı ister sözlü isterse fiili bir neş ve mudafaa geliyorsa sana/bize işte o aman senin bu ugurda kanının son damlasına kadar savaşta bile olsan adaletten saşmayarak hareket etmen önerilir..Kadınların nikahlarına alınma olayları ise orada eşleri ölmüş hanımların fikri dısında ve istedi dışında nikah kesinlikle kabul degildir..Onlar istemedikçe siz onları nikahınıza alamazsınız
Şimdi bu üstte sıraladıgım şeyleri yapabilen maalesef bir ülke yok ama maalesef modern hukuku da uygulayabilen ülke yok
Yani her ikisini de ele aldıgında ben daha hakkıyla uygulanabilen ülke görmedim
Kendi ülkemde dahil
Yaşadıgım bu toprak parçası üzerinde ben eger modern hukuk tarafından suçlu bulunuyorsam tecavüze ugradıgım için rızası var deniliyorsa bana der misin şeri hükümleri uygulayan işid militanlarının kafa keserek uyguladıgı eziyetten ne farkı var ?
Sadece basım gövdemde diye mi hala ? Psikolojik olarak yıpratma payı oldugu aşikarken ben neden bu sistemin adaletsiz çarkını eleştirmeyeyim ?
Biz daha henüz kendi ülkemizde uygulamaya konulmamış ve bunun uygulanması konusunda adaletli olabilecegine inanamadıgımız bir olmayan halife ve yapacakları üzerinden fikir teatisi yaparken önümüze konulmuş alın buradan yiyin dedigin sagdan soldan araklama hukuk bütününe neden dil bileyemiyoruz duka tesla ?
Laik oldugumuz için mi ?
Gerçekten bilmediğim için soruyorum, günah işleyebilme özgürlüğü dediğiniz nedir?Duka tesl recm olayı çok derin baya girizgahı olan bir konudur ve zorlaştırılma esasına dayalı olarak 4 şahid getirilmesi kesin ve ayan beyan sarttır..Yani şeri hükümlerde zina eden birisinin gunah işleyebilme özgürlügüne sunnettullah ilkesiyle karşılayış mevzu bahis yani bu öyle hadi bir kadın ya da erkek zina etti bunu recm edelim demekle olmuyor o ana şahitlik etmiş ve hatta cinsel organın bile girdigini görme aşaması teyid edilmek zorundadır burada işi yokuşa sürme degil tamamiyle kolaylaştırıcı ve keyfi uygulamalar için sakındırmak için ön şartlar getirilmiştir.
Duka tesl recm olayı çok derin baya girizgahı olan bir konudur ve zorlaştırılma esasına dayalı olarak 4 şahid getirilmesi kesin ve ayan beyan sarttır..Yani şeri hükümlerde zina eden birisinin gunah işleyebilme özgürlügüne sunnettullah ilkesiyle karşılayış mevzu bahis yani bu öyle hadi bir kadın ya da erkek zina etti bunu recm edelim demekle olmuyor o ana şahitlik etmiş ve hatta cinsel organın bile girdigini görme aşaması teyid edilmek zorundadır burada işi yokuşa sürme degil tamamiyle kolaylaştırıcı ve keyfi uygulamalar için sakındırmak için ön şartlar getirilmiştir.
Diger konu hırsızlık edenin el kesilmesi dedin buradaki detayı da kaçırmamak lazım birilerinin malını gaps ettiginde önce sebeblerine bakılır bunu yapan kişinin hangi sebebe dair yaptıgı tespit edilir,hasta olabilir akli melekeleri yerinde degilse elini kesmek kesinlikle yasaktır ya da aç ise ciddi anlamda bu çalmış oldugu şey onun hayatta kalması için şartsa yine yasaktır..Detaylarda gizlidir bir çok sorunun cevabı o sebeble direk hükmün uygulanması zaten bu durumda mümkün degildir..
Ayrıca kadının yarısı kadar miras alma meselesi yine mal paylaşımı yapıldıgında adaleti şeri hükümlere dayalı isteyenler için geçerlidir sen kadına bir pay verdiginde onun eşi de kendi tarafından 2 pay aldıgında erkekler ve kadınlar arasındaki mirasın eşit oldugu zaten görülebilir bunun hesabını yapmak zor degildir..Ayrıca bunda kesin bir emir yoktur dileyen uygulayabilir dileyen ise eşit miktarda paylaştırır..
Ayrıca saglam rivayetler dedigin şeylerin ravilerinin kim oldugunu bilmedigimiz müddetçe bu kesin dogrudur diyemeyiz çünkü zaten ravi konusunda bile derin hezeyanlar içindeyken ben bunu böyle önüme getirmen açıkçası benim nazarımda yapılan yanlış eylemlerin şeriatte var olduguna dair ikna etmiyor çünkü zaten bir çogunun sahih olamayacagı konusunda salihinlerle hem fikirim..
Diger bir husus cihat halinde size karşı taraftan bir atak olmadıgı müddetçe onlarla savaşmanız reva görülmemiştir.Karşı taraftan ister yazılı ister sözlü isterse fiili bir neş ve mudafaa geliyorsa sana/bize işte o aman senin bu ugurda kanının son damlasına kadar savaşta bile olsan adaletten saşmayarak hareket etmen önerilir..Kadınların nikahlarına alınma olayları ise orada eşleri ölmüş hanımların fikri dısında ve istedi dışında nikah kesinlikle kabul degildir..Onlar istemedikçe siz onları nikahınıza alamazsınız
Şimdi bu üstte sıraladıgım şeyleri yapabilen maalesef bir ülke yok ama maalesef modern hukuku da uygulayabilen ülke yok
Yani her ikisini de ele aldıgında ben daha hakkıyla uygulanabilen ülke görmedim
Kendi ülkemde dahil
Yaşadıgım bu toprak parçası üzerinde ben eger modern hukuk tarafından suçlu bulunuyorsam tecavüze ugradıgım için rızası var deniliyorsa bana der misin şeri hükümleri uygulayan işid militanlarının kafa keserek uyguladıgı eziyetten ne farkı var ?
