"Olayda; Seviye Belirleme Sınavının 08 Haziran 2013 tarihinde gerçeklestirildigi, sınav sonuçlarının 12 Temmuz 2013 tarihinde açıklandıgı, aynı gün söz konusu sınavda Almanca ve Fransızca testlerini cevaplayan 718 adayın yabancı dil testlerine iliskin degerlendirmede yanlışlık yapıldığının tespit edilmesi nedeniyle Almanca ve Fransızca testlerinden sınava giren adayların yeniden degerlendirilmesinin yapıldığı vebu testlere iliskin yeni puanların saat 17:00'da açıklandıgı, ancak her bir ögrencinin sınavdaki dogruları ve yanlıslarının her aday için belirlenen ham puanları belirlediği, tüm adayların ham puanları toplamının, sınava giren
ögrenci sayısına bölünerek her bir testin ortalamasının bulundugu, ham puanların, test ortalamaları ile sınava giren öğrenci sayısı kullanılarak her testin standart sapmasının hesaplandıgı, adayın her bir teste ait standart puanının; o teste ait ortalama ve standart sapma kullanılarak tüm adayların ham puanlarının ortalamasını 50'ye, standart sapmasını 10'a getiren bir dönüştürme islemi sonunda elde edildigi, her test için hesaplanan standart puanların, Türkçe ve Matematik dersleri için dört, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler için üç, Yabancı Dil için iki katsayısı ile çarpılarak her bir testin ağırlıklı standart puanının bulundugu, testlerin
ağırlıklı standart puanlarınındatoplanarak, Toplam Agırlıklı Standart Puan'ın (TASP) bulundugu, hesaplanan toplam agırlıklı standart puanın, kendi içinde en küçügü 100 ve en büyügü 700 olan bir puan dagılımına dönüştürüldügü ve sonuç olarak test ortalamaları ile
standart sapmalarının digertüm öğrencilerin puanını ve Türkiye geneli basarı sıralamasını, dolayısıyla yerlestirme islemlerini etkilediği anlasıldıgından, yalnızca Almanca ve Fransızca testlerini yanıtlayan 718 adayın sınav sonuçlarının ve cevap anahtarının degil, sınava giren tüm adayların tamamının sınav sonuçlarının ve cevap anahtarlarının yeniden degerlendirilmesi gerektigi sonucuna varılmıstır.
Kaldı ki; davalı idarenin iddia ettigi gibi, söz konusu değisimin ögrenci yerlestirmedeki etkisinin yok denecek kadar az olması hali dahi hukuken kabul edilebilir bir durum olmadıgı cihetle dava konusu islemi hukuka uygun hale getirmeyecektir. Bu durumda; 08 Haziran 2013 tarihinde yapılan Seviye Belirleme Sınavı sonuçlarının, Milli Egitim Bakanlığı Merkezi Sistemle Öğrenci Alan Ortaöğretim Kurumlarına Öğrenci Yerlestirme Yönergesi ve 2013 yılı Ortaögretim Kurumlarına Geçis Sistemi-Seviye Belirleme Sınavı Basvuru Kılavuzu'nun sınav sonuçlarının değerlendirilmesine iliskin hükümlerine uygun olarak hesaplanmadıgı anlasıldıgından dava konusu islemde hukuka uygunluk bulunmamaktadır.
Öte yandan, 08 Haziran 2013 tarihinde yapılan ve sonuçları dogru hesaplanmayan Seviye Belirleme Sınavına katılan 1.112.604 ögrenci için dava konusu islemin uygulanması halinde telafisi güç ve imkansız zararların olusabilecegi tartısmasızdır. Açıklanan nedenlerle; hukuka aykırılığı açık olan dava konusu islemin; uygulanması halinde telafisi güç zararlar dogabileceginden 2577 Sayılı Kanunun 27.maddesi uyarınca teminat alınmaksızın yürütülmesinin durdurulmasına, kararın tebliginden itibaren 7 gün içerisinde Bölge Idare Mahkemesi'ne itiraz yolu açık olmak üzere, 10/01/2014 tarihinde oybirligiyle karar verildi. milliyet