- 15 Ağustos 2008
- 2.802
- 15
“ Abimm…
İzlediğim Abimm filminin hâlâ etkisindeyim. Kimi zaman ağlatan kimi zaman güldüren kareleriyle hayatın bazı gerçeklerini görmede ayna tutuyor. Ayrıca film müziklerine hayran kaldım Erhan Güleryüz' ü de tebrik ediyorum... Eklemeden edemeyeceğim yanınızda mendil bulundurun... senağlama Film hakkında her türlü bilgiyi aşağıda ekledim , sevdiklerinizide yanınıza alıp birlikte izlemeye ne dersiniz ?... Linkte fragmanı da ekledim... İyi seyirler KK Hanımları ...
Aşağıdaki renkli Abimm yazısına tıklayınız Fargmandır...
Abimm
terlikten sevgiler... a.s.
“Abimm…”,
İstanbul’dan Marmaris’e uzanan, Türkiye’nin en güzel yollarında yeşeren bir kardeşlik hikayesidir.
Yıllar sonra bulunan kardeşi, aklı eksik de olsa, sahiplenmenin, bağıra basmanın hikayesidir.
Aklı fikri para olmuş Çetin’in, aile değerlerini yeniden keşfetmesinin hikayesidir.
“Abimm…”, paraya ve güce tapan insanoğlunun, macera dolu, acıklı güldürüsünün hikayesidir…
Mustafa Üstündağ’a göre komedi…
Levent Üzümcü’ye göre dram filmi…
Selen Seyven’e göre Aşk filmi..
Rüçhan Çalışkura göre ise sıcacık bir aile filmi…
Haldun Boysan’a göre aksiyon…
Ekibin birleştikleri nokta ise sezonun en iddialı yapımı olduğu ve her yaşa göre bir film çektikleri noktada oldu…
KAMERA ARKASI NOTLARI
17 gün içinde 9.000 km yol kat edilerek mekan araştırması yapıldı.
Ortaca-Bozburun arası 135 km kare alanda 65 köy ve 10 belde tarandı.
Ekip için en büyük tehlike yılanlar oldu. Çekimler sırasında da bu tehlikenin devam edeceği görüldü ve risk barındıran yerlerde ambulansın hazır edilmesi kararlaştırıldı.
Bütün ekip sigortalandı.
Bozburun’da arabanın uçma sahnesinin çekileceği bir mekan bulundu. Ancak burada gerçekten bir trafik kazası olup araba uçuruma yuvarlanınca Karayolları tarafından uçurum kenarı kapatıldı ve çekim mekanı değişti.
Hala ve zeka engelli Arif’in yaşadığı köy evi aranırken, çok beğenilen bir evde gerçekten zeka engelli bir çocuğun yaşadığını öğrenen ekip şaşkınlığını gizleyemedi. Yönetmenin “bunun iyi bir işaret” olduğu yorumu üzerine bu evde karar kılındı ve babanında oluru ile bu evde çekimler yapılmasına karar verildi.
Çetin ve Arif’in sığındığı bir dağ evi aranırken yönetmenin beğendiği ama henüz inşaat halinde bir ev bulundu. Yapımcı Ergun Mercan tarafından inşaatın bitirilmesi şartı ile ev sahibi tarafından çekimlere izin verme konusunda anlaşıldı.
Bar sahnesi gerçek mekanda ve gerçek müşteriler ile çekildi. 3.000 kişinin çekimlere dahil edildiği gece CRAZYDAISY- MARMARİS de çekildi. Bu sahne yoğun ilgiden dolayı ilk gece çekilemedi ancak ertesi gece uzun uğraşlar sonucu tamamlanabildi.
Mustafa Üstündağ ve Levent Üzümcü’nün çekim sahnesi sırasında film için kiralanan araçtan dumanlar geldi ve ekip aracı terk etti. Korkulan olmadı ve olay büyümeden kontrol altına alındı.
Set fotoğrafçısını kene ısırması sonrası kısa bir panik yaşandı ama derhal hastaneye kaldırılan fotoğrafçı tahliller sırasında temiz çıkmasına rağmen Mustafa Üstündağ’ın uzun zaman dilinden kurtulamadı.
Mustafa Üstündağ, Levent Üzümcü, İlkay Akdağlı bilinen tiplerinin dışında bir görünümle kamera karşısına geçtiler. Levent Üzümcü sakal bırakıp 15 kg alırken Mustafa Üstündağ kilo vererek, saçlar ve sakalları kesti.
Çekimler boyunca Marmaris halkı sete baklava, börek, dolma taşıdı, bol bol ekiple fotoğraf çektirdi. Bu yoğun ilgi çekimlerin uzamasına neden oldu ve filmin maliyetini arttırdı.