Sadece basım gövdemde diye mi hala ? Psikolojik olarak yıpratma payı oldugu aşikarken ben neden bu sistemin adaletsiz çarkını eleştirmeyeyim ?
Biz daha henüz kendi ülkemizde uygulamaya konulmamış ve bunun uygulanması konusunda adaletli olabilecegine inanamadıgımız bir olmayan halife ve yapacakları üzerinden fikir teatisi yaparken önümüze konulmuş alın buradan yiyin dedigin sagdan soldan araklama hukuk bütününe neden dil bileyemiyoruz duka tesla ?
Laik oldugumuz için mi ?
hayır almazsın.Gerçekten bilmediğim için soruyorum, günah işleyebilme özgürlüğü dediğiniz nedir?
Yani ben şeri hukukun geçerli olduğu bir ülkede yaşayan bir inançsız olarak, zina yapabilir miyim? Mesela şu an zina suç değil, isteyen evlilik olmaksızın cinsel ilişkiye girebiliyor kendi kararları doğrultusunda. Ben bunu şeriatın olduğu bir ülkede yapsam ve "ben Müslüman değilim" desem ceza almıyor muyum? Yoksa inananların kurallarına uymak zorunda mıyım?
tüm dinlerdeki, ister tek tanrılı semai dinler olsun, ister çok tanrılı dinler olsun, tüm özgürlükler o dine inananlar içindir. yani sen inanmayan biri olarak Şer'i bir devlette bir "kafir"sindir.Gerçekten bilmediğim için soruyorum, günah işleyebilme özgürlüğü dediğiniz nedir?
Yani ben şeri hukukun geçerli olduğu bir ülkede yaşayan bir inançsız olarak, zina yapabilir miyim? Mesela şu an zina suç değil, isteyen evlilik olmaksızın cinsel ilişkiye girebiliyor kendi kararları doğrultusunda. Ben bunu şeriatın olduğu bir ülkede yapsam ve "ben Müslüman değilim" desem ceza almıyor muyum? Yoksa inananların kurallarına uymak zorunda mıyım?
Teşekkürler.hayır almazsın.
Zina işlendigi zaman müslümanım beyanı veren kimseyi bile o iş üzerindeyken 4 kişinin şahitlik etmiş olması gerek
Ana. Zinadan değil kafirlikten/şirkten mi ceza alırım?tüm dinlerdeki, ister tek tanrılı semai dinler olsun, ister çok tanrılı dinler olsun, tüm özgürlükler o dine inananlar içindir. yani sen inanmayan biri olarak Şer'i bir devlette bir "kafir"sindir.
ya da sen bir Budistsen yaptığın doğrudan Şirk koşmaktır, ve cezası en ağır cezalardan biridir.
Yok neden saygısızlık yapalım sonuçta bilgi paylaşımı yapıyoruzSöylediklerine bir düzeltme yapacağım cariyeler için nikah şartı gibi bir durum yok. Cariyeler alınıp satılıyor ve efendileriyle cinsel ilişki kurmaları için bir nikah akdi gerekmiyor. Eşler ve cariyeler ayrı tutuluyor. Cariye kadın köle demek zaten. Şu an ismen kölelik dünyada yok tabii.
Aslında senin yazdıkların da şeri hükümlerin ağır şartlarının uygulanması için gereken sebeplerin de ağır olmasıyla alakalı ama var bunlar en azından “hayır İslamiyet hiç böyle değil yalan söylüyorlar!!” demiyorsun. Ben diyorum ki bu ağır şartlar beni ürkütüyor, organize bir iftiraya maruz kalınması durumunda hapiste yatmayı ya da psikolojimin bozulmasını kafamın gövdemden ayrılmış olmasına tercih ederim. Yaşadıkça her şeye bir çare bulabilirsin ancak ölüme yapabileceğin bir şey yok. Şeriatın gerektirdiği ataerkil yapıya uymak zorunda olmayı istemiyorum. Eğer içimde varsa buna uymak ama içimde yoksa da uymama hakkımın saklı kalmasını istiyorum, çalışmak için eşimden izin istemek, baş kaldırıyorum diye yatağımın ayrılmasını ya da dövülmeyi de istemiyorum. Eşimin sözünü dinleyip dinlememenin benim tasarrufumda olmasını ve kanunun beni bu yönden desteklemesini istiyorum. Medeni hukukun şu an yetersiz olması, kadına şiddetin önüne geçememesi konusuna katılıyorum ancak ben çareyi şeriatta görmüyorum.
Dinle alakalı konuştuk ama bir saygısızlık yapmadık birbirimize, örnek olsun :)
Hayır yine almazsın sen dine inanmadıgını beyan etmişsen ve iki tarafta birbiriyle çatışacak ortamdan uzak durdugu vakit sen neden ceza alasın ?Ana. Zinadan değil kafirlikten/şirkten mi ceza alırım?
Neyse konuyu dallandırıp budaklandırmayalım. Boşver : )
özelden daha uzun uzadıya yazarım da söyle diyeyim;Ana. Zinadan değil kafirlikten/şirkten mi ceza alırım?
Neyse konuyu dallandırıp budaklandırmayalım. Boşver : )