Bir zamanların vazgeçilmez geleneksel el işi sanatları, hepimizin yapmaktan hoşlandığı hobilere dönüştü. Örgüler, danteller, nakış işlemeler... "Nerde o eski işlemeler, çeyizler" konusuna girmeyeceğiz çünkü konuğumuz; Michelle Kingdom.
Sanatçı Michelle Kingdom, işlemeciliği öyle bir yere taşımış ki; el işlemeleriyle ürettiği eserlere felsefi bir derinlik kazandırmış. Harikulade eserlerini şu sözlerle anlatıyor:
"Benim çalışmam psikolojik manzaraları keşfediyor, konuşulmadan susturulmuş düşünceleri aydınlatıyor. Dile gelmeyen içsel sesleri yakalama derdiyle ufak dünyalar kuruyorum. Edebi parçalar, anılar, kişisel mitolojiler ve sanat tarihine göndermeler hayal dünyasını canlandırıyor; birbirleriyle kaynaşıyorlar; bu etkiler arkadaşlıklara, ev hayatına ve kendilik algısına yön veriyor. Sembolizm ve kinaye arzunun ve sınırların; beklenti ve kayıpların; ait olma ve yabancılaşmaların, hakikat ve yanılsamanın çıplak dinamiklerini kuruyor.
Şüphesiz ölçek olarak minyatür olan bu sahneler, sıkıştırılmış kompozisyonların içinde yoğun şekilde nakşedilmiş durumda. Çalışma, dikişin ayrılmaz parçası bu ihtişamlı ve meşakkatli yönünü gözler önüne seriyor. Bu geleneği bir yandan taçlandırmak bir yandan da altını oymak için bir taslak malzemesi olarak ip kullanıyorum. Kırılgan ve dokunaklı boyutlara varan ilmekler gibi güzellikler melankoliyle paralel gidiyor. "
Kaynak:az şekerli
Sanatçı Michelle Kingdom, işlemeciliği öyle bir yere taşımış ki; el işlemeleriyle ürettiği eserlere felsefi bir derinlik kazandırmış. Harikulade eserlerini şu sözlerle anlatıyor:
"Benim çalışmam psikolojik manzaraları keşfediyor, konuşulmadan susturulmuş düşünceleri aydınlatıyor. Dile gelmeyen içsel sesleri yakalama derdiyle ufak dünyalar kuruyorum. Edebi parçalar, anılar, kişisel mitolojiler ve sanat tarihine göndermeler hayal dünyasını canlandırıyor; birbirleriyle kaynaşıyorlar; bu etkiler arkadaşlıklara, ev hayatına ve kendilik algısına yön veriyor. Sembolizm ve kinaye arzunun ve sınırların; beklenti ve kayıpların; ait olma ve yabancılaşmaların, hakikat ve yanılsamanın çıplak dinamiklerini kuruyor.
Şüphesiz ölçek olarak minyatür olan bu sahneler, sıkıştırılmış kompozisyonların içinde yoğun şekilde nakşedilmiş durumda. Çalışma, dikişin ayrılmaz parçası bu ihtişamlı ve meşakkatli yönünü gözler önüne seriyor. Bu geleneği bir yandan taçlandırmak bir yandan da altını oymak için bir taslak malzemesi olarak ip kullanıyorum. Kırılgan ve dokunaklı boyutlara varan ilmekler gibi güzellikler melankoliyle paralel gidiyor. "
Kaynak:az şekerli