Filmde kullanılan ve neredeyse Çetin ve Arif kadar önemli bir karaktere sahip olan MORGAN marka araba, Samsun da özel olarak üretildi ve motor hariç birebir model ortaya çıkarıldı ancak çekimler sırasında sık sık trafik polislerince durdurulup ruhsat soruldu. Ekibin zaman zaman zor anlar yaşadığı bir ikna süreci yaşandı.
YAKLAŞIK 15 KARAKALEM TASLAK ÇALIŞMA SONRASINDA BELİRLENEN AFİŞ İÇİN ELDEKİ 10 BİN KARE FOTO TARANDI AMA OYUNCULAR MUSTAFA ÜSTÜNDAĞ – LEVENT ÜZÜMCÜ İÇİN UYGUN KARE BULUNAMADI.
Tekrar stüdyoya giren oyuncular filmdeki kostümlerle 1 tam günü bulan çekim yaptılar ve filmdeki rollerine uyan fotoğraflar verdiler.
Bir ara afişleri halk seçsin düşüncesi taşıyan yapımcı Ergün Mercan daha sonra filmin her karesine hakim olan yönetmenin ve oyuncuların doğru duyguyu yansıtması ve bu konuda öncelikli söz sahibi olduğuna karar verip vazgeçildi.
OYUNCU KADROSU:
KARAKTER
AD-SOYAD
ÇETİN
MUSTAFA ÜSTÜNDAĞ
ARİF
LEVENT ÜZÜMCÜ
MELEK
SELEN SEYVEN
HALA
RUÇHAN ÇALIŞKUR
MUHTAR
HALDUN BOYSAN
MELEK ANNE
EBRU NİL AYDIN
MELEK BABA
ERDAL CİNDORUK
HAMİT
İLKAY AKDAĞLI
CELAL
OKAN SELVİ
KAMİL
BÜLENT ŞAKRAK
GÜLEN
MELTEM ÖZLEVENT
ÇEKİM EKİBİ :
YÖNETMEN
ŞAFAK BAL
SENARYO
İLKAY AKDAĞLI
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
ERTUNÇ ŞENKAY
YARDIMCI YÖNETMEN
BURÇAK BUĞDAYLI YAVUZ
YAPIM KOORDİNATÖRÜ
BARIŞ ÇOKGÜR
SANAT YÖNETMENİ
ESRA ÇETİNKANAT
KOSTÜM TASARIM
NİLDAĞ KILIÇ
MÜZİK
ERHAN GÜLERYÜZ
İzlediğim Abimm filminin hâlâ etkisindeyim. Kimi zaman ağlatan kimi zaman güldüren kareleriyle hayatın bazı gerçeklerini görmede ayna tutuyor. Ayrıca film müziklerine hayran kaldım Erhan Güleryüz' ü de tebrik ediyorum... Eklemeden edemeyeceğim yanınızda mendil bulundurun... senağlama Film hakkında her türlü bilgiyi aşağıda ekledim , sevdiklerinizide yanınıza alıp birlikte izlemeye ne dersiniz ?... Linkte fragmanı da ekledim... İyi seyirler KK Hanımları ...
Aşağıdaki renkli Abimm yazısına tıklayınız Fargmandır...
Abimm
terlikten sevgiler... a.s.
“Abimm…”,
İstanbul’dan Marmaris’e uzanan, Türkiye’nin en güzel yollarında yeşeren bir kardeşlik hikayesidir.
Yıllar sonra bulunan kardeşi, aklı eksik de olsa, sahiplenmenin, bağıra basmanın hikayesidir.
Aklı fikri para olmuş Çetin’in, aile değerlerini yeniden keşfetmesinin hikayesidir.
“Abimm…”, paraya ve güce tapan insanoğlunun, macera dolu, acıklı güldürüsünün hikayesidir…
Mustafa Üstündağ’a göre komedi…
Levent Üzümcü’ye göre dram filmi…
Selen Seyven’e göre Aşk filmi..
Rüçhan Çalışkura göre ise sıcacık bir aile filmi…
Haldun Boysan’a göre aksiyon…
Ekibin birleştikleri nokta ise sezonun en iddialı yapımı olduğu ve her yaşa göre bir film çektikleri noktada oldu…
KAMERA ARKASI NOTLARI
17 gün içinde 9.000 km yol kat edilerek mekan araştırması yapıldı.
Ortaca-Bozburun arası 135 km kare alanda 65 köy ve 10 belde tarandı.
Ekip için en büyük tehlike yılanlar oldu. Çekimler sırasında da bu tehlikenin devam edeceği görüldü ve risk barındıran yerlerde ambulansın hazır edilmesi kararlaştırıldı.
Bütün ekip sigortalandı.
Bozburun’da arabanın uçma sahnesinin çekileceği bir mekan bulundu. Ancak burada gerçekten bir trafik kazası olup araba uçuruma yuvarlanınca Karayolları tarafından uçurum kenarı kapatıldı ve çekim mekanı değişti.
Hala ve zeka engelli Arif’in yaşadığı köy evi aranırken, çok beğenilen bir evde gerçekten zeka engelli bir çocuğun yaşadığını öğrenen ekip şaşkınlığını gizleyemedi. Yönetmenin “bunun iyi bir işaret” olduğu yorumu üzerine bu evde karar kılındı ve babanında oluru ile bu evde çekimler yapılmasına karar verildi.
Çetin ve Arif’in sığındığı bir dağ evi aranırken yönetmenin beğendiği ama henüz inşaat halinde bir ev bulundu. Yapımcı Ergun Mercan tarafından inşaatın bitirilmesi şartı ile ev sahibi tarafından çekimlere izin verme konusunda anlaşıldı.
Bar sahnesi gerçek mekanda ve gerçek müşteriler ile çekildi. 3.000 kişinin çekimlere dahil edildiği gece CRAZYDAISY- MARMARİS de çekildi. Bu sahne yoğun ilgiden dolayı ilk gece çekilemedi ancak ertesi gece uzun uğraşlar sonucu tamamlanabildi.
Mustafa Üstündağ ve Levent Üzümcü’nün çekim sahnesi sırasında film için kiralanan araçtan dumanlar geldi ve ekip aracı terk etti. Korkulan olmadı ve olay büyümeden kontrol altına alındı.
Set fotoğrafçısını kene ısırması sonrası kısa bir panik yaşandı ama derhal hastaneye kaldırılan fotoğrafçı tahliller sırasında temiz çıkmasına rağmen Mustafa Üstündağ’ın uzun zaman dilinden kurtulamadı.
Mustafa Üstündağ, Levent Üzümcü, İlkay Akdağlı bilinen tiplerinin dışında bir görünümle kamera karşısına geçtiler. Levent Üzümcü sakal bırakıp 15 kg alırken Mustafa Üstündağ kilo vererek, saçlar ve sakalları kesti.
Çekimler boyunca Marmaris halkı sete baklava, börek, dolma taşıdı, bol bol ekiple fotoğraf çektirdi. Bu yoğun ilgi çekimlerin uzamasına neden oldu ve filmin maliyetini arttırdı.
Filmde kullanılan ve neredeyse Çetin ve Arif kadar önemli bir karaktere sahip olan MORGAN marka araba, Samsun da özel olarak üretildi ve motor hariç birebir model ortaya çıkarıldı ancak çekimler sırasında sık sık trafik polislerince durdurulup ruhsat soruldu. Ekibin zaman zaman zor anlar yaşadığı bir ikna süreci yaşandı.
YAKLAŞIK 15 KARAKALEM TASLAK ÇALIŞMA SONRASINDA BELİRLENEN AFİŞ İÇİN ELDEKİ 10 BİN KARE FOTO TARANDI AMA OYUNCULAR MUSTAFA ÜSTÜNDAĞ – LEVENT ÜZÜMCÜ İÇİN UYGUN KARE BULUNAMADI.
Tekrar stüdyoya giren oyuncular filmdeki kostümlerle 1 tam günü bulan çekim yaptılar ve filmdeki rollerine uyan fotoğraflar verdiler.
Bir ara afişleri halk seçsin düşüncesi taşıyan yapımcı Ergün Mercan daha sonra filmin her karesine hakim olan yönetmenin ve oyuncuların doğru duyguyu yansıtması ve bu konuda öncelikli söz sahibi olduğuna karar verip vazgeçildi.
OYUNCU KADROSU:
KARAKTER
AD-SOYAD
ÇETİN
MUSTAFA ÜSTÜNDAĞ
ARİF
LEVENT ÜZÜMCÜ
MELEK
SELEN SEYVEN
HALA
RUÇHAN ÇALIŞKUR
MUHTAR
HALDUN BOYSAN
MELEK ANNE
EBRU NİL AYDIN
MELEK BABA
ERDAL CİNDORUK
HAMİT
İLKAY AKDAĞLI
CELAL
OKAN SELVİ
KAMİL
BÜLENT ŞAKRAK
GÜLEN
MELTEM ÖZLEVENT
ÇEKİM EKİBİ :
YÖNETMEN
ŞAFAK BAL
SENARYO
İLKAY AKDAĞLI
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
ERTUNÇ ŞENKAY
YARDIMCI YÖNETMEN
BURÇAK BUĞDAYLI YAVUZ
YAPIM KOORDİNATÖRÜ
BARIŞ ÇOKGÜR
SANAT YÖNETMENİ
ESRA ÇETİNKANAT
KOSTÜM TASARIM
NİLDAĞ KILIÇ
MÜZİK
ERHAN GÜLERYÜZ
Son düzenleme: